Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Besmettelijk tot wanneer ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253177)

fred vanhove 29 april 2020 10:58

Besmettelijk tot wanneer ?

Mijn tante zit in een WZC. Een tweetal weken geleden kreeg ik telefoon dat ze positief getest was.
Sindsdien neem ik ongeveer alle dagen contact op met het tehuis. Ze heeft geen symptomen en is in goede conditie. Wel moet ze op de kamer blijven.

Mijn vraag is nu ....wanneer wordt mijn tante aanzien als genezen ? Wanneer is zij niet meer besmettelijk ?

Want er wordt wel getest of mensen positief zijn maar wanneer zijn mensen niet meer positief ? Wanneer zijn mensen niet meer besmettelijk en of weer negatief daar horen we helemaal niks van ??

Hypochonder 29 april 2020 11:01

Om helemaal zeker te zijn zou ze geregeld getest moeten worden zoals ze dat doen met corona patiënten die in het ziekenhuis verblijven. Voor zover ik verstaan heb doen ze daar ook bijkomende bloedtesten.

Ik meen dat mensen die één tot twee weken geen symptomen meer vertonen als genezen beschouwd kunnen worden maar ik vermoed dat ze in de ziekenhuizen nog geen week wachten alvorens mensen genezen te verklaren en hen te ontslaan uit het ziekenhuis, althans als het over patiënten gaat die niet op IC liggen.

Dadeemelee 29 april 2020 11:08

Hangt ervan af of ze voldoende antistoffen aangemaakt heeft. Voor wat ik ervan weet/lees is dat nog een grote onbekende.

kojak 29 april 2020 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9312518)
Hangt ervan af of ze voldoende antistoffen aangemaakt heeft. Voor wat ik ervan weet/lees is dat nog een grote onbekende.

Met de bloedtest, maar die mag je niet te snel afnemen of je zou een verkeerd beeld kunnen krijgen heb ik me onlangs laten vertellen.
Maar als ze positief was én ze heeft de symptomen niet na een goede week, dat zit je eigenlijk wel al vrij goed.

@Fred, in uw geval zal het wel ok komen denk ik.

Universalia 29 april 2020 11:19

Zolang er géén vaccin gevonden zal worden die het covid-19 de 'kop' weet in te drukken zal het gevaar blijven bestaan.

Zo moeilijk is dat toch niet?

reservespeler 29 april 2020 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9312499)
Mijn tante zit in een WZC. Een tweetal weken geleden kreeg ik telefoon dat ze positief getest was.
Sindsdien neem ik ongeveer alle dagen contact op met het tehuis. Ze heeft geen symptomen en is in goede conditie. Wel moet ze op de kamer blijven.

Mijn vraag is nu ....wanneer wordt mijn tante aanzien als genezen ? Wanneer is zij niet meer besmettelijk ?

Want er wordt wel getest of mensen positief zijn maar wanneer zijn mensen niet meer positief ? Wanneer zijn mensen niet meer besmettelijk en of weer negatief daar horen we helemaal niks van ??

Als ze getest is en positief een veertien dagen.
Hoe lang?
Weten ze nog niet.

reservespeler 29 april 2020 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9312503)
Om helemaal zeker te zijn zou ze geregeld getest moeten worden zoals ze dat doen met corona patiënten die in het ziekenhuis verblijven. Voor zover ik verstaan heb doen ze daar ook bijkomende bloedtesten.

Ik meen dat mensen die één tot twee weken geen symptomen meer vertonen als genezen beschouwd kunnen worden maar ik vermoed dat ze in de ziekenhuizen nog geen week wachten alvorens mensen genezen te verklaren en hen te ontslaan uit het ziekenhuis, althans als het over patiënten gaat die niet op IC liggen.

Klopt, maar ze moeten thuis twee weken in quarantaine blijven.

kojak 29 april 2020 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9312542)
Zolang er géén vaccin gevonden zal worden die het covid-19 de 'kop' weet in te drukken zal het gevaar blijven bestaan.

