Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke grasmaaier kopen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253013)

Henri1 18 april 2020 12:46

Welke grasmaaier kopen ?

Ik heb een bescheiden gazon in L-vorm van ongeveer 100-120 vierkante meter.

Denk voor een elektrische te gaan, maar welke ?

- Robotmaaier wellicht overkill ?
- Welke maaibreedte ?
- Met accu of met draad ?

Vrijheideerst 18 april 2020 12:47

https://www.fl.honda.be/lawn-and-gar...SAAEgL8OvD_BwE

https://www.fl.honda.be/lawn-and-garden.html

Henri1 18 april 2020 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9302783)

Deze is met kabel denk ik ?

Dadeemelee 18 april 2020 12:49

Honda.

Met batterij heb ik verschillende zaken van EGO, heel betrouwbaar. Maar of het ook goed werkt met een grasmaaier weet ik niet.

Vrijheideerst 18 april 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9302788)
Honda.

Met batterij heb ik verschillende zaken van EGO, heel betrouwbaar. Maar of het ook goed werkt met een grasmaaier weet ik niet.

Onze eerste grasmachien heeft het 26 jaar uitgehouden, een Honda natuurlijk. Het was gewoon op. Ook ons nieuw is een Honda en dat werkt alweer perfect.

Travis Bickle 18 april 2020 13:04

Jay-P. 18 april 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9302779)
Ik heb een bescheiden gazon in L-vorm van ongeveer 100-120 vierkante meter. Denk voor een elektrische te gaan, maar welke ?
- Welke maaibreedte ?

Hou het bij een sikkel, ...zonder de hamer, dawel.

Pandareus 18 april 2020 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9302820)

Dat gras is heeel kort afgereden.

DewareJakob 18 april 2020 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9302831)
Dat gras is heeel kort afgereden.

Overal in Brazilië...

Universalia 18 april 2020 14:00

Deze lijkt mij handiger, kan uw lief/vrouw verder koken of de was/strijk doen.

Hier doet de tuinman dat.

Ik nam vroeger de taak van het verfraaien van de tuin op mij maar nu al die vuile zwerfkatten de tuin terroriseren.

In de garage staat er nog zo ééntje:

Pandareus 18 april 2020 14:10

Citaat:

- Welke maaibreedte ?

Best voor een mulching machine gaan, niet dat gedoe met een grasopvangbak. Stiga is heel goed , Honda is de top, maar wel erg duur. Best wegblijven van de 'huismerken' van de brico-hubo-gamma winkel zoals 'Powerplus' dat is echt rommel die na twee seizoenen rammelt langs alle kanten.

IJsboer 18 april 2020 15:29

https://www.coolblue.be/nl/product/1...-tt-350-s.html

Mambo 18 april 2020 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9302990)

Ik zet er net zo eentje buiten klaar om weg te smijten.
Nog in prima staat trouwens.

Langs de andere kant ...als bol.com 80€ vraagt zou ik hem wel op 2hands zetten voor 20€.
T zijn corona tijden ! :-)

kojak 18 april 2020 17:16

Honda.
Mss iets duurder, maar je zal het je niet beklagen nadien.

Of anders er een betonneke overgieten en het groen verven.
Maar ook hier neem je dan beter een iets duurdere verf en genen brol uit den Aldi.

Visjnu 19 april 2020 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9302788)
Honda.

Ik ben wel tevreden over mijn EGO grasmaaier. Weinig onderhoud en relatief stil. Ik schat dat de batterij hier ongeveer een uurtje meegaat, maar herladen gaat vrij snel.

Het Oosten 19 april 2020 07:48

Citaat:

- Welke maaibreedte ?

Honda kopen. Is echt degelijk. Is iets duurder maar van prima kwaliteit en gaat lang mee. De vorige van mijn ouders: was 24 jaar oud. Startte altijd vlot, ook na een lange winter. Ik heb nu voor mijn gras thuis een nieuwe Honda gekocht, met rol van achter (voor uw stuk gras is dit te zwaar en te groot). Maar die kleintjes zijn ook uitstekend, zo weet ik van kennissen. Het probleem met een elektrische is de kabel. Men moet toch steeds goed opletten. Maar het is wel (relatief) geluidloos. Voor uw stuk zou ik dat nog riskeren.

pajoske 19 april 2020 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9303537)
Honda kopen. Is echt degelijk. Is iets duurder maar van prima kwaliteit en gaat lang mee. De vorige van mijn ouders: was 24 jaar oud. Startte altijd vlot, ook na een lange winter. Ik heb nu voor mijn gras thuis een nieuwe Honda gekocht, met rol van achter (voor uw stuk gras is dit te zwaar en te groot). Maar die kleintjes zijn ook uitstekend, zo weet ik van kennissen.

Heb zelfde ervaring met een honda grasmachine. Let wel het gaat hier over benzinemaaier. Na tientallen jaren gebruik was de carrosserie volledig naar de botten (gaten en dus gevaarlijk). Die motor heb ik omgebouwd naar een carroserie van een ondermerk van honda. Grasmachine werkt weer perfect+ breder machine.
Maar ondertussen werk ik hoofdzakelijk met een zitmaaier.

Wat maaiers op accu betreft hoor ik goede zaken van STIHL. Van sommige
modellen dacht ik dat de batterij ook bruikbaar is met ander tuingerief.

Het Oosten 19 april 2020 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9303544)
Heb zelfde ervaring met een honda grasmachine. Let wel het gaat hier over benzinemaaier. Na tientallen jaren gebruik was de carrosserie volledig naar de botten (gaten en dus gevaarlijk). Die motor heb ik omgebouwd naar een carroserie van een ondermerk van honda. Grasmachine werkt weer perfect+ breder machine.
Maar ondertussen werk ik hoofdzakelijk met een zitmaaier.

Wat maaiers op accu betreft hoor ik goede zaken van STIHL. Van sommige
modellen dacht ik dat de batterij ook bruikbaar is met ander tuingerief.

Moest ik slechts een klein stuk gras te maaien hebben en ik zou niets geven om al dan niet mooie evenwijdige strepen nadat het gras gemaaid is , ik zou een robot kiezen. Ik heb zulke machine bezig gezien bij vrienden en dat werkt fantastisch. En zij hadden nog een redelijk groot stuk grasperk. De machine was zo een uur en meer bezig. Maar welk merk van robot is dan het beste? Ik zou het niet weten.

Travis Bickle 19 april 2020 08:24

Ik heb een Toro (model weet ik niet uit mijn hoofd).
Het is de grasmaaier die mijn vader kocht, zo een 25 jaar geleden; en die doet het nog prima.
Trekt nog zeer goed en start zonder probleem.
De enige reden waarom hij deze niet meer hanteert is omdat hij overschakelde op robot.

Henri1 19 april 2020 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9303537)
Honda kopen. Is echt degelijk. Is iets duurder maar van prima kwaliteit en gaat lang mee. De vorige van mijn ouders: was 24 jaar oud. Startte altijd vlot, ook na een lange winter. Ik heb nu voor mijn gras thuis een nieuwe Honda gekocht, met rol van achter (voor uw stuk gras is dit te zwaar en te groot). Maar die kleintjes zijn ook uitstekend, zo weet ik van kennissen. Het probleem met een elektrische is de kabel. Men moet toch steeds goed opletten. Maar het is wel (relatief) geluidloos. Voor uw stuk zou ik dat nog riskeren.

Welk type dan concreet, en waar kopen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be