Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   dient de lock down te worden stopgezet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253050)

HOUZEE ! 21 april 2020 09:36

dient de lock down te worden stopgezet?

Omdat niemand tot nu toe de vraag gesteld heeft ….

Nu weten we natuurlijk wel dat onze mening en vrijheden weinig van tel zijn, maar ik ben toch benieuwd.

patrickve 21 april 2020 09:40

Uiteraard, maar dat gaat niet he.

De "investering" erin is al veel te groot. Dat is zoals iemand die heel dure aandelen heeft gekocht, en die zijn nu nog 20% van de koopwaarde. Wat doet ge ? Verkopen en 80% van het verlies incasseren, of houden en hopen dat het weer omhoog gaat ?
Tot het aandeel op 0 valt omdat het bedrijf failliet is ?

cato 21 april 2020 09:43

Stop zetten kan niet ,ze kunnen wel veranderd worden.
Het gaat om risico's analyseren en daar de plannen van aanpak op te maken.
Kinderen en jongeren hebben weinig risico's en kunnen daarom naar school gaan en sporten.
Opa's en oma's lopen grote risico's.
Zij hebben hun actieve leven gehad en kunnen best nog een half jaar thuis zitten zonder bezoek van kinderen en kleinkinderen.
De 1.5.meter afstand in de publieke ruimte zal nog wel een tijdje zo blijven.
Jammer voor de horeca en de evenementen.

Skobelev 21 april 2020 09:48

Yes, stopzetten, zonder restricties. Behalve in winkels waar een deel van de openingsuren wordt voorzien voor wie zich wel aan de social distancing en beschermende maatregelen wil houden. Laat iedereen voor zichzelf uitmaken hoeveel ze zich willen blootstellen aan het virus. Wie op café wil gaan, of naar pakweg Tomorrowland, moet dat maar doen indien de eigenaar van de zaak, of organisator, het risico wil nemen zichzelf bloot te stellen.

Vette Pois(s)on 21 april 2020 09:50

we moeten solidair blijven met de zwakken en allemaal zwak worden

groteAntwerpseGust 21 april 2020 09:58

Ja direct stopzetten. De enige uitzonderingen, grote internationale festivals zijn toch al afgelast.

Skobelev 21 april 2020 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust (Bericht 9305095)
Ja direct stopzetten. De enige uitzonderingen, grote internationale festivals zijn toch al afgelast.

Waarom? Wie daar naartoe wil kan daar voor kiezen, het is geen (levensnoodzakelijke) verplichting of basisbehoefte.

patrickve 21 april 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9305070)
Kinderen en jongeren hebben weinig risico's en kunnen daarom naar school gaan en sporten.

En waarom hebben ze dat dan tijdens een maand niet mogen doen ?

Kijk, scholen en sportgebeurtenissen zijn DE manieren om elkaar te besmetten. De situatie nu is dezelfde als de situatie op het moment van de lockdown. Dus waarom nu wel en toen niet ?

ViveLaBelgique 21 april 2020 10:06

Grenzen moeten dicht.
Inzetten op zelfvoorziening.
Afschaffen reporter ter plaatse.
Afschaffen studioreportages.
Afschaffen reportages.
Afschaffen parlement.
Afschaffen regeringen.
Afschaffen buitenlands toerisme.
Verplichte burgerdienst.
Quarantaines met strikte controle voor inreizenden.
Covid19 historiek op EID en smartphone app.
Nationalisatie van Facebook, Google en Apple.
Alle macht aan het Huis Van België.

België dient zich te schamen. We hebben nog geen schok de naam waardig gehad opdat dit besef doordringt. Er is veel te veel hunkering naar het oude normaal van de decantiestaat terend op goedkope import zonder eigen arbeid.

patrickve 21 april 2020 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9305105)
Grenzen moeten dicht.
Inzetten op zelfvoorziening.
Afschaffen reporter ter plaatse.
Afschaffen studioreportages.
Afschaffen reportages.
Afschaffen parlement.
Afschaffen regeringen.
Afschaffen buitenlands toerisme.
Verplichte burgerdienst.
Quarantaines met strikte controle voor inreizenden.
Covid19 historiek op EID en smartphone app.
Nationalisatie van Facebook, Google en Apple.
Alle macht aan het Huis Van België.

België dient zich te schamen. We hebben nog geen schok de naam waardig gehad opdat dit besef doordringt. Er is veel te veel hunkering naar het oude normaal van de decantiestaat terend op goedkope import zonder eigen arbeid.

:lol:

Wacht maar, dat komt wel. Het volk wil dat nu zo.

