Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Onzorgvuldig gebruik van maskers is een gevaar voor besmetting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253265)

hamac 3 mei 2020 11:41

Onzorgvuldig gebruik van maskers is een gevaar voor besmetting

Misschien heeft men toch gelijk dat mondmaskers een vals gevoel van veiligheid geeft en oordeelkundig gebruik een risico van besmetting is.

Ziehier onze vice-premier.... :lol::lol:

https://twitter.com/DVATW/status/1256617701277040642

Edit: Damn, in het verkeerde forum gepost. Sorry Pontifex. :oops:

Erw 3 mei 2020 11:46

Ja ik heb al die corona propaganda liever in het apart hokske ervoor, dan kan ik ernaast kijken als het me effe beu is. :D

Dadeemelee 4 mei 2020 13:31

Daarjuist: langs de weg iemand alleen. In geen 100m iemand anders te zien. Hij had een mondmasker aan.

Eyjafjallajökull 4 mei 2020 14:45

Daarnet in de colruyt tot de fijne vaststelling gekomen dat een grote meerderheid van de klanten de aanbeveling van Van Gucht opvolgt om geen mondmasker te dragen in de supermarkt.

Het personeel uiteraard wel.

quercus 4 mei 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9318502)
Daarnet in de colruyt tot de fijne vaststelling gekomen dat een grote meerderheid van de klanten de aanbeveling van Van Gucht opvolgt om geen mondmasker te dragen in de supermarkt.

Het personeel uiteraard wel.

En waarom geen mondmasker in de supermarkt?

Vette Pois(s)on 4 mei 2020 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9318503)

dan kunt ge wat hoesten op de legummen

Eyjafjallajökull 4 mei 2020 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9318505)

Wie hoest moet thuisblijven.

quercus 4 mei 2020 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9318505)

Daar heb ik ook al aan gedacht! :lol:
Als oudjes hebben mijn vrouw en ik reeds weken geen boodschappen meer durven doen (en ook op bevel van onze zoon). Morgen ga ik opnieuw buiten naar de apotheek en een paar dagen later naar de supermarkt. Een mondmasker zal ik zeker dragen. Ik heb hier nog steeds een doos staan met jaren terug gekochte mondmaskers (gekocht voor het geval dat ik stoffig werk moet uitvoeren). Die zijn nog steeds nagelnieuw. Enkele weken geleden bekeek ik die maskers nog eens en gaf voor het eerst eens aandacht aan hetgeen er in kleiner letters op afgedrukt staat: FFP2. M.a.w. prima gerief!

Eyjafjallajökull 4 mei 2020 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9318519)
Als oudjes hebben mijn vrouw en ik reeds weken geen boodschappen meer durven doen (en ook op bevel van onze zoon). Morgen ga ik opnieuw buiten naar de apotheek en een paar dagen later naar de supermarkt. Een mondmasker zal ik zeker dragen. Ik heb hier nog steeds een doos staan met jaren terug gekochte mondmaskers (gekocht voor het geval dat ik stoffig werk moet uitvoeren). Die zijn nog steeds nagelnieuw. Enkele weken geleden bekeek ik die maskers nog eens en gaf voor het eerst eens aandacht aan hetgeen er in kleiner letters op afgedrukt staat: FFP2. M.a.w. prima gerief!

Blijf aub toch nog minstens een paar weken in je kot, Q !

Zucht 4 mei 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9318515)
Wie hoest moet thuisblijven.

Gewoon spreken is al genoeg om de virussen in't rond te strooien.

Eyjafjallajökull 4 mei 2020 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9318546)
Gewoon spreken is al genoeg om de virussen in't rond te strooien.

Dezer dagen ga je niet naar de supermarkt om te spreken...

Heb je trouwens enige staving van je bewering ?

Zucht 4 mei 2020 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9318549)
Dezer dagen ga je niet naar de supermarkt om te spreken...

Heb je trouwens enige staving van je bewering ?

https://www.hln.be/wetenschap-planee...oten~a22e9fd7/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...arc-van-ranst/

Eyjafjallajökull 4 mei 2020 15:41

Als je per se iets wenst te zeggen in de supermarkt, gewoon die anderhalve meter afstand houden hé.

kojak 4 mei 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9318409)
Daarjuist: langs de weg iemand alleen. In geen 100m iemand anders te zien. Hij had een mondmasker aan.

Enige tijd geleden ook aan de zee.
Geen kat op het strand, en dan nog bij laagwater.
Liep er één iemand langs de waterlijn met ..... een mondmasker op. 8O

kojak 4 mei 2020 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9318519)

Wel opletten dat het er geen zijn met een uitlaatventieltje.
Ik heb er hier ook zo liggen van 3M. FFP3 zelf.
Wat je inademt zal wel goed gefilterd zijn, maar wat je uitademt niet.
Kan je wel eenvoudig verhelpen door er een stukje stof op te kleven aan de binnenkant. Stof met een fijne structuur wel te verstaan.

Dadeemelee 4 mei 2020 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9318644)
Wel opletten dat het er geen zijn met een uitlaatventieltje.
Ik heb er hier ook zo liggen van 3M. FFP3 zelf.
Wat je inademt zal wel goed gefilterd zijn, maar wat je uitademt niet.
Kan je wel eenvoudig verhelpen door er een stukje stof op te kleven aan de binnenkant. Stof met een fijne structuur wel te verstaan.

Inderdaad, ik heb er ook al mee zien rondlopen. Dat is dus helemaal de bedoeling niet en zou eigenlijk bestraft moeten worden.

kojak 4 mei 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9318542)
Blijf aub toch nog minstens een paar weken in je kot, Q !

Dat zou ik in zijn geval ook doen zeker als je iemand hebt die je boodschappen kan doen.
Mijn ouders die blijven binnen en dat zal nog wel een tijdje zo blijven ook.
90+ en geen optimale gezondheid meer.
Wel wat klote voor mij want ik moet dus eigenlijk ook zoveel mogelijk binnen blijven en als ik naar buiten ga dan ga ik in de daluren als er weinig volk is in de warenhuizen.

kojak 4 mei 2020 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9318645)
Inderdaad, ik heb er ook al mee zien rondlopen. Dat is dus helemaal de bedoeling niet en zou eigenlijk bestraft moeten worden.

Bestraft nu niet dadelijk.
In het uitlaatventieltje zit immers ook een filtertje, alleen houdt die niet alles tegen. (wel de dikke brokken. :lol: )

Zucht 4 mei 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9318409)

Als hij aan een bushalte stond te wachten is hij wettelijk verplicht er één te dragen.

HOUZEE ! 4 mei 2020 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9318503)

Omdat het belachelijk is? De kans om besmet te worden bij het kruisen van een asymptomatisch persoon is 0,0x

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be