![]() |
NL onderzoek bevestigt: corona via lucht overdraagbaar
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...baar~a3c0322c/
Citaat:
Nu het verbaast me niet echt, had wel reeds een vermoeden ^^ Het zou zich bvb ook aan pollutie-deeltjes vasthechten, die op hun beurt op mens/dier belanden. Mja, niet zo'n goed nieuws feitelijk. Ik zal voortaan m'n haar maar onder zo'n regenkapje steken zeker. Of een sjaal op mijn kop :rofl: hihi. |
In Rotterrdam hebben ze dus het warm water uitgevonden.
Dat verwondert hier iemand ? |
Either way het is nog maar eens gebleken, indien iedereen een masker draagt -> probleem grotendeels opgelost. As spit will remain inside. Wie bvb kucht of hoest & z'n hand vr de mond houdt, zal met het dragen van een masker vermijden dat het zich via diezelfde hand verder verspreidt naar voorwerpen, oppervlakken, andere handen enz.
|
Maar ja, dan moet men eerst inzien dat bedekken van neus-mond cruciaal is in deze. Deze week was ik bvb in de Aldi (het was er druk). Awel behalve ik & 2 andere zielen, droeg niemand iets van masker of dergelijke. Tja.........
|
Citaat:
Liefst van al nog gewoon binnenblijven en nooit meer buitenkomen. |
Citaat:
|
Wisten we dit niet al lang? Lijkt me logisch.
|
Citaat:
|
Citaat:
https://twitter.com/statesdj/status/1252698777296797698 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een alarmerend bericht, hoewel ik dat eigenlijk al wist!
|
Citaat:
Hoe kan iets, dat je al weet, een alarm veroorzaken? |
Een virus dat niet via de lucht overdraagbaar is kan zich nooit zo snel verspreiden als het corona virus. Daarom is het dan ook crimineel misdadig dat bepaalde experten verklaarden dat mondmaskers totaal overbodig waren.
|
Als iets via de lucht overdraagbaar is, heeft een mondmasker juist minder zin. Het zou zin hebben mocht het enkel via druppels zijn. Of denken er hier dat je geen lucht inademt als jet een mondmasker draagt?
|
Citaat:
Maar wat je zegt klopt niet: maskers FILTEREN (onvolledig) de lucht die je inademt. Het verschil in masker kwaliteit is juist de graad van filteren, maar zelfs een chirurgisch masker filtert. Hierdoor verlaag je de virale blootstelling. En dan zijn het dus ook de gezonde dragers die beschermd worden door een masker. En dan is "afstand houden" maar een heel matige bescherming, omdat de aerosol nog een tijd blijft hangen als de bron al weg is, en ook diffundeert. Mensen opsluiten in een lokaal gedurende uren, zelfs met 1.5 m afstand, is dan een bijna zekere besmetting (scholen !). En dan helpen maskers wel (een beetje). Omdat de bron die ze draagt, minder aerosols zal produceren, en omdat de gezonde persoon deels gefilterde lucht inademt. Maar als het waar is dat er aerosol overdracht is (wat dus tot hier toe bij hoog en bij laag ontkend werd), dan: - is het dus te begrijpen dat deze lockdowns zo slecht werken, want de "afstandsmaatregel" is dan maar heel minimaal effectief - was het bijzonder dom van geen maskers te dragen - zal het zo goed als onmogelijk zijn om uw job te hervatten als er ander personeel in dezelfde ruimtes aanwezig is - zijn scholen DE manier om de ziekte te verspreiden - snappen we nu waarom in bejaardentehuizen het zo geweldig tekeer gaat als er daar geen maskers waren |
De mondmaskerpropaganda begint stilaan mijn voeten uit te hangen, nog meer dan het virus zelf. Als het veiliger is, ok, maar voor mij is dit de rode lijn. Ik ga niet werken met een mondmasker aan. Nu besef ik wel dat niet iedereen de luxe heeft om een job op te zeggen, maar ik denk toch dat er veel in dat geval de brui zullen aan geven.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be