Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Slechts 2 rijke landen hielden de Covi-19 overlijdensratio onder de 0,1 procent. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253311)

Universalia 6 mei 2020 08:56

Slechts 2 rijke landen hielden de Covi-19 overlijdensratio onder de 0,1 procent.

Hoorde het eerder in economie thuis of bij de coronacrisis?

Slechts 2 rijke landen (Qatar en Singapore) hielden de Covid-19 overlijdensratio onder de 0,1 procent.

Er zijn zelfs, dacht ik, landen waar men van het Covid-19 totaal geen last heeft. (Afrika?)

Jay-P. 6 mei 2020 09:09

Hong Kong ook, maar ssst... niet verder vertellen, "Pour vivre heureux, vivons cachés!".

DewareJakob 6 mei 2020 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9320023)

Slechts 2 rijke landen (Qatar en Singapore) hielden de Covid-19 overlijdensratio onder de 0,1 procent.

Er zijn zelfs, dacht ik, landen waar men van het Covid-19 totaal geen last heeft. (Afrika?)

Landen die zich onderscheiden door openheid in hun berichtgeving? (zoals ook China en andere (ex-)communistische landen en personen)

Jay-P. 6 mei 2020 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9320033)
Landen die zich onderscheiden door openheid in hun berichtgeving? (zoals ook China en andere (ex-)communistische landen en personen)

Wat is er verkeerd met de berichtgeving vanuit Singers, misschien?
Gij weet blijkbaar meer: Vertel, dan kan ik mijn schoonbroer ginder wat plagen.

Dadeemelee 6 mei 2020 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9320033)

Van een hoop landen geloof ik gewoon niks. Rusland is er ook zo eentje. En Quatar? Hebben ze er daar echt geen last van gehad?

poekieJ 6 mei 2020 11:02

Citaat:

Covid treft bijna uitsluitend (hoog)bejaarde mensen, mensen met onderliggende aandoeningen en combinaties van deze twee groepen.
In het leeuwendeel van de Afrikaanse landen komen mensen te overlijden al lang voordat men een risicogroep wordt voor covid. En zelfs degene die het wel oplijden en overlijden zijn verwaarloosbaar vergeleken met alle andere ziektes waar men daar nog aan sterft.

Het is een non-event daar, en bij uitbreiding voor alle landen waar men niet heeft besloten zich bijna niet meer voort te planten én de leeftijd maar blijft oprekken.

Elke vorm van lockdown daar zorgt voor véél meer ellende, want men heeft daarmee veel te verliezen en bitter weinig te winnen. Een vorm van copy-cat dat zwaar zal opbreken helaas.

kojak 6 mei 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320083)
Van een hoop landen geloof ik gewoon niks. Rusland is er ook zo eentje. En Quatar? Hebben ze er daar echt geen last van gehad?

Niet alleen dat. Er zijn ook nog tal van landen waar de miserie nog écht moet beginnen.
Rusland zit voor een stuk ook in dat bootje.

kojak 6 mei 2020 11:24

Citaat:

2 graten in heel de vergelijking.

- Aantal (bevestigde) gevallen.
- Aantal (bevestigde) doden.
- Wat men van het geheel vrijgeeft. China is hier koploper in.

3 getallen die afhangen van hoe men telt.
Hier is de uniformiteit héél ver te zoeken.

Daar loop ik niet meer in. ;)

Gipsy 6 mei 2020 11:32

Citaat:

In Singapore zijn het vooral de "slaven" die opeengepakt zitten in slaapblokken op de rand van de stad waaronder het virus woedt.

Dadeemelee 6 mei 2020 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9320215)
In Singapore zijn het vooral de "slaven" die opeengepakt zitten in slaapblokken op de rand van de stad waaronder het virus woedt.

Ja, ik dacht ook dat ik onlangs iets gelezen heb. Weet niet zeker of het over Singapore ging.

Gipsy 6 mei 2020 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320218)
Ja, ik dacht ook dat ik onlangs iets gelezen heb. Weet niet zeker of het over Singapore ging.

Ja, zeker weten. In de stad zelf is het virus quasi onbestaande.

Dadeemelee 6 mei 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9320220)
Ja, zeker weten. In de stad zelf is het virus quasi onbestaande.

Singapore is ook creepy. Dat is een stad vol robots.

Gipsy 6 mei 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320223)

Fantastische stad, als je rijk bent. Superveilig ook en ongelofelijk proper. Een sigaret of een papiertje wegwerpen kost je wel 500 dollar.

Boduo 6 mei 2020 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9320231)
Fantastische stad, als je rijk bent. Superveilig ook en ongelofelijk proper. Een sigaret of een papiertje wegwerpen kost je wel 500 dollar.

vwala, we zijn er weer: het begint & eindigt met DISCIPLINE !
In Belgie is discipline een beetje een vuil woord.
Dus...

Dadeemelee 7 mei 2020 11:52

Euh Quatar:

https://www.theguardian.com/global-d...nfections-rise

Citaat:

Low-wage migrant workers in Qatar, one of the richest countries in the world, say they have been forced to beg for food as the economic fallout of the coronavirus pandemic takes a devastating toll, following a surge in the outbreak that has seen one-in-four people test positive.
Citaat:

Qatar, home to over 2 million migrant workers, now has one of the highest rates of infection per capita in the world with almost 18,000 cases in a population of just 2.8 million. Over 25% of those tested for the virus in the past week have been found to be infected; the vast majority migrant workers

Jay-P. 7 mei 2020 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320223)

Lol. Mijn schoonbroer ziet groen van nijd nu.
Da's nogal een zicht voor ne gele.

Jay-P. 7 mei 2020 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9320231)

Toffe plaats om een midweek of verlengd week-end door te brengen. En niet te ver voor ons (minder dan 4u vliegen).
Helaas: sinds januari niet meer geweest. Magni.

cato 7 mei 2020 14:56

Citaat:

In Nederland is het 0,003%

Rudy 7 mei 2020 16:18

Citaat:

Een beetje achterhaald. We weten ondertussen dat er met cijfers wordt gespeeld.
Zweden is een land om in de gaten te houden, wat betreft resultaatboeking. Ben eens benieuwd.

Gipsy 7 mei 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9321142)
Toffe plaats om een midweek of verlengd week-end door te brengen. En niet te ver voor ons (minder dan 4u vliegen).
Helaas: sinds januari niet meer geweest. Magni.

Ook een interessante stop over als je van HK naar BKK vliegt of naar Indonesië.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be