Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geen Belgische klanten voor Nederlandse bloemenzaak. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253352)

Derk de Tweede 9 mei 2020 19:34

Geen Belgische klanten voor Nederlandse bloemenzaak.

Citaat:

Wie in de deelgemeente Smeermaas van Lanaken woont merkt sinds de corona-maatregelen aan den lijve hoe het is wanneer de grenzen dicht zijn. Smeermaas ligt pal op de grens met Nederland. Je bent er in normale tijden België uit voor je er erg in hebt. Behalve nu dus. De politie controleert wie ons land binnen en buiten gaat, want dat mag alleen in uitzonderlijke gevallen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...el-die-een-me/

pajoske 10 mei 2020 09:38

Zou dat smokkelpaadje langs de Zuidwillemsvaart een beetje verder daar niet meer liggen? Tip om daarlangs als de grenzen open zijn weer eens naar Maastricht te fietsen . Al zingend https://youtu.be/IkzDmDSWP8c

FF serieus: deze crisis was het beste op Europees niveau aangepakt. Zeker in het Maasland. Nederland is hier op zijn smalst minder dan 5 kilometer breed. Met aan een kant België en aan de andere zijde Duitsland. In dat Duitse dorp was de eerste grote coronabesmetting. En al die duizenden Nederlanders aan deze kant van de grens mogen hun familie niet ontvangen. Maar ook mijn hoogbejaarde, alleenstaande buurvrouw mag op deze moederdag haar enige dochter die in Nederland woont en werkt niet ontvangen.

dalibor 10 mei 2020 09:42

Ons land heeft heel veel grens. En als er beslist is dat de grens dicht is, is hij dicht. Overal verstaat men wat dat betekent. In Knokke, in Sint-Laureins, in Essen, in Ravels. Alleen aan de Maaskant niet.

pajoske 10 mei 2020 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9323634)
Ons land heeft heel veel grens. En als er beslist is dat de grens dicht is, is hij dicht. Overal verstaat men wat dat betekent. In Knokke, in Sint-Laureins, in Essen, in Ravels. Alleen aan de Maaskant niet.

De bevolking aan beide zijden van de Maaskant is dan ook familiaal heel erg verstrengeld. De grens is hier een grens die slechts na jarenlange tegenstand en tegen de wil van de bevolking getrokken is.

Henri1 10 mei 2020 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9323644)
De bevolking aan beide zijden van de Maaskant is dan ook familiaal heel erg verstrengeld. De grens is hier een grens die slechts na jarenlange tegenstand en tegen de wil van de bevolking getrokken is.

Misschien moeten we ijveren dat Nederlands Limburg terug aansluit bij Belgisch Limburg.

Derk de Tweede 10 mei 2020 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9323678)
Misschien moeten we ijveren dat Nederlands Limburg terug aansluit bij Belgisch Limburg.

Ruilen dan maar.

Adam Smith 11 mei 2020 01:26

Citaat:

Technisch gezien is Nederlands Limburg via de Duitse Bond pas geheel bij Nederland gekomen. :-P

Verder als we dan toch bezig zijn, akkoord Nederlands en Belgisch Limburg mogen van mij best weer een worden, maar dan wel binnen de Verenigde Nederlanden...;-)

patrickve 11 mei 2020 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9323631)
FF serieus: deze crisis was het beste op Europees niveau aangepakt. Zeker in het Maasland. Nederland is hier op zijn smalst minder dan 5 kilometer breed. Met aan een kant België en aan de andere zijde Duitsland. In dat Duitse dorp was de eerste grote coronabesmetting. En al die duizenden Nederlanders aan deze kant van de grens mogen hun familie niet ontvangen. Maar ook mijn hoogbejaarde, alleenstaande buurvrouw mag op deze moederdag haar enige dochter die in Nederland woont en werkt niet ontvangen.

Dit is de zoveelste illustratie van hoe de "maatregelen" van corona onze maatschappij helemaal stuk maken, en dan nog zonder het minste resultaat, met domme regels die nergens goed voor zijn en alles waar we voor stonden, kapot maken.

reservespeler 11 mei 2020 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9323634)

Zelfs de Maaskant snapt dat.
Enkel enkele Nederlanders en enkele hardleerse Maaslanders snappen dat niet.

Een lijn is een lijn, loop je op die lijn of ga je er over, dan moet je de gevolgen dragen.

Blijkbaar zijn er nog altijd mensen en politiekers (alhoewel dat meestal ook mensen zijn) die niet snappen waarom er bepaalde maatregelen getroffen worden.

Daarom begreep / begrijp ik ook niet dat je de grens over mag om te gaan neuken maar niet om te gaan shoppen.

reservespeler 11 mei 2020 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9323644)

Ik heb geen enkele band met Nederland.
En als je als Nederlander hier bent komen wonen, dan moet je je houden aan de Belgische richtlijnen, hoe onduidelijk ze ook mogen zijn.

reservespeler 11 mei 2020 07:03

Citaat:

Waarom?

Misschien om daarna te gaan Neuten dat de Limburgers niet naar Brabant mogen gaan?

patrickve 11 mei 2020 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9324431)
Blijkbaar zijn er nog altijd mensen en politiekers (alhoewel dat meestal ook mensen zijn) die niet snappen waarom er bepaalde maatregelen getroffen worden.

Er lopen inderdaad misschien nog enkele kritisch denkende mensen rond ja. Ik hoor daar bij. Ik snap inderdaad die maatregelen niet, want ze hebben geen doelstelling. Mochten ze een doelstelling hebben, dan zijn ze oftewel nutteloos oftewel catastrofaal. Maar ergens spreek ik mij tegen, want aangezien mijn idee van de staat is dat die grotendeels zinloze, incoherente en nefaste dingen doet, valt dat eigenlijk volledig in de lijn van de verwachting. Waardoor ik die maatregelen eigenlijk wel snap: het is dom en nefast, DUS is het logisch dat de staat die oplegt.

Citaat:

Daarom begreep / begrijp ik ook niet dat je de grens over mag om te gaan neuken maar niet om te gaan shoppen.
Er blijft dus toch nog iets over van uw kritisch denken.

Er valt NIKS te begrijpen aan de "maatregelen" want ze zijn idioot, incoherent, en zonder doel. Ze hebben heel nefaste gevolgen, dat is het enige wat er ongeveer als rode draad door loopt. Waar ze voor moeten dienen mag Joost weten. Zeker niet om "de gevolgen van de epidemie kleiner te maken".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be