Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Kom Uit Je Kot! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253015)

Erw 18 april 2020 14:06

Kom Uit Je Kot!

Over 10 minuten pak ik men velo en doe ik een toerke om mijn weerstand tegen staat en andere parasieten wat te versterken.
'k Zal weer nie alleen zijn, tis ier begot al weken elke dag op straat een mooi-weer zondagnamiddag.
De dutsen die toch binnen blaren kweken op hun gat moeten het weten. :D

Universalia 18 april 2020 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9302890)
Over 10 minuten pak ik men velo en doe ik een toerke om mijn weerstand tegen staat en andere parasieten wat te versterken.
'k Zal weer nie alleen zijn, tis ier begot al weken elke dag op straat een mooi-weer zondagnamiddag.

Aan de kust regende het ('s morgends) vernam ik via gsm van mensen die ik ken en die daar wonen. :-D

Amon_Re 18 april 2020 14:15

Fear The Walking Dumb.

patrickve 18 april 2020 14:20

Groot gelijk. Neem uw burgerplicht op. Wordt ziek ! Laat MIJ die plaatsen van mensen die van anderen hun herd immunity kunnen gebruik maken ! :lol:

Dadeemelee 18 april 2020 14:24

Citaat:

Ik heb deze morgen veel uitgeregende 'wielertoeristen' gezien. :lol:

Erw 18 april 2020 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 9302908)
Fear The Walking Dumb.

Op de supermarkt parkings is het dan fear the standing dumb wachtend op hun winkelkar rantsoen, even ver van elkaar staande als dat ze op de beach walken.
Maar je bent hypokriet genoeg om de objectieve gelijkenis naar je blinde vlek te schuiven zeker? Neem me niet kwalijk voor de verwijtende toon, ik pingpong hier maar.

Erw 18 april 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9302914)
Groot gelijk. Neem uw burgerplicht op. Wordt ziek ! Laat MIJ die plaatsen van mensen die van anderen hun herd immunity kunnen gebruik maken ! :lol:

Altijd maar van 1 extreem naar ander.
Denk je nou dat niet klikklakken voor nazi's impliceert laksheid... onverantwoordelijkheid... whatever? Naast gewoon al onwil om griep op te lopen, haha?
Dat strand / zand en wind lijkt me op vlak van besmetting al heel wat veiliger dan een supermarkt parking met asfalt beton en mensen die minuten naast elkaar staan ipv te passeren, met als barriererif tussen virus en hand het doekje van de bewaker die raprap effe wrijft met 1 doekske per 10 of zo karren.

Er is niet zoiets als "burgerplicht", wel sociaal zijn, en diegenen in de samenleving met houding het verst ervanaf, noemen zich "overheid". :p

bembem 18 april 2020 17:41

De dees komt gemiddeld 2x week buiten.... ruimschoots genoeg vr mij :-):-) al mag het mss wat meer (al bijna 1 kg erbij 8O)

Erw 18 april 2020 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9302918)
Ik heb deze morgen veel uitgeregende 'wielertoeristen' gezien. :lol:

En wat doe jij dan?
Je NAZI bons bellen en zeggen dat je gaat thuisbezig....errr soooory ...werken? :lol:

Maar kom, net 40 km afgedweild, 5 in stad, 9 stuks kledij voor kringwinkelpoorten en 1 stuk bij een kledingcontainer buiten stad, uit de zak gevallen voordat ie erin schoof en niet gezien allicht.
Behalve laatste allemaal wel nat dus wat zitten handwassen en hangt nu buiten te drogen. Daarna kijk ik voor eventuele kleine herstellingen (want zag er op eerste zich in orde uit). Kleine spullen wel, meestal. Er lag een dikke camouflage vest maar grotendeels katoen en dat is rommel, slijt veel te rap en herstel van zwakke stof is tijdverspilling.
Ben ook nog een Aldi binnengeweest uit opportuniteit, der stonden maar enkelen buiten te wachten dus mijn HAMSTEREN-vlag schoot subiet omhoog.

bembem 18 april 2020 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9303157)
En wat doe jij dan?
Je NAZI bons bellen en zeggen dat je gaat thuisbezig....errr soooory ...werken? :lol:

