Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wie heeft er al telefoon gehad van contactopsporing? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253421)

De Prof 14 mei 2020 12:21

Wie heeft er al telefoon gehad van contactopsporing?

We gaan dit even los laten hier op het forum.
Graag een eerlijk antwoord, aub.

patrickve 14 mei 2020 12:51

Het antwoord hier zal even eerlijk zijn als ten aanzien van de contactspeurders. Dat is tenslotte eerlijk :-D

Rudy 14 mei 2020 16:36

Nog niemand gehoord.

Universalia 14 mei 2020 16:43

Ik heb een GSM maar ik gebruik die maar raar of zelden.

Ik denk dat er geen 3 mensen zijn die mijn nummer kennen en mocht dat wel zijn dan verander ik het. (géén abbo :lol: )

Ongewenste telefoonoproepen

Hypochonder 14 mei 2020 16:44

Volgens mij zitten die dames en heren contact-tracers daar met hun vingers te draaien.

Rudy 14 mei 2020 16:51

Ik zou niet in dat call center willen zitten.
Ik zou te veel begrip krijgen voor wie mij uitscheldt.

De schoofzak 14 mei 2020 16:55

Ik lees in HLN dat er 307 nieuwe besmettingen gedetecteerd zijn vandaag.

Die contact-tracers zouden zich dus op 307 gevallen moeten concentreren vandaag.

Als iedere gededecteerde besmetteling vijf gevaarlijke conctacten had (meer dan x minuten gesproken, bla bla ...), dan spreken we over 1535 Vlamingen en Walen die opgebeld werden.

Gespreid over hoeveel Vlamingen en Walen er wel zijn, is de kans dat 1 van ons forummers gebeld werd, wel potverblomme zeer klein.

Edit: als u vindt dat deze post iets bijdraagt, of net niet, geef dan een like of een like not.

De Prof 14 mei 2020 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9328361)
Ik lees in HLN dat er 307 nieuwe besmettingen gedetecteerd zijn vandaag.

Die contact-tracers zouden zich dus op 307 gevallen moeten concentreren vandaag.

Als iedere gededecteerde besmetteling vijf gevaarlijke conctacten had (meer dan x minuten gesproken, bla bla ...), dan spreken we over 1535 Vlamingen en Walen die opgebeld werden.

Gespreid over hoeveel Vlamingen en Walen er wel zijn, is de kans dat 1 van ons forummers gebeld werd, wel potverblomme zeer klein.

Edit: als u vindt dat deze post iets bijdraagt, of net niet, geef dan een like of een like not.

Zo werkt dat niet hé.

Als je symptomen hebt, en je contacteert je huisarts ben je al een corona patiënt. De huisarts brengt de contactopsporing op de hoogte.

reservespeler 14 mei 2020 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9328110)
We gaan dit even los laten hier op het forum.
Graag een eerlijk antwoord, aub.

Ik heb mijne telefoon en mijne GSM zelf moeten betalen.
Die van het werk gebruik ik alleen maar voor het werk.

Dus ik heb gene telefoon gekregen.

Rudy 15 mei 2020 12:28

Nu hoor ik dat bepaalde mensen al meerdere malen werden opgebeld.
Er zitten nog kinderziektes in het systeem.

Skobelev 15 mei 2020 13:06

Als ze me bellen kunnen ze de pot op, ik zal diegenen waar ik contact mee gehad heb wel zelf verwittigen.

fcal 15 mei 2020 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9329634)
Als ze me bellen kunnen ze de pot op, ik zal diegenen waar ik contact mee gehad heb wel zelf verwittigen.

Ze zullen wel een systeem van boeten opzetten voor hen, die weigeren mee te werken of hen beledigen of beliegen. Dat wordt straks een mooie inkomstenbron.

Skobelev 15 mei 2020 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9329651)
Ze zullen wel een systeem van boeten opzetten voor hen, die weigeren mee te werken of hen beledigen of beliegen. Dat wordt straks een mooie inkomstenbron.

En hoe gaan ze dat bewijzen? "ik ben met niemand in contact geweest jongen, ik zit al 6 weken thuis"

Hypochonder 15 mei 2020 13:46

Men had al direct "goed nieuws" hoorde ik op de radio: men was er zo maar eventjes in geslaagd om, hou u vast, 50% van de recent besmette personen op te bellen...

En dat grapje kost om te beginnen al 110 miljoen Euro.

De schoofzak 15 mei 2020 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9328434)
Zo werkt dat niet hé.

Als je symptomen hebt, en je contacteert je huisarts ben je al een corona patiënt. De huisarts brengt de contactopsporing op de hoogte.

Je hebt het alweer niet door.
Triest.

Wat je hierboven schreef, is juist.
Maar wat gebeurt er daarna? Inderdaad!

De traceerders bellen de patiënt op, vragen de nodige gegevens, en bellen vervolgens naar de mogelijks-besmetten om hen goede raad te geven.

De schoofzak 15 mei 2020 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9329634)

Mocht ik toevallig in de buurt geweest zijn van een corona-besmette persoon, op zodanige wijze dat ikzelf een redelijke kans heb om besmet te zijn,
...
dan verneem ik dat wel graag. Zelfs mijn heksie perfeksie zou ik niet verder willen besmetten, laat staan iemand anders uit mijn mogelijks net uitgebreide bubbel.

En inderdaad, mocht ikzelf anderen mogelijks besmet hebben, dan zullen de contact-tracers weinig werk hebben; ik zal hen gedetailleerd meedelen wie/wat/waar ikzelf ingelicht heb. 't Is voor de goede zaak niewaar.

Dadeemelee 15 mei 2020 14:09

Zeg die kl*** enquete is anoniem. Ik heb gestemd dat ik meewerk.

Skobelev 15 mei 2020 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9329750)
Mocht ik toevallig in de buurt geweest zijn van een corona-besmette persoon, op zodanige wijze dat ikzelf een redelijke kans heb om besmet te zijn,
...
dan verneem ik dat wel graag. Zelfs mijn heksie perfeksie zou ik niet verder willen besmetten, laat staan iemand anders uit mijn mogelijks net uitgebreide bubbel.

En inderdaad, mocht ikzelf anderen mogelijks besmet hebben, dan zullen de contact-tracers weinig werk hebben; ik zal hen gedetailleerd meedelen wie/wat/waar ikzelf ingelicht heb. 't Is voor de goede zaak niewaar.

't kan welzijn dat ik er een paar "vergeet" te verwittigen :twisted:

De Prof 15 mei 2020 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9329745)
Triest.

Wat is uw probleem?
De kans dat hier iemand gebeld wordt veel te klein is? En dat ik daarom dat niet mag vragen ?

tssss...:roll:

Hoofdstraat 15 mei 2020 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9329745)
Triest.

Wat je hierboven schreef, is juist.
Maar wat gebeurt er daarna? Inderdaad!

De traceerders bellen de patiënt op, vragen de nodige gegevens, en bellen vervolgens naar de mogelijks-besmetten om hen goede raad te geven.

110 miljoen 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be