Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Waarom geen exitstrategie op basis van leeftijd ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253059)

Eyjafjallajökull 22 april 2020 06:05

Waarom geen exitstrategie op basis van leeftijd ?

In de leeftijdscategorie tot 45 jaar slechts een 20-tal coronadoden tot nu toe.

93% van de coronadoden is 65+

80% is 80+

Mij lijkt het logisch dat een exitstrategie op deze feiten dient gebaseerd te worden en dat je de leeftijdscategorie tot 45 jaar gerust veilig kan loslaten.

65+'ers verplicht in isolatie tot er een vaccin of medicatie is.

De leeftijdscategorie 45-65 (die uiteindelijk ook nog maar 6% van de doden uitmaakt) een tusseninregime ?

Suggesties ?

patrickve 22 april 2020 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9305780)

80% is 80+

Mij lijkt het logisch dat een exitstrategie op deze feiten dient gebaseerd te worden en dat je de leeftijdscategorie tot 45 jaar gerust veilig kan loslaten.

De leeftijdscategorie 45-65 (die uiteindelijk ook nog maar 6% van de doden uitmaakt) een tusseninregime ?

Suggesties ?

Denkt ge niet dat als ge meer dan 60 jaar oud zijt, ge zelf moogt kiezen wat ge verkiest: eenzaam weg te kwijnen gedurende uw laatste levensjaren, maar niet dood gaan aan corona, of uw kans wagen, en van uw laatste levensjaren nog wat genieten ?

HOUZEE ! 22 april 2020 07:17

Leeftijdsdiscriminatie! Maar ja bon, nu we toch Chinezen aan 't worden zijn …

Jay-P. 22 april 2020 07:22

Citaat:

In de leeftijdscategorie tot 45 jaar slechts een 20-tal coronadoden tot nu toe. 93% van de coronadoden is 65+. -80% is 80+
Suggesties?

Ja:
F*** *U*!

Hypochonder 22 april 2020 07:49

Dergelijke exitstrategie zou natuurlijk een kakofonie van gehuil en geklaag teweeg brengen maar ik ben voor.
En ouderlingen die ervoor kiezen dat ze toch onbeperkt naar buiten willen die moeten gewoon een blad tekenen dat ze afzien van alle medische behandeling of bijstand als ze dan toch ziek zouden vallen.

Skobelev 22 april 2020 07:58

Krijgen die boven de 65 een enkelband om ze te controleren?

Universalia 22 april 2020 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9305871)
Krijgen die boven de 65 een enkelband om ze te controleren?

Werkt dat dan zo een enkelband?

Ik heb daar altijd serieuze twijfels aan gehad.

Maar kon, niet getreurd want diegenen die men normaal een enkelband aangemeten heeft bvdie sturen ze nu allemaal naar huis wegens Covid-19.

400 gedetineerden tijdelijk vrijgelaten, 96 anderen vervroegd vrijgelaten door coronamaatregelen.

Die zullen nogal lachen. :roll:

Skobelev 22 april 2020 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9305877)
Werkt dat dan zo een enkelband?

Ik heb daar altijd serieuze twijfels aan gehad.

Maar kon, niet getreurd want diegenen die men normaal een enkelband aangemeten heeft bvdie sturen ze nu allemaal naar huis wegens Covid-19.

400 gedetineerden tijdelijk vrijgelaten, 96 anderen vervroegd vrijgelaten door coronamaatregelen.

Die zullen nogal lachen. :roll:

Geen idee, 'k heb dat nog nooit gehad.

We zouden de 65+ers eentje kunnen aanmeten rond hun nek. Zo eentje die ontploft als ze verder dan 20m van hun woning gaan? (Uit welke film kwam dat alweer..?)

Universalia 22 april 2020 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9305880)

We zouden de 65+ers eentje kunnen aanmeten rond hun nek. Zo eentje die ontploft als ze verder dan 20m van hun woning gaan? (Uit welke film kwam dat alweer..?)

