Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA zal volmachten Wilmès vermoedelijk niet verlengen in juni. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253018)

Universalia 18 april 2020 17:13

N-VA zal volmachten Wilmès vermoedelijk niet verlengen in juni.

Citaat:

Volgens N-VA-Kamerfractieleider Peter De Roover kan deze politieke situatie, van een regering die 38 op de 150 parlementsleden vertegenwoordigt, niet blijven duren. "Het is democratisch gesproken een onfatsoenlijke situatie.
De politieke situatie loopt meer dan, de spuigaten uit?

(mocht het een dubbeldraadje zijn alvast mijn verontschuldigingen :oops:)

Dadeemelee 18 april 2020 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9303125)

En dan, de Deelstaten die het voortouw gaan nemen. Dan gaan we nog lachen. Zie maar naar Jambon, Beke en de rusthuizen.

Of Beke en het Onderwijs.

dalibor 18 april 2020 17:21

Ha, Peter De Roover is daar om wat goede oude wetstraatzever te verkopen. Los daarvan denk ik zelf ook dat men best niet voortdoet met volmachten. Maar het is niet het moment om daar nu al in De Afsprak over te komen neuzelen.

Geen mens spreekt van een verlenging te vragen, maar schoolmeester P. is toch al komen zeggen dat het niet met hem zal zijn.

spherelike 18 april 2020 17:26

dat zal niet veel veranderen aan het beleid, de voorzitter voert nu al oppositie tegen de volmacht maatregelen.

De schoofzak 18 april 2020 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9303131)
Ha, Peter De Roover is daar om wat goede oude wetstraatzever te verkopen. Los daarvan denk ik zelf ook dat men best niet voortdoet met volmachten. Maar het is niet het moment om daar nu al in De Afsprak over te komen neuzelen.

Hoe je het draait of keert: na drie maanden moet over de verlenging gestemd worden.
Waarom zou een journalist daar geen vragen over mogen stellen aan een fraktieleider?
En waarom zou die daar niet op mogen antwoorden?

Feit is: de notie "regering in lopende zaken" is ontworpen om het (twee-, of on-)land te behoeden voor plotse rampen en onheil enz.
Daar heeft deze regering geen volmachten voor nodig.
Ze heeft wel volmachten nodig om een mistgordijn op te trekken, om de democratie te omzeilen en om bijvoorbeeld Vivaldi-muziek te spelen.

Dadeemelee 18 april 2020 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9303137)
dat zal niet veel veranderen aan het beleid, de voorzitter voert nu al oppositie tegen de volmacht maatregelen.

De ene keer zit hij te roepen om een verstrenging en een week later is het veel te streng. Die weet ook niet wat hij wil.

Vrijheideerst 18 april 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9303138)
Hoe je het draait of keert: na drie maanden moet over de verlenging gestemd worden.
Waarom zou een journalist daar geen vragen over mogen stellen aan een fraktieleider?
En waarom zou die daar niet op mogen antwoorden?

Feit is: de notie "regering in lopende zaken" is ontworpen om het (twee-, of on-)land te behoeden voor plotse rampen en onheil enz.
Daar heeft deze regering geen volmachten voor nodig.
Ze heeft wel volmachten nodig om een mistgordijn op te trekken, om de democratie te omzeilen en om bijvoorbeeld Vivaldi-muziek te spelen.

We zijn nog niet eens mei en deze "constructie" loopt af in juni.

Ik vermoed dat er tegen dan wel nog een bochtje zit aan te komen.

Travis Bickle 18 april 2020 17:41

Vraag is, wat de achterliggende bedoeling is. Verkiezingen uitlokken?

De schoofzak 18 april 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9303151)

Ik meen dat het die journalist van knack was, die het wel gerechtvaardigd vond om na het ergste van de crisis, en na zoveel maanden lopende regering, en in het vooruitzicht van het herstel van de economie,
de kiezer te bevragen.

We gaan zien welke echt-ondemocratische partijen geloven dat ze in het najaar bij nieuwe verkiezingen winst ruiken.
Echt-democratische partijen willen al langer nieuwe verkiezingen, omdat het niet kan dat er zo lang een regering is zonder fatsoenlijke meerderheid.

