Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Politieke uitspraken prins Filip (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Meerderheid Vlamingen geeft Filip inhoudelijk gelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25319)

gm10 1 december 2004 23:58

Meerderheid Vlamingen geeft Filip inhoudelijk gelijk

Prins Filip gepeild

Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.

Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.

80 procent van de Franstaligen acht de prins klaar voor de troon, 8 procent zegt daarop ,,neen''. Bij de Vlamingen is maar 58 procent overtuigd dat de prins de troon kan bestijgen, 27 procent zegt dat hij niet klaar is.

------------------------------------------

Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.

Gauss 2 december 2004 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.

Natuurlijk heeft hij inhoudelijk gelijk, het is vrij duidelijk dat VB België wil doen verdwijnen en vanzelfsprekend heeft hij daarvoor schrik, de vraag is enkel mocht hij dat zeggen. Hoewel ik moet zeggen dat ik het inteview nog niet helemaal gelezen heb, misschien moet ik toch een abbonement op de Story nemen.;-)

lustige lezer 2 december 2004 00:02

Citaat:

Prins Filip gepeild

Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.

Jan van den Berghe 2 december 2004 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door [i
Het Laatste Nieuw[/i]]Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.

49 + 40 = 89%

En wat zei die andere 11% dan?

Maar afgaande op die cijfers komt het me voor dat er eerder sprake van een Vlaanderen waar er twee opinieblokken tot uiting komen.

Distel 2 december 2004 00:02

Op de site van de VRT bleek dan weer dat 50% vindt dat de prins zelfs geen politieke mening mag uiten, en op de VTM site is dat zelfs een meerderheid. Conclusie: zulke peilingen stellen geen ruk voor.

Jan van den Berghe 2 december 2004 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door [i
Het Laatste Nieuw[/i]]Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.

Wat mij betreft mag hij ook een eigen mening hebben. Alleen is de vraag hierbij niet gesteld of hij die ook mag uiten.

Raf 2 december 2004 00:04

Ach, dit hele akkefietje zal wel weer koelen zonder blazen... Het Vlaams BlokBelang probeert er politieke munt uit te slaan, maar een al te anti-royalistische houding zou hen nog wel eens zuur kunnen opbreken. De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.

Distel 2 december 2004 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.

Verdorie, dan houden ze eindelijk eens een referendum en dan mis ik het...

Raf 2 december 2004 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Verdorie, dan houden ze eindelijk eens een referendum en dan mis ik het...

Ach, trek het je niet aan... Je mist wel meer dingen.

Jan van den Berghe 2 december 2004 00:06

Citaat:

Ach, dit hele akkefietje zal wel weer koelen zonder blazen... Het Vlaams BlokBelang probeert er politieke munt uit te slaan, maar een al te anti-royalistische houding zou hen nog wel eens zuur kunnen opbreken. De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.

O ja... Daarom dat er massa's mensen stonden bij de laatste trouwerij van Laken... En zelfs op het huwelijk van de prince Philip moest men op de VRT wel toegeven dat de opkomst VER BENEDEN de verwachtingen was.

gm10 2 december 2004 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
49 + 40 = 89%

En wat zei die andere 11% dan?

Maar afgaande op die cijfers komt het me voor dat er eerder sprake van een Vlaanderen waar er twee opinieblokken tot uiting komen.

Dat is "Geen opnie" he. Ik zal nog sympathiek zijn, jouw kamp krijgt er de helft vann. Jullie komen nu aan 45%.

gm10 2 december 2004 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.

Half Belgie? Bron?

Raf 2 december 2004 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
O ja... Daarom dat er massa's mensen stonden bij de laatste trouwerij van Laken... En zelfs op het huwelijk van de prince Philip moest men op de VRT wel toegeven dat de opkomst VER BENEDEN de verwachtingen was.

Natuurlijk. Je kan zulke dingen tegenwoordig immers veel beter op TV volgen.

lustige lezer 2 december 2004 00:11

Citaat:

Half Belgie? Bron?

De media tijdens enna de verkiezingen ...

gm10 2 december 2004 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Op de site van de VRT bleek dan weer dat 50% vindt dat de prins zelfs geen politieke mening mag uiten, en op de VTM site is dat zelfs een meerderheid. Conclusie: zulke peilingen stellen geen ruk voor.

Nice try. De topic gaat echter duidelijk over de vraag of Fluppe inhoudelijk gelijk heeft.

Raf 2 december 2004 00:12

Citaat:

Welke media? De blokbode?

gm10 2 december 2004 00:12

Citaat:

Niks van gemerkt. Raar.

Jan van den Berghe 2 december 2004 00:12

Citaat:

Natuurlijk. Je kan zulke dingen tegenwoordig immers veel beter op TV volgen.

Zelfs de kijkdichtheid was ver beneden de verwachtingen van de VRT. De belangstelling was maar bijzonder matig...

Merkwaardig is wel dat toen de Nederlandse kroonprins trouwde de Nederlanders wel massaal op straat stonden. Of hebben die geen tv misschien??? :-D

Distel 2 december 2004 00:12

Citaat:

Ach, trek het je niet aan... Je mist wel meer dingen.

Ja, onder andere een bron die je uitspraak staaft.

Distel 2 december 2004 00:13

Citaat:

Dat is "Geen opnie" he. Ik zal nog sympathiek zijn, jouw kamp krijgt er de helft vann. Jullie komen nu aan 45%.

Met als resultaat dat die peiling nog altijd geen ruk voorstelt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be