Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Catgate in Stabroek. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253424)

Dadeemelee 14 mei 2020 15:07

Catgate in Stabroek.

Selena Ali wil haar poesje niet afgeven en is ondergedoken.

https://www.demorgen.be/nieuws/myste...-lee~b3212bce/

Het Verzet 14 mei 2020 15:25

Te zot voor woorden.

bembem 14 mei 2020 15:44

Heb het ook gezien :-):-)

-> een Peruaans poesje :BIG::BIG:

bembem 14 mei 2020 15:45

=^..^= miauw!

Zucht 14 mei 2020 15:46

Kafka.

De schoofzak 14 mei 2020 16:24

Ik vind het wel erg belangrijk dat rabiës niet geïmporteerd zou worden in Vlaanderen.

Als men op dergelijke wetgeving losjes gaat beginnen uitzonderingen toestaan, dan is het hek van de dam.

De wetgeving zou moeten voorzien dat de dader (die het dier geïmporteerd heeft) en zijn tranwanten aangehouden kunnen worden, tot zij het dier overhandigen.

dalibor 14 mei 2020 16:33

De wet is de wet, maar om daar nu met een heel team een prioriteit van te maken.

Universalia 14 mei 2020 16:38

Er zijn teveel zwerfkatten tijd dat men daar eens wat gaat aan doen.

Een verzorgde huiskat dient een bandje om de hals te hebben met de nodige gegevens op een papiertje mocht ze 'verloren' gelopen zijn of zoek geraakt zijn.

Katten (verzorgde) dienen ook een chip in het oor te hebben.

Vlaanderen lanceert op 1 april nieuwe maatregelen tegen zwerfkatten

Zucht 14 mei 2020 17:08

Onnozele administratie.
Voor Corona is alles op zijn kop gezet. Dat was ook de reden waarom deze juffrouw halsoverkop moest terugkeren.
Maar de keikoppen van FAVV hebben daar geen weet van en sturen de flikken er maar op af. Jeezes.
Ben Weyts heeft ook al een brief geschreven naar de minister Ducarme om die waanzin te stoppen, en ik heb de petitie getekend.
De Kafka administrateur zou naar de gevangenis gestuurd moeten worden, niet die jonge vrouw.

Citaat:

Michel Vandenbosch: ”Met de regelmaat van een klok worden te jonge pups met uiterst zwakke immuniteit en effectief hoog risico op rabiës en andere aandoeningen - niet zelden in bedenkelijke transportomstandigheden - uit Oost-Europa ingevoerd door broodfokkers en dito hondenhandelaars. Maar die laat het FAVV begaan. Datzelfde Voedselagentschap wil zich nu wel bewijzen met het doden van een katje.” GAIA roept op om de minister een mail te sturen met dezelfde vraag.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200513_0...e-lee-te-doden

Boduo 14 mei 2020 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9328316)
Ik vind het wel erg belangrijk dat rabiës niet geïmporteerd zou worden in Vlaanderen.

Als men op dergelijke wetgeving losjes gaat beginnen uitzonderingen toestaan, dan is het hek van de dam.

De wetgeving zou moeten voorzien dat de dader (die het dier geïmporteerd heeft) en zijn tranwanten aangehouden kunnen worden, tot zij het dier overhandigen.

Eigenlijk heb je gelijk.
Waarom moeten kinderen ingeënt worden tegen hondsdolheid ?
Anderzijds is dat (Kafka)².
De oplossing is dat beestje in quarantaine plaatsen en dan laten onderzoeken door een dierenarts.

:-P

Travis Bickle 14 mei 2020 17:35

België gaat de wereldpers nog eens halen vermoed ik.
Als je smartphone wordt gestolen; en je kan aan de hand van software lokaliseren waar je smartphone is, dan heeft men geen tijd. Maar ho maar als er hier een katje rondloopt zonder papieren. Alle hens aan dek. Je moet het maar trachten te begrijpen.

