![]() |
Diplomaat is onschendbaar, HLN overgiet het met antisemitische saus
https://www.hln.be/in-de-buurt/de-ha...olgd~a450a85f/
Citaat:
|
Ik las het artikel ook; en los van of het wel allemaal zo is verlopen en/of één en ander niet wat uit de context is gerukt, ... 'waarom moet een diplomaat onschendbaarheid genieten'?
Bebhoort een diplomaat niet in de eerste plaats het voorbeeld te geven, vanuit zijn (mogen we toch wel stellen) voorbeeldfunctie? Indien zo, waarom zou hij dan onschendbaar moeten zijn? |
Citaat:
Maar helemaal onschendbaar zijn ze nu ook weer niet. Ze kunnen ook nog altijd het land worden uitgezet. |
Citaat:
Bijzondere tijden vragen bijzondere machten. |
Citaat:
|
Citaat:
De vreemde diplomaat die bij ons werkt, werkt en leeft zoals hij/zij daartoe opdracht kreeg van zijn land. In dit geval veronderstellen we dus: met misprijzen. Ik denk zo dat een minister van buitenlandse zaken die niet met zijn kloten zou laten spelen, daar wel - op handige en discrete, maar vooral preventieve wijze - korte metten mee kan maken. Maar ja, dat beknot mogelijks kansen op een EU-jobke. En ook: wat maakt het sommige piefen uit dat andere piefen hun vorte kloten mogen uithangen, waar een gewone Vlaming daarvoor zwaar aangepakt wordt. |
Citaat:
Dat hij achteraf niet gestraft wordt is wat anders. |
Citaat:
|
Citaat:
Als er een diplomaat op de grote markt rondloopt met een oorlogswapen, moeten ze hem dan tegenhouden of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die diplomaat was 100% fout en ik hoop dat er voor hem nog een staartje aan komt. |
Citaat:
In een discussie, waarin Karel De Gucht werd betrokken, inzake het Fortis-aandelen verhaal, kreeg ik te horen dat hij 'onschuldig' was, omdat hij niet veroordeeld werd. Simple as that ... Het is uiteraard niet één op één te vergelijken; maar in de kern zouden we (gebruikmakend van dezelfde redenering - 'hij is niet veroordeeld') dus kunnen zeggen dat de man helemaal niets heeft gedaan. Punt alleen is (want dat was toch even blijven hangen), dat het niet is omdat iemand niet is veroordeeld, dat hij in de regel niets gedaan heeft en/of onschuldig is. |
Citaat:
Hier gaat het erover dat die diplomaat zelfs niet aangeklaagd werd (beboet) en dat hij verder kon gaan met strafbare feiten. (als het allemaal juist is wat ik lees). |
Citaat:
Diplomaten, dat zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken. Daar bestaan ook 'ongeschreven' regeltjes voor. Een diplomtatieke rel daar staat onze regering nu écht niet op te wachten, zeker niet als er nog andere factoren kunnen meespelen, zoals in dit geval. Is dit eerlijk ? Verre van natuurlijk... |
Ik vermoed dat die diplomaat 'n belleke gedaan heeft naar zijn première volksgenote en op ne nik & ne gauw was dat akkefietje opgelost.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be