Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Kritiek op Wilmès zwelt aan ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253095)

Universalia 24 april 2020 10:17

Kritiek op Wilmès zwelt aan ...

Ik zat met een dilemma in de zin van het zoeken naar de juiste rubriek.

Was het Covid-19 gerelateerd of was het binnenland? :|

Kritiek op Wilmès zwelt aan: 'Dramatische communicatie'

Het zal alvast stof doen opwaaien.

kojak 24 april 2020 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9307873)

Idd. De veiligheidsraad moet nog bijeen komen en nu al kan je in onze kranten lezen wat ze deze namiddag gaan beslissen.

Allemaal Wilmès haar fout.

Ik vrees dat je de schuldige elders zal moeten gaan zoeken. ;)

Valentinus 24 april 2020 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9307899)
Idd. De veiligheidsraad moet nog bijeen komen en nu al kan je in onze kranten lezen wat ze deze namiddag gaan beslissen.

Allemaal Wilmès haar fout.

Ik vrees dat je de schuldige elders zal moeten gaan zoeken. ;)

All eyes on the prime minister: dit moet hét moment van Sophie Wilmès (MR) worden. Langs alle kanten is de druk opgevoerd over deze Nationale Veiligheidsraad, die zij als eerste minister voorzit. De avant-première van vorige week was één grote mislukking. Na belabberde communicatie leidde een furieuze reactie vanuit de Vlaamse zorgsector tot het terugtrekken van de beslissing om opnieuw bezoek in de woonzorgcentra toe te laten.

Denk dat je gelijk hebt. Men heeft het vorige gebeuren enorm eenzijdig opgeblazen. Het ging over de eenzaamheid van de ouderen en het gebrek aan communicatie van Janbon. Plots werd alleen maar gesproken over een "falen" van Wilmes.
Ik vind dat de media een perfide rol spelen. Zij gaan verder niet met informatie maar met manipulatie en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen. Bij de "Manöver Kritik" die hopelijk achteraf komt zou dit toch ook moeten ter sprake komen.

Eduard Khil 24 april 2020 11:26

hoogtijd voor nieuwe verkiezingen. Begin juni, op de dag dat de café's terug opengaan

Het Oosten 24 april 2020 11:39

Citaat:

Wilmès doet het goed. Rustig en bescheiden, maar vastberaden werkt ze door. En ze doet dit, ver van al dat mediagewoel. En zeker ver weg van dat media-gekwaak van enen De Wever. Dienen doet eigenlijk niets. Behalve op tijd en stond wat kritiek kwaken aan de zijlijn.

Vette Pois(s)on 24 april 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9307945)
Wilmès doet het goed. Rustig en bescheiden, maar vastberaden werkt ze door. En ze doet dit, ver van al dat mediagewoel. En zeker ver weg van dat media-gekwaak van enen De Wever. Dienen doet eigenlijk niets. Behalve op tijd en stond wat kritiek kwaken aan de zijlijn.

lol

Henri1 24 april 2020 11:54

Citaat:

Men moest beschaamd zijn, mensen die hun best doen om de crisis te managen afzeiken.

Echt "aan de zijlijn" gezeik van sommige sujetten.

Henri1 24 april 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9307932)
hoogtijd voor nieuwe verkiezingen. Begin juni, op de dag dat de café's terug opengaan

Ik zie deze regering nog een hele tijd doorgaan. Zeker to na de crisis of het moment dat er een vaccin is.

Nieuwe verkiezingen hebben totaal geen zin, en BarCovid wil niet met de PS in de boot.

daiwa 24 april 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9307945)

Ook parlementsleden van de meerderheid hebben kritiek op Wilmés.

Citaat:

CD&V-parlementslid is kritisch voor Wilmès maar wordt meteen op de vingers getikt door Geens.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eens~a937dafd/

Henri1 24 april 2020 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9307973)
Ook parlementsleden van de meerderheid hebben kritiek op Wilmés.