Boduo 14 mei 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9328402)
België gaat de wereldpers nog eens halen vermoed ik.
Als je smartphone wordt gestolen; en je kan aan de hand van software lokaliseren waar je smartphone is, dan heeft men geen tijd. Maar ho maar als er hier een katje rondloopt zonder papieren. Alle hens aan dek. Je moet het maar trachten te begrijpen.

Ons katje heeft meer papieren dan de eerste, de beste asielzoeker.

Trachten te begrijpen ? Kafka !
Ooit gelezen ?

maddox 14 mei 2020 18:08

Hoe lang is dat beestje al in België? Minder dan 3 maand...

Als het meer dan 3 maand zou zijn, is de kans op hondsdolle kat minimaal.

Mijn voorstel, typisch Blegisch.

Zoek een platgereden kat en geef die aan de politie "oh mijn arme Lee, het allemaal jullie schuld".

Ga naar een vriendelijke dierenarts, en vertel hem dat Lee een gekregen Waals poesje is. En dat een chip en een reeks vaccinaties en bijhorend papierwerk nodig is.
De naam, awel die is ter ere van het vermoorde katje Lee. (of zou ik luguber zijn en het katje herdopen naar Mawda...)

maddox 14 mei 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9328398)
Eigenlijk heb je gelijk.

Nu België al sinds 2008 hondsdolvrij is, kunnen we dat beter zo houden.
Citaat:

Waarom moeten kinderen ingeënt worden tegen hondsdolheid ?
Kinderen worden niet ingeënt tegen hondsdolheid.
Citaat:

Anderzijds is dat (Kafka)².
Laatste geval in Nederland was een Marokkaanse pup.
Citaat:

De oplossing is dat beestje in quarantaine plaatsen en dan laten onderzoeken door een dierenarts.
Volgens mij ook.

Dadeemelee 14 mei 2020 18:51

Lol dwangsom van 5000 euro per uur.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200514_04959529

Citaat:

Het Federaal Voedselagentschap (FAVV) dagvaardt Selena Ali (23) en eist een dwangsom van 5.000 euro per uur (!) dat ze haar katje Lee niet wil afgeven. De zaak komt vrijdagochtend voor in Antwerpen, zo bevestigt advocaat Anthony Godfroid ons. De Vlaamse minister van Dierenwelzijn, Ben Weyts (N-VA) reageert boos. “Ik heb onze raadsman gevraagd om namens de Vlaamse Overheid tussen te komen in deze zaak. Want dit is echt buiten elke proportie.”

Tavek 14 mei 2020 19:03

terecht.

Het zou niet de eerste keer dat een illegaal geimporteerd huisdier hondsdolheid binnenhaalt. Er sterven daar nog regelmatig mensen aan, en vaak kinderen.

Afschieten dat beest. Het risico is het niet waard. Het zou u kind maar moeten zijn dat daaraan kapot gaat.

Zucht 14 mei 2020 19:05

Misschien kunnen ze een nuke op Stabroek droppen. Dan is die kat er waarschijnlijk wel aan.

Skobelev 14 mei 2020 19:11

ze mag haar poesje bij mij brengen en zeggen dat ze is weggelopen, terug naar Peru. Eens de bui overgewaaid kan ze ze weer komen halen.

Skobelev 14 mei 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9328550)
terecht.

Het zou niet de eerste keer dat een illegaal geimporteerd huisdier hondsdolheid binnenhaalt. Er sterven daar nog regelmatig mensen aan, en vaak kinderen.

Afschieten dat beest. Het risico is het niet waard. Het zou u kind maar moeten zijn dat daaraan kapot gaat.

bron? Uw duim?

dalibor 14 mei 2020 19:13

Dat beestje is ingeënt tegen rabiës. Alleen kon men door de corona de termijn niet toepassen. Als dat beest toch rabiës zou hebben had men het nu al gemerkt. Het volstaat dat een dierenarts dat test en het dier vrijgeeft. Maar de fundi's van het FAVV willen per se het boekje volgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be