Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Enquête onder kiezers Vlaams B. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25354)

Vlaanderen_onafhankelijk 2 december 2004 13:24

Enquête onder kiezers Vlaams B.

Ik zou graag eens een enquête zien onder de kiezers van het VB (technisch onmogelijk, ik weet het) waarin volgende vraag gesteld wordt:

Kiest u voor Vlaamse onafhankelijkheid als dat betekend dat de parlementaire monarchie vervangen wordt door een republiek, m.a.w. als de koning plaats moet maken voor een president?

Gezien de royalistische houding van heel wat VB-kiezers zou je van de uitslag waarschijnlijk wel eens verstomd kunnen gaan staan.

jan hyoens 2 december 2004 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik zou graag eens een enquête zien onder de kiezers van het VB (technisch onmogelijk, ik weet het) waarin volgende vraag gesteld wordt:

Kiest u voor Vlaamse onafhankelijkheid als dat betekend dat de parlementaire monarchie vervangen wordt door een republiek, m.a.w. als de koning plaats moet maken voor een president?

Gezien de royalistische houding van heel wat VB-kiezers zou je van de uitslag waarschijnlijk wel eens verstomd kunnen gaan staan.

Wat houdt u tegen? Ik zou wel eens een enquête willen houden onder de nva-kiezers " Wat verstaat u onder "onverwijld"?"8)

De Garde 2 december 2004 15:10

Citaat:

pff. Die enquêtes zijn waardeloos (het gaat maar om één enquête voor de verkiezingen). Kort en goed: afschaffen die handel.

Vlaanderen_onafhankelijk 2 december 2004 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat houdt u tegen? Ik zou wel eens een enquête willen houden onder de nva-kiezers " Wat verstaat u onder "onverwijld"?"8)

Als we het op de blok-manier hadden gedaan, was BHV nu van tafel geveegd.

snoodaard 2 december 2004 16:51

Citaat:

Het resultaat was hetzelfde.

Yossarian 2 december 2004 17:13

Citaat:

Als uw enquête werkelijkheid wordt, kan u die dt-fout gerust laten staan. "De taal is gansch het volk", nietwaar, en dat zit ook vol fouten. Zo'n klein miljoen.

Vlaanderen_onafhankelijk 2 december 2004 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Als uw enquête werkelijkheid wordt, kan u die dt-fout gerust laten staan. "De taal is gansch het volk", nietwaar, en dat zit ook vol fouten. Zo'n klein miljoen.

Jij bent zielig, paljasken. Als je al op de fouten moet gaan wijzen van iemand anders zonder op de inhoud te gaan reageren, is discussiëren inderdaad gemakkelijk.

Jan van den Berghe 2 december 2004 20:49

Citaat:

Ik zou echt niet weten waar u die royalisten eigenlijk vandaan haalt. In de VB-afdeling waarmee ik vertrouwd ben, weet ik van geen enkele koningsgezinde. En ik zeker niet. Geef me maar een republiek naar Zwitsers model.

de metser 2 december 2004 21:10

Citaat:

Ik zou graag eens een enquête zien onder de kiezers van het VB (...)

Een enquête houden onder Vlaams Blokkers is en kan nooit representatief zijn. Ofwel zijn ze te zat om ernstig te antwoorden, ofwel raak je niet binnen in hun omwalde villa’s. Als je per toeval de uitzondering vindt die de regel bevestigd; zal hij op een voor-of-tegen vraag altijd tegen antwoorden. Dat is hun natuur. Die mensen kunnen daar niet aan doen.

Ik vind dat je daar begrip voor moet opbrengen.

Yossarian 2 december 2004 21:19

Citaat:

Jij bent zielig, paljasken. Als je al op de fouten moet gaan wijzen van iemand anders zonder op de inhoud te gaan reageren, is discussiëren inderdaad gemakkelijk.

Met je inhoudsloze topic laat je me weinig keuze8)

lustige lezer 2 december 2004 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Een enquête houden onder Vlaams Blokkers is en kan nooit representatief zijn. Ofwel zijn ze te zat om ernstig te antwoorden, ofwel raak je niet binnen in hun omwalde villa’s. Als je per toeval de uitzondering vindt die de regel bevestigd; zal hij op een voor-of-tegen vraag altijd tegen antwoorden. Dat is hun natuur. Die mensen kunnen daar niet aan doen.

Nog altijd niet instaat om toch enig niveau te halen in een discussie?:roll:

Raf 2 december 2004 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Nog altijd niet instaat om toch enig niveau te halen in een discussie?:roll:

Ik vind het nochtans een van de betere, zoniet de beste bijdrage in deze thread! Go figure...

BELGIAN WARRIOR 3 december 2004 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zou echt niet weten waar u die royalisten eigenlijk vandaan haalt. In de VB-afdeling waarmee ik vertrouwd ben, weet ik van geen enkele koningsgezinde. En ik zeker niet. Geef me maar een republiek naar Zwitsers model.

Hij sprak over de kiezers.

Yann 3 december 2004 11:34

Citaat:

Daar heeft u gelijk in.

big bad wolf 3 december 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de metser

aldus getuigde de man met het laagste iq van dit land (of Wallonië)

big bad wolf 3 december 2004 15:49

iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen beseft intussen toch wel dat die koning puur ceremonieel is, wil hij zijn krabbel niet zetten onder een wet, wordt ie voor een dag of 2 afgezet; wil hij geen lintje doorknippen, laten ze wel de één of andere miss langskomen..

elke taak die hij heeft, is antieke protocolaire nonsens.

bovendien moet een staatshoofd verkozen worden op basis van kunde, niet op basis van het dna van de familie (hoewel beide tegenwoordig van belabberde kwaliteit zijn)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be