Travis Bickle |
12 mei 2020 20:09 |
Enkele citaten uit het artikel
Citaat:
'We hebben de video's in handen gekregen, en hebben de afweging gemaakt of we ze ook zouden brengen. Uiteindelijk vinden we dat we ze moeten uitzenden omdat ze cruciaal zijn voor de vraag of Marc Dutroux vervroegd kan en mag vrijkomen. Zijn uitspraken zeggen veel over wie hij nog steeds is na 23 jaar opsluiting en of hij al dan niet schuldinzicht heeft gekregen.
|
In die uitleg kan ik me wel vinden. Vergeet niet dat dit nog steeds België is; en zowel Nihoul, Lelièvre als zijn echtgenote reeds op vrije voeten zijn. Bovendien werden hij en zijn echtgenote in 1992 al eens vervroegd vrijgelaten. Nota benen op basis van een straf van 13! jaar; gevorderd in 1989 ...
Dat ging toen trouwens om verkrachting van minderjarige meisjes.
Een Dutroux, die zal nooit veranderen. We hebben er als samenleving absoluut geen nood aan, om die man nóg maar eens een kans te geven.
Citaat:
De slachtoffers van Marc Dutroux reageren ontzet in 'Telefacts'. 'Het doet pijn om dit te horen', zeggen de ouders van An Marchal, die in 1995 vermoord werd door Marc Dutroux. 'Hij klaagt over wat ze zijn kinderen en zijn vrouw hebben aangedaan. Sorry, maar wat heeft hij òns aangedaan?' Ook de ouders van Eefje Lambrecks konden de uitspraken van Marc Dutroux bekijken en reageren in 'Telefacts'.
|
Telefacts doet er goed aan om vooreerst met de ouders te praten; en hen zo de voor te bereiden op wat komt. Dat bepaalde uitspraken pijn doen, behoeft geen betoog. Toch, kan ik me voorstellen dat de gevolgen van wat hij zegt, ergens ook gunstig zijn. In die zin, dat hij (zoals een ex-advocaat van Dutroux het duidt) wat betreft zijn kansen om alsnog vervroegd vrij te komen, in eigen voet heeft geschoten hiermee.
Citaat:
De redactie van 'Telefacts' confronteerde ook de huidige advocaat van Marc Dutroux met zijn uitspraken. Hij wenste niet te reageren, maar neemt akte van wat Marc Dutroux zegt.
|
Ja, was ik Bruno Dayez, ik zou ook niet meteen weten hoe hier op te reageren.
|