Het gevaar zal idd blijven bestaan, maar er zijn ook mensen die zelf anti-stoffen hebben kunnen aanmaken en die hebben dan wel een groot voordeel.
Voor hoelang, dat wordt dan wel een andere vraag.
Maar mocht deze groep terug besmet geraken, dan hebben we terug een voordeel want van deze groep weten we dat ze anti-stoffen kunnen aanmaken

De schoofzak 29 april 2020 11:34

Citaat:

Welke benzine ik in mijn moto moet kappen, vraag ik aan mijn garagist.
Of ik genezen ben, en hoe snel misschien wel, vraag ik aan mijn huisarts.

Jay-P. 29 april 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9312569)

Vind die garagist dat na al die tijd dat ge gaat tanken geen ietwat, euh, stupiede vraag?

patrickve 29 april 2020 12:55

Citaat:

Goeie vraag. Studies hebben aangegeven dat je eigenlijk het meest besmettelijk bent, een paar dagen nadat je zelf besmet was, tot enkele dagen nadat de eerste symptomen tevoorschijn komen. Naarmate de ziekte vordert, zou je het minder en minder zijn.

Ik zou aannemen dat een virale test in haar neus aangeeft of ze nog besmettelijk is of niet: als ze geen virussen meer in haar neus heeft, gaat ze die ook niet uitniezen. Hoesten is wat anders. Maar als ze geen symptomen heeft, zal ze wel ook geen zwaar geinfecteerde longen hebben.

Maw, veel kans dat zij niet erg besmettelijk meer is.

fred vanhove 29 april 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9312569)

Met in gedachte hetgeen ik hier zoal van u heb mogen lezen stel ik me toch wat vragen over die huisarts van jou.

kojak 29 april 2020 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9312795)
Met in gedachte hetgeen ik hier zoal van u heb mogen lezen stel ik me toch wat vragen over die huisarts van jou.

Ik stel me anders helemaal geen vragen over zijn huisarts. Daar scheelt volgens mij niets mee. :-D ;)

Boduo 29 april 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9312542)

Bij Janssen farmaceutica doen ze nu testen op dieren met een vaccin in ontwikkeling. Janssen behoort tot Johson & Johnson.

ViveLaBelgique 29 april 2020 15:52

Citaat:

https://www.zorg-en-gezondheid.be/si...2020%20DEF.pdf

Alle maatregelen van toepassing voor(mogelijke)COVID-19 bewoner: minstens 14 dagen (én indien toch symptomen ontstaan: tot einde luchtwegsymptomen) contact-druppelisolatie(op kamer of in cohorte).

Vette Pois(s)on 29 april 2020 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9312903)
Bij Janssen farmaceutica doen ze nu testen op dieren met een vaccin in ontwikkeling. Janssen behoort tot Johson & Johnson.

arme dieren

als het dan toch moet liefst ineens op mensen aub

er loopt genoeg volk rond

Boduo 29 april 2020 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9313028)
arme dieren

als het dan toch moet liefst ineens op mensen aub

er loopt genoeg volk rond

Arme mensen

Er lopen genoeg dieren rond. Wilde dieren komen nu tot IN de steden.
De japanners zijn een gedisciplineerd volk. Dat weet (bijna) iedereen.
Ik moest toch lachen toen ik een foto zag van een dier dat in Japan de straat overstak op het zebrapad !!!

De schoofzak 29 april 2020 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9312599)
Vind die garagist dat na al die tijd dat ge gaat tanken geen ietwat, euh, stupiede vraag?

Even stupide als een voorbeeld letterlijk nemen, vermoed ik.

De schoofzak 29 april 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9312795)

Niet nodig. Ik bezoek die man zeer weinig.
Wel minstens 1 x per jaar, voor de griepinenting.

Hypochonder 30 april 2020 05:55

Ik lees nu dit:

Citaat:

Het RIVM gaat ervan uit dat een patiënt die zich niet meer ziek voelt, na 24 uur niet meer besmettelijk is
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/cor...89F?li=BBqiQ9V

Men weet dus eigenlijk nog zo goed als niks over dit virus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be