Ik heb er ook geen idee van of het werkt dat ding, nooit gehad.

Ik heb die film ooit eens gezien maar de naam ontsnapt mij ook? :oops:

Was het 'Wedlock?' met Rutger Hauer in de hoodrol?

Hypochonder 22 april 2020 09:17

Citaat:

:rofl:

De talrijk aanwezige 65+ers die hier aanwezig zijn zullen het graag lezen :lol:

Aurora_Borealis 22 april 2020 09:22

Citaat:

"Wedlock" met Rutger Hauer...

patrickve 22 april 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9305860)
Dergelijke exitstrategie zou natuurlijk een kakofonie van gehuil en geklaag teweeg brengen maar ik ben voor.
En ouderlingen die ervoor kiezen dat ze toch onbeperkt naar buiten willen die moeten gewoon een blad tekenen dat ze afzien van alle medische behandeling of bijstand als ze dan toch ziek zouden vallen.

Dat is nu toch al het geval he ...

patrickve 22 april 2020 09:26

Citaat:

Inderdaad, om te vermijden dat ze ziek worden :lol:

Dadeemelee 22 april 2020 09:34

Of op basis van een intelligentietest:
1. Hoeveel barbecues hebt ge vorige week bijgewoond?
2. Was het plezant op de lockdown party?

patrickve 22 april 2020 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9305960)
Of op basis van een intelligentietest:
1. Hoeveel barbecues hebt ge vorige week bijgewoond?
2. Was het plezant op de lockdown party?

Welke intelligentie meet ge dan ? De "ik ben bang om ziek te worden" intelligentie, of de intelligentie "leven heeft enkel maar zin als ik mij kan amuzeren" ?

Er is hier altijd die onderliggende veronderstelling dat dood gaan erg zou zijn, en alles hiervoor moet wijken. Nee, dood gaan is minder erg dan niet voluit kunnen leven he.

Valentinus 22 april 2020 09:45

Citaat:

80% is 80+

Suggesties ?

Het ligt eraan welke maatregelen je voor ogen hebt. Bij hart- en niertransplantaties zal er nu waarschijnlijk al rekening mee worden gehouden. Een tachtigjarige op een motorfiets kan (maar moet niet) zich veiliger gedragen dan een twintigjarige.
Het komt toch over als een vooringenomendheid. Persoonlijk zou ik meer op bescherming zetten: mondmaskers en hygiëne. Een mens - ook een oudere - is een sociaal wezen. Hem isoleren is een zware ingreep. Dit doen zonder evidence based redenen vind ik niet ethisch.

fox 22 april 2020 10:08

Het Zweedse model in combo met mondmaskers en quarantaine indien het duidelijk is dat je ziek bent.

Ergo, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid en de enige interventie va n de overheid bestaat in het verplichten van een mondmasker. Een interventie met minimale impact op de vrije keuze.

Dadeemelee 22 april 2020 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9306014)
Het Zweedse model in combo met mondmaskers en quarantaine indien het duidelijk is dat je ziek bent.

Van Gucht heeft gisteren gezegd dat je het besmettelijkst bent een paar dagen voor de symptomen zichtbaar worden.
En laat ons effe zien hoe het in Zweden verder gaat.

Skobelev 22 april 2020 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9306014)

Ergo, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid en de enige interventie va n de overheid bestaat in het verplichten van een mondmasker. Een interventie met minimale impact op de vrije keuze.

Dat lijkt me de weg van het gezond verstand. Een kleine nuance zou kunnen zijn dat je enkel mondmaskers verplicht als de social distance niet gerespecteerd kan worden. (het heeft weinig zin met een mondmasker rond te lopen als je alleen bent)

IJsboer 22 april 2020 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9306023)
Van Gucht heeft gisteren gezegd dat je het besmettelijkst bent een paar dagen voor de symptomen zichtbaar worden.
En laat ons effe zien hoe het in Zweden verder gaat.

Dat is voorlopig nog COVIDik kijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be