Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Aanklager eist vijf jaar cel, deels met uitstel, tegen Antwerpse agenten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253504)

Universalia 19 mei 2020 10:23

Aanklager eist vijf jaar cel, deels met uitstel, tegen Antwerpse agenten.

Raar toch dat je dat op een site van onze noorderburen iets gedetailleerder kan lezen?

Politie pakt dertig illegalen op tijdens gerichte actie aan station tegen transmigranten

POLITIESCHANDAAL VOLGENS INGEWIJDEN KLEINER DAN GEDACHT

Het duldt geen twijfel dat er door bepaalde mensen bij de Politie fouten gemaakt zijn.

De keerzijde van de medaille zou bovenstaande kun nen verzachten in de zin van: illegalen/asielzoekers/sans papiers moeten hier al zeker niet zijn.

Er zijn misschien andere manieren om ze dat duidelijk te maken maar dan kom je waarschijnlijk in één of ander politiek getint straatje terecht?¿ :|

p.s.

Ik ken dat pand aan de Handelstraat héél goed. (prima bakkerij vroeger)

Dadeemelee 19 mei 2020 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9334067)

Raar toch dat je dat op een site van onze noorderburen iets gedetailleerder kan lezen?

Politie pakt dertig illegalen op tijdens gerichte actie aan station tegen transmigranten

POLITIESCHANDAAL VOLGENS INGEWIJDEN KLEINER DAN GEDACHT

Het duldt geen twijfel dat er door bepaalde mensen bij de Politie fouten gemaakt zijn.

De keerzijde van de medaille zou bovenstaande kun nen verzachten in de zin van: illegalen/asielzoekers/sans papiers moeten hier al zeker niet zijn.

Er zijn misschien andere manieren om ze dat duidelijk te maken maar dan kom je waarschijnlijk in één of ander politiek getint straatje terecht?¿ :|

p.s.

Ik ken dat pand aan de Handelstraat héél goed. (prima bakkerij vroeger)

Maar enfin zeg, heb je gelezen wat die allemaal gedaan hebben. En dan nog in functie als politieagenten.

En gij wilt dat een beetje goedpraten omdat het toch maar immigraten, kleurlingen en zo zijn?

https://www.pzc.nl/antwerpen/aanklag...nten~ae71c4ec/

Citaat:

...zware diefstallen met geweld, inbraak, afpersing, het vervalsen van processen-verbaal, racisme, discriminatie van een homoseksuele man, slagen en verwondingen en misbruik van hun gezag als politie-inspecteur.

Universalia 19 mei 2020 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9334100)
Maar enfin zeg, heb je gelezen wat die allemaal gedaan hebben. En dan nog in functie als politieagenten.

En gij wilt dat een beetje goedpraten omdat het toch maar immigraten, kleurlingen en zo zijn?

https://www.pzc.nl/antwerpen/aanklag...nten~ae71c4ec/

Goedpraten kan je dat niet.

Misschien was de zin die ik schreef niet sterk genoeg:

Ik wilde niet het voltallige Politiekorps over dezelfde kam scheren misschien?

Pandareus 19 mei 2020 21:13

Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.

maddox 20 mei 2020 03:59

Dit topic doet me denken aan het rondjes draaien van JVDB als het aankomt op de vraag dat "de kerk" verantwoordelijk is voor de kinderliefde van een aantal van haar leden.

Karel Martel B 20 mei 2020 04:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9334882)
Dit topic doet me denken aan het rondjes draaien van JVDB als het aankomt op de vraag dat "de kerk" verantwoordelijk is voor de kinderliefde van een aantal van haar leden.

Is de BRT verantwoordelijk voor de daden gepleegd door haar medewerker Gie Lanen?

dalibor 20 mei 2020 06:39

In de tijd van de arrestatie van die agenten heeft dat uitgebreid in de pers gestaan. Ik zie nergens in de berichtgeving een aanwijzing dat het hele Antwerpse politiekorps over dezelfde kam wordt geschoren. Een aantal agenten eruit gooien en vervolgen is net een teken dat hetgeen ze deden ongewoon was. Ze hadden een eigen chatgroepje ook. Als dit soort praktijken normaal was geweest hadden ze geen geheim chatgroepje moeten maken.

dpg 20 mei 2020 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9334730)
Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.

Een klein aantal rotte appels die zo dom waren om zich te laten pakken.

10 tot 15 jaar geleden, het kan ook langer zijn kon je de analoge communicatie van de politiediensten beluisteren. In Belgie uiterst illegaal, in Nederland volkomen legaal alsof radio-signalen aan de grens afgebroken worden.

Wat die "politiediensten" zonder schroom allemaal de ether insmeten, dat kan niet anders dat het toen een deel van hun "cultuur" was.

Nietzsche 20 mei 2020 07:41

Citaat:

Oneens. Iedereen met een beetje ervaring in het leven, weet dat de meerderheid van de agenten immoreel is.

Of ze immoreel zijn geboren, immoreel werden tijdens de functie of beide laat ik in het midden.

ViveLaBelgique 20 mei 2020 07:46

De juridische procedures duren al 4 jaar en dat is veel te lang. De aantijgingen zijn altijd groter dan de veroordeelde feiten en het moeilijk om tijdens een proces je hiertegen te verweren.

Pandareus 20 mei 2020 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9334967)
Oneens. Iedereen met een beetje ervaring in het leven, weet dat de meerderheid van de agenten immoreel is.

Of ze immoreel zijn geboren, immoreel werden tijdens de functie of beide laat ik in het midden.

Het is een kleine groep die immorele daden stelde, dat is het punt.

dalibor 20 mei 2020 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9334970)
De juridische procedures duren al 4 jaar en dat is veel te lang. De aantijgingen zijn altijd groter dan de veroordeelde feiten en het moeilijk om tijdens een proces je hiertegen te verweren.

Dat is een beproefde advocatentruuk. Tijdens het onderzoek alle middelen uit de kast halen om het onderzoek te vertragen. En als het onderzoek is afgerond en de vordering volgt zeggen dat de redelijke termijn is overschreden.

De schoofzak 20 mei 2020 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9334967)

Daar is dan toch minstens 1 uitzondering op.
Je woorden klinken populair, je zal er in volkscafé's de lachers mee op je hand krijgen, maar dat is het dan ook.

Toch is mijn mening: machtsmisbruik door overheidsambtenaren moet streng bestreden worden; niet alleen achteraf als het te laat is, maar ook door juiste en zorgvuldige procedure's edm.
(en machtsmisbruik door politici nog veel meer)

maddox 20 mei 2020 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9334883)
Is de BRT verantwoordelijk voor de daden gepleegd door haar medewerker Gie Lanen?

Ik maak enkel de opmerking dat er een overeenkomst is tussen de 2 topics.

Universalia 20 mei 2020 14:16

Citaat:

Zo zie ik dat ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be