Maar kom, net 40 km afgedweild, 5 in stad, 9 stuks kledij voor kringwinkelpoorten en 1 stuk bij een kledingcontainer buiten stad, uit de zak gevallen voordat ie erin schoof en niet gezien allicht.
Behalve laatste allemaal wel nat dus wat zitten handwassen en hangt nu buiten te drogen. Daarna kijk ik voor eventuele kleine herstellingen (want zag er op eerste zich in orde uit). Kleine spullen wel, meestal. Er lag een dikke camouflage vest maar grotendeels katoen en dat is rommel, slijt veel te rap en herstel van zwakke stof is tijdverspilling.
Ben ook nog een Aldi binnengeweest uit opportuniteit, der stonden maar enkelen buiten te wachten dus mijn HAMSTEREN-vlag schoot subiet omhoog.

Amai.

bembem 18 april 2020 17:59

(Wat hamsteren betreft, voorlopig niet meer nodig hier, ik kom alleen nog buiten vr wat fruit & groentjes xD) :-):-) En ik ga dat ritme denk ik aanhouden zelfs na de lockdown, 1. ik ga sindsdien bewuster om met voeding (minder verspilling, doelgerichter koken enz.), 2. spaar er behoorlijk wat eurokes mee uit wat toch altijd mooi meegenomen is ^.^

Elio di Supo 18 april 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9303133)
Op de supermarkt parkings is het dan fear the standing dumb wachtend op hun winkelkar rantsoen, even ver van elkaar staande als dat ze op de beach walken.
Maar je bent hypokriet genoeg om de objectieve gelijkenis naar je blinde vlek te schuiven zeker? Neem me niet kwalijk voor de verwijtende toon, ik pingpong hier maar.

Maar jongen toch. Doe wat je niet laten kunt en stop met er over te zagen.

Diego Raga 18 april 2020 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9303175)
(Wat hamsteren betreft, voorlopig niet meer nodig hier, ik kom alleen nog buiten vr wat fruit & groentjes xD) :-):-) En ik ga dat ritme denk ik aanhouden zelfs na de lockdown, 1. ik ga sindsdien bewuster om met voeding (minder verspilling, doelgerichter koken enz.), 2. spaar er behoorlijk wat eurokes mee uit wat toch altijd mooi meegenomen is ^.^

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9303150)
De dees komt gemiddeld 2x week buiten.... ruimschoots genoeg vr mij :-):-) al mag het mss wat meer (al bijna 1 kg erbij 8O)

8O

Erw 18 april 2020 18:14

Toch terug wandelaars en fietsers gezien. Niet zoveel als bij dagen droog weer maar toch de moeite.
Is wel wat ambetant, al dat volk op die veel te smalle tweerichtingsfietspaden, elke fietser die wat rapper rijdt dan de toeristische sector moet voortdurend ploeteren tussen de NAZI rommel en in de weg van auto's om te kunnen passeren.
Ge beseft het pas goed als het elke dag zo is.
Terug veel NAZI patrouilles in stad. Verschillende keren hun blauwe kerstboom en een jankstoot, als ze weer eens mensen lastig vallen.

Terug niks gezien in Corona-tion Street. Als je zo alle dwingelandij klooierij ziet zou je denken dat er op elke hoek wel een dode ligt.

Maar het enige dat ik zag was een fietser die met een auto gebotst was op de top van een brug over ringvaart waar de NAZI's enkele dagen geleden stapels grote lego vormige betonblokken hebben geplaceerd, mogelijk voor werken aan de brug daar er een bord staat sterke hinder tot eind dit jaar.
De Kloje Nazi's hebben een verkeerslicht op wielekes gezet op het zo al smalle fietspad waardoor fietsers ook niet door kunnen en samen met auto's gelijk aanzetten om dan de eerste meters in elkaars weg te zitten door die helft overschot baanbreedte. En vala eerste ongeluk, allez dat ik zag dan, amper 2 dagen nadat die blokken er stonden.

