![]() |
nog een fijnstof mantra doorprikt als fakenews
https://www.autogids.be/autonieuws/e...-fijnstof.html
remember: een maand terug, een band stoot meer fijnstof uit dan de motor... en de impact op de EV... die zogenaamd zwaarder weegt... en here it comes als je die test terugrekent van 1000km naar 50.000km dat een band meegaat dan zou die band bvb 40kg stof verliezen terwijl een band nauwelijks 10kg weegt en maximaal 1cm loopvlak verliest... |
Citaat:
Bron: Victor R.J.H. Timmers, Peter A.J. Achten (2016) “Non-exhaust PM emissions from electric vehicles,” Atmospheric Environment, Volume 134, Pages 10-17, doi: 10.1016/j.atmosenv.2016.03.017 |
|
Citaat:
zelfs al komt het stof van de wegdek, wie is er verantwoordelijk voor het wegdek ? De overheid of de auto ? Wat is het verschil in stofuitstoot door een 10% gevulde bus en een auto ? En hé terug dezelfde verhaal: als het verkeer decimeert en de fijnstofdrempel nog altijd overschreden wordt, wat ben je aan het meten ? Als de stikstofdrempel ook nog altijd alarmerend hoog is, tijdens een faze waar de auto quasi verbannen is uit de steden, dan is gans het fijnstofverhaal en idemdito het wegdekverhaal een 'non issue' Het hilarische is bvb: dat die hemelhoge windmolenwieken geschred worden tot glasvezelcomposietafval die deskundig verwerkt wordt in wegdek... Dus wegdek wordt is een soort subtiel afvalstort van scheikundige afval van steenkoolmijnen, of zowat alles die de industrie op een gesubsidieerde wijze als het ware kwijtwil... genre ijzerslakken,of de afval van de steenkoolcentrales vliegas etc Die afval wordt door de overheid genormeerd getolereerd in de verwerking van wegenbouw, en die afval komt dan door slijtage van voornamelijk het zware wegvervoer, (remeber bussen , vrachtwagens wegen enkele tientallen tonnen mere dan een auto en belasten ook extra het wegdek) en dan kom je hier zingen over een grafiekje van het wegdekstof... aleluja Wat de overheid meestal doet is idd er een zootje van maken en de schuld schuiven op dingen en zaken die er helemaal niets mee te maken hebben. |
PM 10 eigenlijk een achterhaalde maat en de minst gezondheidsschadelijke grootte.
PM 1 en PM 0,1 "Black Carbon" dat is het gevaarlijkste ultrafijnstof waarom het echt gaat, en die komt uit de UITLAAT. De massa "Partikelmassa" hiervan zal dus zeer klein zijn, maar daarvoor des te gevaarlijker omdat het dieper indringt en zelfs tot in het bloed enz... geraakt. Zie de talrijke UFP-draden. Het gros en sowieso het aantal UFP komt uit "de uitlaat of schoorsteen" (daarom PN grens 600 miljard nanogrote UF-Partikels bij moderne personenwagens). Of algemeen van de verbranding van fossiele brandstoffen. Dus oplossing => streven naar fossielvrije brandstoffen. Citaat:
|
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/m...-lockdown.html het openbaar vervoer verliest tijdens de lockdown tercht aan vertrouwen... :lol: |
Meten is weten, meet men het niet... tja...
Black Carbon of Elementair koolstof dat komt uit "de uitlaten".
Kleiner dan PM1 en kleiner dan PM 0,1. NIET gemeten, ttz niet gemonitord. Geen grenswaarden, tenzij enkel slappe bij de Euronormen bij motorvoertuigen, die onveranderd bleven. Enkel de sjoemel-NEDC werd WLTP/RDE waar ze eindelijk eens op de weg gaan meten. Dus de giftigste en gevaarlijkste ultrafijnstof durft men niet aan te pakken. Dat zou namelijk het einde van fossiele voertuigen betekenen. Vanaf 2025 gepland in bepaalde landen en steden. Zero Emission Zone. :evil: Uit: Citaat:
Citaat:
|
er zijn te veel mensen
|
Citaat:
|
Citaat:
(met andere interessante info over electrische wagens: tractie en banden enz... wat ook ander fake news weerlegt) Citaat:
|
Citaat:
Blijf jij maar op uw domein ...we zullen wij wel blijven rijden met onze auto's. https://www.demorgen.be/meningen/is-...ggen~bbebbaf0/ |
Citaat:
|
Dat fijn stof is weer zo een marginaal halve waarheid waarmee men u bang wil maken.
In banden zit nog maximum 10 mg per kilo packs verwerkt en wat vrijkomt gaat bijna 100 % naar wateropvang waar zeker 87% van blijft zitten in de bodemlagen en slechts 13% naar oppervlakte water doorgaat. In ons drinkwater is daar niks meer van terug te vinden zelfs. Tja micele zijn Duitse lobby ....moneymakers smeren het natuurlijk met veel "vergeten " info uit om er gezellige broodjes mee te bakken. Trouwens hoe zwaarder de auto hoe slechter, en vooral accu wagens zijn de boosdoener. Dat zijn trouwens dingen die men al decennia weet. Raar en verdacht dat men die oude koeien gebruikt als " nieuwe " bevindingen. Gangsters! Ook in de samenstelling van de rijbaan zit er omzeggens niks kwaad meer in en is dat voornamelijk gewoon kiezel en leem en zand en bitumen. Bitumen ligt ook op uw daken trouwens. |
Citaat:
afval is steevast een prima bouwstof voor wegenbouw hier zit zo een bedrijf die grond zuivert, ttz afschrepen, daar laten liggen, een jaartje later wat verdunnen met mooie grond, en terug verkopen met attest dat afval weg is gerot door bacterien dan heb je zo een boer die zijn grond laat afvragen, dat terug ophoogt met vervuilde grond, en klaar is kees... lapje bouwgrond is bouwrijp gemaakt dan heb je zo'n oud 'stortplaats van wrijvingsstof van poliermachiens' dat geeft een colloidale suspensie, niet giftig maar wel gevaarlijk om erop te lopen nA 20 jaar storten op die plaats, 20 jaar laten liggen, laagje grond erover en je bouwt er huizen op prima, iemand koopt zo'n his maar ziet wel zijn weg en zijn voortuin een metertje wegzakken, dankzij die colloidale suspensie fantastisch hé |
De studie is er nu: tijdens de lockdownmaand april zijn er in BE 248 doden minder gevallen dankzij minder vuile ademlucht. Bovendien heelwat minder zieken en werkverzuim. (alles berekende schattingen naar ons land)
Precies gaat het over 12% minder fijnstof (PM2,5) en 37% minder NOx tijdens die maand in Europa. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be