![]() |
Singapore has a problem!
Singers heeft de slaapzaal-woningen van zijn buitenlandse migrantwerkers effe over 't hoofd gezien.
Plus 't probleem van jongeren (veilig?) en asymptomatische patienten. Zo snel kan het dus wel evolueren. Ik hou mijn adem in (-maar niet TE lang-) voor Honkers hier !!! :-( |
Citaat:
|
Interessant weetje over Singapore:
Singapore, officieel de Republiek Singapore is een stad- en eilandstaat in Zuidoost-Azië. Het land beslaat een groep van in totaal 63 eilanden die van Indonesië wordt gescheiden door de Straat van Singapore en van Maleisië door de Straat van Johore. Vooral de laatstgenoemde zee-engte is zeer nauw. Singapore telt 5.888.926 (2017) inwoners, als volgt samengesteld: Singaporese Chinezen (76,8%) Maleiers, de oorspronkelijke bewoners (13,9%) Singaporese Indiërs, voornamelijk Tamils (7,9%) overige (1,4%). www.geocities.com/rajeevgm/lky/ Singapore is een succesverhaal waar andere landen in de regio een voorbeeld aan kunnen nemen. Singapore heeft allen 1 groot probleem, het kan niet onbeperkt groeien, omdat het ingeklempt zit tussen Maleisië en Indonesië...en laat nu juist het feit zijn dat groeien een normale zaak is van naties. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook veel kleine middenstanders en mensen die naar Aziatische normen wel een relatief hoog loon hebben. De kracht van Singapore is dat het een safe heaven is voor internationale kapitalen die onder andere Zwitserland en Luxemburg ontvlucht zijn. Of gewoon rijke expats. Het doet soms een beetje saai aan. Te clean en te safe. |
Citaat:
Na meer dan drie, vier dagen vind ik het ginder oersaai. ('vond ik': dat klink meer up-to-date vandaag :-() |
Citaat:
|
Citaat:
Nadien wist hij mij te vertellen dat ik niets gemist had zelfs het eten niet ...? |
Citaat:
|
Citaat:
Michelin? :lol::lol::lol: -> Michelin: c'est fini. Citaat:
Singapore hawker centers (laatste ervaring van net voor Covid): zijn te goedkoop clean, zoals MacDo op zijn Zwitsers. Smaak: "bland". Voor stalletjes raad ik eerder Malaysia zelf aan, met name op Pulau Penang en zeker niet de centers maar eerder de straat stalletjes, of 1 of een paar vertrouwde hawkers zoals die in bepaalde kopitiams hun eigen stal hebben. Eigen voorbeeld & ervaring: voor ontbijt in Penang gaan wij vanaf 07:30 in de morgen naar 2 tot drie verschillende adressen met hun eigen specialitieiten van Hokkien Mee, een ander met Indische Pancakes en de derde met Char Kwai Teow |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be