HOUZEE ! 21 april 2020 10:12

Ik zou persoonlijk massa-evenementen en reizen blijven beperken. Daar heb ik persoonlijk geen last van.

Belangrijkste lijkt me wel, los van voorgaande, dat de anderhalve meterregel wordt afgeschaft.

En wie schrik heeft, blijft gewoon thuis he …

Bobke 21 april 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9305109)
Ik zou persoonlijk massa-evenementen en reizen blijven beperken. Daar heb ik persoonlijk geen last van.

Belangrijkste lijkt me wel, los van voorgaande, dat de anderhalve meterregel wordt afgeschaft.

En wie schrik heeft, blijft gewoon thuis he

Zo simpel is het nu ook weer niet.
Het virus zat ook in rusthuizen en die bleven ook thuis.

Eduard Khil 21 april 2020 11:06

ik zat vooral veel te lachen met "de nieuwe grafiek" gisteren van de coronabesmettingen: daar zie je dat die lockdown dus absoluut geen verschil uitmaakt tussen 16 april of géén lockdown. En ik hoor ook geen argumenten waarom dat op 3 mei anders zou zijn. Maw, we zijn ons tijd en geld aan het verdoen, de curve zal volgens hen de facto terug exponentieel oplopen :lol:

Eyjafjallajökull 21 april 2020 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9305138)
ik zat vooral veel te lachen met "de nieuwe grafiek" gisteren van de coronabesmettingen: daar zie je dat die lockdown dus absoluut geen verschil uitmaakt tussen 16 april of géén lockdown. En ik hoor ook geen argumenten waarom dat op 3 mei anders zou zijn. Maw, we zijn ons tijd en geld aan het verdoen, de curve zal volgens hen de facto terug exponentieel oplopen :lol:

Inderdaad, heel de economie naar de kloten en nog geen stap dichter bij controle.

:cheer: Vamos Wilmès II :cheer:

Gipsy 21 april 2020 11:27

Alle bedrijven terug aan de slag en alle winkels open. Virologen terug naar hun labo en stoppen met hun vedetten cultus in de TV studio's waar ze eender wat te zitten broebelen.

De schoofzak 21 april 2020 14:25

Laat ons ernstig blijven.

De ziekenhuizen hebben zich erg moeten reorganiseren, om klaar te staan mocht het erger geworden zijn dan het nu geworden is.

De beperkende maatregelen moeten zo snel als mogelijk afgebouwd worden, met als enige voorwaarde: er mogen niet zoveel mensen zwaar ziek worden, dat de gezondheidszorg de normale dienstverlening niet meer aan kan.

Dus, iedereen terug aan het werk, tenzij het echt niet anders kan.
Zeer streng toezien op de anderhalve meter.
Waar door volkstoeloop enz. dreigt de anderhalve meter onmogelijk te worden: afsluiten.

Concrete voorbeelden: gehuurde logies aan de kust verboden voor +65 minstens tot eind augustus 2020. Tweedeverblijvers in eigendom mogen er wel naar toe. Maar in die streken met die beperkingen: de winkels van 9 tot 10 en van 15 tot 16, voorbehouden voor 65 plussers. Het strand en evt de dijk, als het nodig is: verboden voor +65

De schoofzak 21 april 2020 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9305103)
En waarom hebben ze dat dan tijdens een maand niet mogen doen ?

Kijk, scholen en sportgebeurtenissen zijn DE manieren om elkaar te besmetten. De situatie nu is dezelfde als de situatie op het moment van de lockdown. Dus waarom nu wel en toen niet ?

Ik dacht dat scholen helemaal geen besmetttingsaarden zijn.

JimmyB 21 april 2020 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9305109)

En wie schrik heeft, blijft gewoon thuis he …

Of hoe men zijn persoonlijke situatie gebruikt om een algemene maatregel te verantwoorden.

praha 21 april 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9305213)

jaaaawel waar haalt ge dat ?

De hele discussie draaide zich net rond het de twee overwegingen dat :

1) dat het daar héél snel zou rondgaan en dat die groep helemaal niet zo ernstig ziek zal worden en vlug immuun zou worden wat positief zou zijn
2) als ge dat doet gaan die in tussentijd dat wel naar huis brengen en dus krijg je verbinding tussen de verschillende geïsoleerde silo's

....en als ge gesloten houdt en het heeft daar al welig tekeer gegaan dan zit ge met bv het probleem dat opvang door oa grootouders ging gebeuren.
Vandaar die opvang dan weer

Er zijn gewoon geen simpele oplossingen en dat evolueert ook steeds

Vette Pois(s)on 21 april 2020 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9305213)

juist wel, goed voor de groepsimmuniteit

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be