HOUZEE ! 18 april 2020 18:19

Citaat:

Super, je hebt groot gelijk! Ze noemen het dom. Dat is zoals de vetkippen die de vrije kippen dom vinden omdat zij volgepropt worden met eten terwijl de vrije kip moet scharrelen. We weten allemaal wat er met vetkippen gwbeurt ;-)

Erw 18 april 2020 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9303177)

Doe wat je zelf niet laten kunt, jongen.

Another Jack 18 april 2020 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9303190)
Toch terug wandelaars en fietsers gezien. Niet zoveel als bij dagen droog weer maar toch de moeite.
Is wel wat ambetant, al dat volk op die veel te smalle tweerichtingsfietspaden, elke fietser die wat rapper rijdt dan de toeristische sector moet voortdurend ploeteren tussen de NAZI rommel en in de weg van auto's om te kunnen passeren.
Ge beseft het pas goed als het elke dag zo is.
Terug veel NAZI patrouilles in stad. Verschillende keren hun blauwe kerstboom en een jankstoot, als ze weer eens mensen lastig vallen.

Terug niks gezien in Corona-tion Street. Als je zo alle dwingelandij klooierij ziet zou je denken dat er op elke hoek wel een dode ligt.

Maar het enige dat ik zag was een fietser die met een auto gebotst was op de top van een brug over ringvaart waar de NAZI's enkele dagen geleden stapels grote lego vormige betonblokken hebben geplaceerd, mogelijk voor werken aan de brug daar er een bord staat sterke hinder tot eind dit jaar.
De Kloje Nazi's hebben een verkeerslicht op wielekes gezet op het zo al smalle fietspad waardoor fietsers ook niet door kunnen en samen met auto's gelijk aanzetten om dan de eerste meters in elkaars weg te zitten door die helft overschot baanbreedte. En vala eerste ongeluk, allez dat ik zag dan, amper 2 dagen nadat die blokken er stonden.

Pics or it didn't happen!

Libro 18 april 2020 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9303177)

Ik hoop dan wel dat hij, in geval van besmetting, het fatsoen heeft zijn plaats in de IC af te staan.

Henri1 18 april 2020 19:58

Citaat:

Ben je uit de kast gekomen?

Erw 18 april 2020 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9303192)
Super, je hebt groot gelijk! Ze noemen het dom. Dat is zoals de vetkippen die de vrije kippen dom vinden omdat zij volgepropt worden met eten terwijl de vrije kip moet scharrelen. We weten allemaal wat er met vetkippen gwbeurt ;-)

Ooit het boek "De Waterschapsheuvel" (vertaald van "Watership Down") van Richard Adams gelezen?
Dat was eigenlijk een samenlevings/mensenverhaal voorgesteld met konijnen als mensen.
Een stuk natuurgrond waarop een kolonie huisde werd bouwrijp gemaakt met bulldozers, uitgemoord met enkele overlevenden die door hun... "scharrelkunde" erin slaagden te ontsnappen.
Op hun zoektocht naar een nieuwe plaats troffen ze in de nabijheid van een boerderij een kolonie konijnen aan, die hen wilden accepteren. De konijnen waren groot, suggererende volop eten en goede kolonie.
Bleek echter dat de boer wortel en andere restanten legde voor de konijnen, als methode om af en toe eens konijn op zijn bord te hebben.
Elk konijn in de "dikke" kolonie wist het als publiek geheim, maar ze vonden het af en toe verdwijnend konijn een acceptabele prijs voor het eten.
Dus toen ze de troep foeragerende konijnen zagen afkomen was dat in hun ogen uitstel van executie voor henzelf.
In die kolonie was elke vraag die begon met "Waar is..." streng verboden. Immers, het betekende dat de boer weer een konijn had gevangen als menu.

De allegorie illustreert perfect de rotte rol van overheid in de samenleving. Een steeds verder slinkend deel van de bevolking wordt almaar meer opgejaagd door een steeds verder woekerende parasietenkolonie, terwijl de rest in afhankelijkheid van de parasieten wordt gedrumd om hun mond te snoeren. En de zo steeds verder toenemende warsheid van overheid van het eerste bevolkingsdeel drijft de parasietenleiders tot steeds driester wordende vrijheidsinperkingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be