![]() |
Benny Weyts zegt dat spijbelaars geen spijbelaars zijn.
De klucht over de heropening van de Vlaamse scholen blijft doorgaan.
Ze gaan nog vanalles doen en examens organiseren, maar spijbelen is toegestaan. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200430_04941014 ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ouders kunnen bezorgd zijn voor hun kinderen maar ook voor zichzelf. En … en ouders worden gecontacteerd als hun kind niet op school verschijnt. Ben, de beste minister van onderwijs sinds mensenheugenis. |
Citaat:
-Eerst staan roepen en tieren dat de Vlaamse scholen opgegaan op 15 i.p.v. 18 mei. -Dan die kak ingetrokken onder de vorm van proefdraaien. -Nu mag spijbelen...... |
Citaat:
|
Citaat:
Dus gaan er veel hun kinderen thuishouden en gaan er veel leerkrachten afhaken. En er zijn maar enkele weken meer om daar iets aan te doen. Dus ofwel herbegin niet voor september of anders doe gewoon wat proefdraaien met enkele klassen. Laatste leerjaar bijvoorbeeld. De lagere jaren zou ik zeker niet opnieuw laten beginnen. Die kinderen kan je niet in de hand houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ga jij ouders die zo bang zijn, dreigen dat hun kinderen last gaan ondervinden, misschien hun schooljaar moeten gaan herdoen? In deze tijden, met een federaal communicatiebeleid zoals het is, bange ouders dat aandoen? |
Citaat:
Enkel het laatste jaar zou ik afwerken ivm hogere studies. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Welke (mirakel-)oplossing is er voorzien voor de kinderen (*) van wie beide ouders - al dan niet noodgedwongen, al dan niet tegen heug en meug - opnieuw aan het werk gaan, en zich dus niet langer met hun kroost bezig kunnen houden? Niet élk kind (*) kan terecht bij grootouders, familieleden, buren of andere vrijwilligers die veilige opvang kunnen verzekeren, hé, en de diverse jeugdbewegingen zijn er ook (nog) niet klaar voor. Ook pretparken komen niet in aanmerking. (*): voor alle duidelijkheid: met 'kind(eren)' bedoel ik in dit geval de leeftijdsgroep 3 tot en met 16 jaar. In sommige gevallen zelfs ouder dan dat. Edit: de term 'klucht' die u in uw eerste bijdrage gebruikte, geldt m.i. méér voor de hele aanpak van 'onze' 'volmachten-regering'. Diene Weyts is slechts één radertje van die doldwaze machinerie. |
Citaat:
Dat is inderdaad gemakkelijker te organiseren. |
Citaat:
De organisatie van veilige kinderopvang, die ik zeer zéker graag zou zien, valt te combineren met de organisatie van hervatting van schoolactiviteiten als 'les geven' en zelfs 'evalueren'. Het zal wat (extra) wérk vragen, maar daar zijn 'wij' in deze crisis-tijden toch niet écht bang voor, hé. |
Citaat:
Je moet goed zot zijn om nu met twee te gaan werken, waar denk je dat ze het geld gaan vinden dat ze nodig hebben? |
Citaat:
Alleen al in m'n familie, vrienden- en kennissenkring zijn er niet weinigen die straks, als 'de economie' weer dient op te starten, serieuze toeren gaan mogen uithalen om voor een veilige opvang voor de kinders te kunnen zorgen. Ik heb het dan nog niet eens over de alleenstaanden onder hen. Verschillende collega's (leerkrachten) bevinden zich in die situatie. |
Citaat:
|
Voila, nu hoor je het van een ander:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200501_04941415 Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij hebben onze leerlingen toch minstens tot en met begin maart in de klas bezig gezien en gehoord, en als we ze straks nog enkele weken kunnen & mogen 'observeren' en zo, zouden we toch in staat moeten zijn te beslissen wélke collega's we vanaf begin september met wélke leerlingen precies gaan opzadelen. Vooral voor mijn leerlingen van het vierde middelbaar zou ik graag een zeer degelijke, ernstige, grondige en serieuze deliberatie willen. Te vrezen valt evenwel dat nogal wat collega's er - zoals spijtig genoeg maar al te vaak gebeurt - rap rap van af zullen willen zijn. Gelukkig zijn enkele geëngageerde collega's dezelfde mening toegedaan. Samen zijn we vast van plan de directie onder druk te zetten (en we zijn ervan overtuigd dat we - toch minstens voor deze éne keer - onze zin zullen krijgen). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be