![]() |
Verwarrende signalisatieborden.
Test in het Nieuwsblad:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200510_04953277 Ik vind die nieuwe verkeersborden heel onlogisch gemaakt. |
Citaat:
Als je die tijdens het rijden allemaal moet gaan 'bestuderen' op sommige plaatsen dan eindig je gelijk in het ziekenhuis denk ik. Een ouder artikel 'leerde' al: Zes op tien chauffeurs vindt dat er te veel verkeersborden zijn. |
Het leven wordt ingewikkelder, met al die soorten rijwielen, van mini-auto's die eigenlijk bromfietsen zijn, tot trikes, quads, en allerhande voortbewegingstoestellen ...
maar ook de begrippen in de wegcode zelf: fietspaden fietsostrades, fietssuggestiestroken, fietsstraten, woonerven, zones 30, voetgangersszone, lo-zones, schoolstraten ... |
Citaat:
|
Opgepast, Vlaamse Wielerterroristen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- rood = verbodsteken - omgekeerde driehoek = voorrang verlenen Logica = fietsers die rechtdoor rijden moeten voorrang verlenen Nu weet ik wel dat geel op een verwittiging duidt, maar hier is het toch echt onduidelijk wat er bedoeld wordt. |
Opgepast fietsers : Nagels op de weg.
Geel teken op witte achtergrond. Is dat op een zonnige dag überhaupt zichtbaar ? |
ik had al door dat fietsers ergens eenvoorrang zouden hebben ... maar t'is hallucinant dat bord
https://www.verkeersmaatregelen.nl/I...wetgeving.aspx |
Citaat:
Is dat nog die gluiperd van een Glenn Janssens die die levert ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
tis wel een koersfiets :lol:
|
Citaat:
|
Ik vind dat fietsers de laatste tijden beetje teveel streken krijgen in het verkeer daar ze nu ten corona tijde denken dat ze alles mogen omdat er niet al teveel ander verkeer op de baan is.
En zoals ik al eerder schreef moet men dat afschaffen dat fietsers zomaar beide richtingen van straten mogen gebruiken want in de meeste gevallen is dat een regel die om ongelukken roept. Laat mij snel even gebruik maken om te schrijven dat de véle bestelwagentjes die er met snelheden om u tegen te zeggen komen doorgestoven moet afstellen op 130km/u. Ik stelde de vraag al wel eens eerder dus ik val in herhaling (<- ouderdomsverschijnsel?) Wie staat er in om de boete te betalen, de werkgever of de werknemer van het bestelwagentje uit het bedrijfswagenpark dat op de baan zit en de verkeersregels aan zijn/haar laars lapt. :| |
Men gaat dit nu ook op gewestwegen toepassen en ik blijf dat een heel raar bord vinden. Auto’s moeten voorrang verlenen aan het kruispunt, dus de andere straat heeft voorrang. Hoe moeten die dan reageren op fietsers die gewoon losdoor rijden?
https://www.demorgen.be/nieuws/verke...egen~bc5a580e/ |
Citaat:
Je gaat dus nooit zo'n bord met de richting rechtdoor tegenkomen aan een 4wegskruispunt met verkeerslichten. |
Citaat:
Het is zelfs zo, dat fietsers als er aan beide kanten van de rijweg een fietspad is, het rechter fietspad van hun rijrichtig moeten gebruiken en niet op het linkse fietspad van hun rijrichting mogen rijden, tenzij er anders is aangegeven met verkeersborden. Citaat:
De bestuurder is verantwoordelijk voor het niet naleven van de verkeersregels en moet zelf de boetes die hij oploopt betalen. Zelfs als het voertuig overladen is, is de bestuurder in fout. |
Citaat:
In het verkeersregelement staat zelfs dat je als voetganger links van de rijweg achter elkaar moet lopen, als er geen voetpad aanwezig is. En borden die aangeven dat het verboden is ergens stil te staan als voetganger bestaan ook al. https://www.google.com/search?source...iw=678&bih=375 https://www.manutan.be/nl/mab/verbod...minium-a196158 En volgens het verkeersregelement mag een tweewieler niet in tegenovergestelde richting rijden in een éénrichtingstraat, tenzij met borden anders aangegeven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be