Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Scholen moeten tot na de zomervakantie dichtblijven. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253016)

Dadeemelee 18 april 2020 14:09

Scholen moeten tot na de zomervakantie dichtblijven.

Zijn er nu nog die denken dat de scholen in juni of zo nog open gaan? Nog even alle kinderen besmetten en dan op vakantie vertrekken. Dat is de beste methode om iedereen te besmetten.

Eventueel na de vakantie wat vroeger beginnen om examens af te leggen dat wel.

reservespeler 18 april 2020 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9302895)
Zijn er nu nog die denken dat de scholen in juni of zo nog open gaan? Nog even alle kinderen besmetten en dan op vakantie vertrekken. Dat is de beste methode om iedereen te besmetten.

Waar gaan die precies op vakantie?

DewareJakob 18 april 2020 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9302899)

China waarschijnlijk, er is daar een heel leuk en gezellig stadje met op de markt heel opmerkelijke specialiteiten.:roll::roll:

Dadeemelee 18 april 2020 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9302899)

Belgie waarschijnlijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200417_04926115

Citaat:

Het zal druk zijn aan de Belgische kust deze zomer, maar ook in onze Ardennen. Ardennes-etape en Belvilla, die in het zuiden van het land duizenden vakantiewoningen verhuren, spreken van een ware stormloop, wat in sommige gevallen ook tot hogere verhuurprijzen zal leiden.

reservespeler 18 april 2020 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9302907)

Dan blijf ik liever thuis.
Ik wil niet opeengeplakt zitten aan de kust, in de Ardennen of elders.

ViveLaBelgique 18 april 2020 16:18

Er is dit jaar geen zomervakantie voor de scholen.

Another Jack 18 april 2020 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9303060)
Er is dit jaar geen zomervakantie voor de scholen.

En China heeft het coronavirus binnen kunnen houden!
Altijd los ernaast, uw analyses & voorspellingen! :lol:

gertc 18 april 2020 16:25

Citaat:

Zijn er nu nog die denken dat de scholen in juni of zo nog open gaan?

Citaat:

Scholen moeten tot na de zomervakantie dichtblijven.
Wat is de bedoeling van de enquete - want dat zijn twee verschillende vragen. Moeten ze dichtblijven, of denk je dat ze dicht gaan blijven?

Dadeemelee 18 april 2020 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9303075)
Wat is de bedoeling van de enquete - want dat zijn twee verschillende vragen. Moeten ze dichtblijven, of denk je dat ze dicht gaan blijven?

De vraag/stellingname staat altijd bovenaan de enquete (in bold).

Travis Bickle 18 april 2020 16:39

Het lijkt me interessant om in uw vraag, het onderscheid te maken tussen antwoorden afkomstig van forumleden met kinderen; en forumleden zonder kinderen.

kojak 18 april 2020 16:50

Citaat:

Je moet ook zien welke scholen en welke leerjaren.
Leerlingen die met een stage/eindwerk zitten, die zouden dik in de problemen komen te zitten mochten alle scholen dicht blijven.
Je kan dus eigenlijk niet zo maar met een ja of een neen antwoorden op de vraag hé. ;)

Dadeemelee 18 april 2020 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9303085)
Het lijkt me interessant om in uw vraag, het onderscheid te maken tussen antwoorden afkomstig van forumleden met kinderen; en forumleden zonder kinderen.

Dat mag iedereen zelf vermelden. Ik heb geen schoolgaande kinderen.

Dadeemelee 18 april 2020 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9303098)
Je moet ook zien welke scholen en welke leerjaren.
Leerlingen die met een stage/eindwerk zitten, die zouden dik in de problemen komen te zitten mochten alle scholen dicht blijven.
Je kan dus eigenlijk niet zo maar met een ja of een neen antwoorden op de vraag hé. ;)

Maar in dat geval denk ik dat het realistischer is om bijvoorbeeld een maand vroeger te herbeginnen aan het eind van de zomervakantie. In juni (dat is ten vroegste) gedurende een maand herbeginnen lijkt mij zinloos EN gevaarlijk.

patrickve 18 april 2020 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303111)
Maar in dat geval denk ik dat het realistischer is om bijvoorbeeld een maand vroeger te herbeginnen aan het eind van de zomervakantie. In juni (dat is ten vroegste) gedurende een maand herbeginnen lijkt mij zinloos EN gevaarlijk.

In tegendeel. Als je de scholen niet opent, ga je nooit op tijd de tweede piek kunnen hebben.

fred vanhove 18 april 2020 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9303201)
In tegendeel. Als je de scholen niet opent, ga je nooit op tijd de tweede piek kunnen hebben.

Of we kunnen ook de scholen sluiten voor altijd....Wij zongen dat al in de jaren 70.

Shool's out Forever

https://www.youtube.com/watch?v=mBqiC5ox8Bw

fred vanhove 18 april 2020 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303111)

Zolang er geen vaccin is zal dat zo blijven. Ik zie niet in dat dat gevaar anders zou wijken.
Als het zo lang duurt dan een HIV of hepatitis vaccin zitten we nog wel voor een paar tiental jaren in ons kot.

fred vanhove 18 april 2020 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303108)

.

fred vanhove 18 april 2020 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303108)

Houden zo....eeuwig een eicel blijven is misschien nog het beste;-)

patrickve 18 april 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9303229)
Zolang er geen vaccin is zal dat zo blijven. Ik zie niet in dat dat gevaar anders zou wijken.
Als het zo lang duurt dan een HIV of hepatitis vaccin zitten we nog wel voor een paar tiental jaren in ons kot.

Dat is raar dat je het gevaar niet ziet wijken, terwijl het enige gevaar is dat ge in uw kot zit en alles naar de kloten gaat.

Noch een chance dat onze voorouders zo geen mietjes waren. Stel U voor zeg, dat ze in hun kot bleven zolang er holenberen rondliepen. Want die konden wel eens een halve percent van de jagers doden als ze buitenkwamen.

Er was zo een stam die zo geredeneerd heeft. Maar we kennen die niet, die stam, want die zijn allemaal in hun kot omgekomen van honger.

patrickve 18 april 2020 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9303239)
Houden zo....eeuwig een eicel blijven is misschien nog het beste;-)

Moet uw toekomstige moeder wel in de permafrost bewaard blijven he.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be