Daarnaast is het interessant om wat onpopulaire maatregelen te kunnen nemen in het begin van een legislatuur. Dat is soms handig.

spherelike 18 april 2020 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9303160)
Ik meen dat het die journalist van knack was, die het wel gerechtvaardigd vond om na het ergste van de crisis, en na zoveel maanden lopende regering, en in het vooruitzicht van het herstel van de economie,
de kiezer te bevragen.

We gaan zien welke echt-ondemocratische partijen geloven dat ze in het najaar bij nieuwe verkiezingen winst ruiken.
Echt-democratische partijen willen al langer nieuwe verkiezingen, omdat het niet kan dat er zo lang een regering is zonder fatsoenlijke meerderheid.

Daarnaast is het interessant om wat onpopulaire maatregelen te kunnen nemen in het begin van een legislatuur. Dat is soms handig.

u bedoelt dat we zullen zien welke partijen het verkozen parlement willen ontbinden. Want dat is nodig voor nieuwe verkiezingen.
Met de wetenschap dat die die er de stekker uittrekt verliest, ben ik benieuwd.

praha 18 april 2020 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9303160)
de kiezer te bevragen.

:lol:
Alvast de nva niet tot voor kort

... en voor de rest vb, pvda langs deze zijde ?

praha 18 april 2020 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9303180)
u bedoelt dat we zullen zien welke partijen het verkozen parlement willen ontbinden. Want dat is nodig voor nieuwe verkiezingen.
Met de wetenschap dat die die er de stekker uittrekt verliest, ben ik benieuwd.

Langzamerhand wordt de bocht van 180° ingezet voor de vrees dat het er toch nog een soort vivaldi-ke uit de bus gaat vallen

Bdw spreekt nu over 'dat het misschien onvermijdelijk wordt' komende van 'dat brengt niks nieuws onder de zon en de ps wilt dat enkel uitlokken om ons te verzwakken'

Schijn doet veel om niet teveel stemmen in de toekomst te verliezen aan het vb

Pandareus 18 april 2020 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9303151)

Tenzij ze last hebben van electorale masochistische oprispingen zal geen enkele partij, behalve de stalinisten en de fascisten nu pleiten of ageren richting verkiezingen.

kojak 18 april 2020 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9303245)
Tenzij ze last hebben van electorale masochistische oprispingen zal geen enkele partij, behalve de stalinisten en de fascisten nu pleiten of ageren richting verkiezingen.

2

Het Oosten 18 april 2020 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9303125)

Gaat de NVA weer lopen, ja? Het is me wat met die partij.

Dadeemelee 18 april 2020 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9303332)
Gaat de NVA weer lopen, ja? Het is me wat met die partij.

Alle gekheid op een stokje, ik heb wel medelijden met De Roover. Altijd de partijidioot moeten spelen en onnozele dingen verdedigen en nog altijd geen goed jobke. :lol:

Het Oosten 18 april 2020 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303334)
Alle gekheid op een stokje, ik heb wel medelijden met De Roover. Altijd de partijidioot moeten spelen en onnozele dingen verdedigen en nog altijd geen goed jobke. :lol:

Schijn bedriegt. De Roover is een (zeer) rechtse rakker uit het KVHV. En getrouwe partijsoldaat van dit clubje. Daar moet men hoegenaamd en so wie so geen medelijden mee hebben.

Dadeemelee 18 april 2020 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9303338)
Schijn bedriegt. De Roover is een rechtse rakker uit het KVHV. En getrouwe partijsoldaat van dit clubje. Daar moet men hoegenaamd en so wie so geen medelijden mee hebben.

Hij lijkt mij gewoon een NVA-app. Rammelt gewoon debatfiches af. Geen eigen mening.

Maarja, misschien schrijft hij die debatfiches zelf. 8-)

Het Oosten 18 april 2020 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9303347)
Hij lijkt mij gewoon een NVA-app. Rammelt gewoon debatfiches af. Geen eigen mening.

Maarja, misschien schrijft hij die debatfiches zelf. 8-)

Zo iemand was vroeger priester geworden. Waarschijnlijk een dominicaan. Of een pater ergens. Misschien zelfs in de brousse.

Dadeemelee 18 april 2020 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9303352)
Zo iemand was vroeger priester geworden. Waarschijnlijk een dominicaan.

Oei, dat komt hard aan. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be