U moet rekening houden met het feit dat politici onder druk worden gezet om dit of dat te doen. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Karel Martel B 24 april 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9307969)
Men moest beschaamd zijn, mensen die hun best doen om de crisis te managen afzeiken.

We doen het ZO slecht, dat we cijfers moeten geven die niet kunnen vergeleken worden met andere landen.

Zipper 24 april 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9307972)
Ik zie deze regering nog een hele tijd doorgaan. Zeker to na de crisis of het moment dat er een vaccin is.

Nieuwe verkiezingen hebben totaal geen zin, en BarCovid wil niet met de PS in de boot.

Nee, t'is net omgekeerd, omdat de PS het Waals profitariaat veilig wilt stellen.

Dadeemelee 24 april 2020 12:03

Citaat:

De Wever is enkel maar bezig met de nieuwe Forza Flandria en hoe slecht Vivaldi wel zou zijn. Ik gok er op dat er geen nieuwe federale komt voor nieuwe verkiezingen. Maar om nieuwe verkiezingen uit te lokken gaan er nog veel boterhammekes gegeten mogen worden.

Eduard Khil 24 april 2020 12:16

Citaat:

Tis wel kameraad Paul die zijn kak heeft ingetrokken hé. Bevestigd door alle partijen (inclusief hemzelf) en journalisten.

En deze regering zal niet lang meer verderdoen: daar zijn ook alle steunende partijen (behalve MR misschien) het over eens. Zelfs de volmachten gaan niet meer verlengd worden in juni.

Droom dus maar rustig verder

dalibor 24 april 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9307976)
We doen het ZO slecht, dat we cijfers moeten geven die niet kunnen vergeleken worden met andere landen.

Het ligt niet aan ons dat men elders een pak doden wegmoffelt in de statistieken. Leg eens uit waar dat goed voor is.

Eduard Khil 24 april 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9307987)
De Wever is enkel maar bezig met de nieuwe Forza Flandria en hoe slecht Vivaldi wel zou zijn. Ik gok er op dat er geen nieuwe federale komt voor nieuwe verkiezingen. Maar om nieuwe verkiezingen uit te lokken gaan er nog veel boterhammekes gegeten mogen worden.

in het najaar waarschijnlijk. Men heeft het al luidop geopperd: september

Vette Pois(s)on 24 april 2020 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9308010)
in het najaar waarschijnlijk. Men heeft het al luidop geopperd: september

net voor de 2e lockdown

Karel Martel B 24 april 2020 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9308009)
Het ligt niet aan ons dat men elders een pak doden wegmoffelt in de statistieken. Leg eens uit waar dat goed voor is.

U geeft mij gelijk, wij publiceren opzettelijk cijfers van covid doden + vermoedelijke covid doden, terwijl andere landen cijfers van covid doden publiceren, om te verdoezelen hoe slecht onze cijfers zijn.

Het Oosten 24 april 2020 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9307976)

Het is heel simpel: ieder land zou moeten gaan tellen zoals België telt. En dan kunnen we pas vergelijken en praten over 'het goed doen' of 'het slecht doen' van dit of dat land.

dalibor 24 april 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9308017)
U geeft mij gelijk, wij publiceren opzettelijk cijfers van covid doden + vermoedelijke covid doden, terwijl andere landen cijfers van covid doden publiceren, om te verdoezelen hoe slecht onze cijfers zijn.

Ik weet niet in welke wereld bij elk overlijden een test moet worden gedaan op alle mogelijke doodsoorzaken. Als er in een maand dubbel zoveel doden vallen dan anders, en dat is net de periode waarin corona woedt, is het idioot een overlijden na longontsteking niet aan corona toe te schrijven.

Hoe dan ook zal één en ander mooi aan de oppervlakte komen als de oversterfte in statistieken zwart op wit wordt bewezen. Wilmes zal dan bij de weinige regeringsleiders zijn die aan de bevolking niet moet uitleggen waarom dat al niet in april werd gezegd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be