![]() |
Viroloog Van Gucht..zo rap geraak je niet besmet
Wanneer we andere mensen even kruisen op straat of in de supermarkt is er heel weinig risico om besmet te geraken, verklaart Van Gucht in VTM NIEUWS. Een praatje slaan met iemand daarentegen is al wat riskanter. “Er bestaan contacten met een hoog risico en contacten met een laag risico”, legt van Gucht uit. “Er bestaat een hoog risico wanneer iemand een vijftiental minuten in het gezelschap van iemand anders vertoeft, op een afstand korter dan anderhalve meter. Als men elkaar gewoon kruist, is er heel weinig risico op besmetting
8O8O8O Dus als we allen naar de winkel gaan, zonder elkaar aan te spreken ( wat overigens weinig gebeurt) is er weinig aan de hand. Moesten we daarvoor in een lockdown? |
Citaat:
Hoeveel mensen zijn er al besmet geweest met het virus in ons landje ? Maar als ze de anderhalve meter niet respecteren, zoals bvb in Italië, dan hebben ze prijs. En je hoeft daarvoor zelfs niet eens te praten. Een kuchje, een hoest, eens niezen, geeuwen, volstaat ook. |
Citaat:
|
Hij stelt dat correct. Een mondmasker is enkel nuttig daar waar men geen afstand kan houden en lang in elkaars buurt is. In alle andere gevallen is het positief effect gering en zijn de gezondheidsrisico's vooral voor de drager. Zo altruïstisch ben ik nog niet :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Moet ik een mondmasker dragen: ja of neen Welke afstand houden: is 1,48 meter ook goed En zo van die dingen. |
Citaat:
Want dan beperken die contacten zich precies zoals hij omschrijft. Ik begrijp trouwens de commotie niet goed want dat is altijd zo gesteld. In uw kot blijven teneinde het aantal contacten en te beperken en de enkle te reduceren tot 'kruiselings' verkeer |
Citaat:
Als ik alleen mijn eigen zelfde masker draag kan ik mezelf dan besmetten met mijn eigen speeksel of mijn eigen virussen ?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van Gucht draagt zelf geen mondmasker in de supermarkt.
Ik weet genoeg. |
Citaat:
En niet te vergeten de rusthuizen. |
Citaat:
|
Citaat:
Moest ik naar een Delhaize gaan waar de parkings volstaan en mensen staan aan te schuiven zou ik het wel doen. |
Citaat:
Als je je masker uit doet, was je best je handen. |
Citaat:
|
Het is een nogal nieuw virus. Experts spreken elkaar constant tegen.
Heel dit virus laat heel goed zien waar wij mensen erg veel moeite mee hebben. Namelijk toegeven dat we gewoon geen idee hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig zijn er ook anderen die de context kunnen zien. Of mensen die als ze iets niet weten het gewoon durven te vragen zonder het daarvoor beter te willen weten. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be