Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hans Van Themsche vraagt vervroegde vrijlating aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253618)

dalibor 25 mei 2020 21:09

Hans Van Themsche vraagt vervroegde vrijlating aan

Nu het Vlaams Belang hoge toppen scheert is het goed te weten welke moordzuchtige ideologie achter deze partij schuilgaat.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...cid=spartanntp

Hopelijk houdt de strafuitvoeringsrechtbank deze politieke terrorist achter de tralies.

Demper 25 mei 2020 21:38

Hans heeft een moeilijke jeugd gehad.

Iedereen heeft recht op een tweede kans in een verdraagzame, democratische samenleving.

Eduard Khil 25 mei 2020 21:44

tante Frieda zal blij zijn

Rudy 25 mei 2020 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341837)
Nu het Vlaams Belang hoge toppen scheert is het goed te weten welke moordzuchtige ideologie achter deze partij schuilgaat.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...cid=spartanntp

Hopelijk houdt de strafuitvoeringsrechtbank deze politieke terrorist achter de tralies.

Het onderwerp boeit mij wel. Maar wat heeft dit met het VB te maken ?

dpg 25 mei 2020 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9341865)
Hans heeft een moeilijke jeugd gehad.

Iedereen heeft recht op een tweede kans in een verdraagzame, democratische samenleving.

Het vb kan hem in 2024 een verkiesbare plaats geven, het is immer hun held.

dalibor 25 mei 2020 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9341879)

Het gedachtengoed uiteraard. tante Frieda was nog parlementslid.

Zelfs de slachtoffers van zijn raid vertegenwoordigen de doelwitten van het VB:

- moslims (Songul Cok)
- Afrikanen (Oulamata)
- progressieve Vlamingen en hun kinderen (Luna Drowart).

Nauwelijks een maand voor zijn raid publiceerde Paul Beliën een geschrift over de moslims in Europa met de slagzin 'geef ons wapens'.

Xenophon 25 mei 2020 22:20

Effe een drama politiek misbruiken, niks aan de hand hier...

daiwa 25 mei 2020 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9341879)

Niets !

Zipper 25 mei 2020 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341887)
Het gedachtengoed uiteraard. tante Frieda was nog parlementslid.

Zelfs de slachtoffers van zijn raid vertegenwoordigen de doelwitten van het VB:

- moslims (Songul Cok)
- Afrikanen (Oulamata)
- progressieve Vlamingen en hun kinderen (Luna Drowart).

Nauwelijks een maand voor zijn raid publiceerde Paul Beliën een geschrift over de moslims in Europa met de slagzin 'geef ons wapens'.

je mag ook inhoudelijk reageren, hoor.

dalibor 26 mei 2020 07:12

We zijn zoveel jaar verder en er is een zekere gewenning opgetreden tegen de haat die het VB verspreidt. Deze zaak zet het probleem opnieuw in volle licht.

Je kan niet van de ene kant ganse groepen in de samenleving afschilderen als ongewenst en gevaarlijk, en dan zeggen dat iemand die geweld pleegt tegen die groepen het verkeerd heeft begrepen of te ver gaat.

En het VB heeft er evenmin uit geleerd. Dat zou misschien nog kunnen zijn als de uit de vergelijking met 20 jaar geleden blijkt dat de partij de radicale en gewelddadige strekking heeft afgezworen.

Het aantrekken van een figuur als Van Langenhove, die constant alludeert op zich bewapenen en aanleunt bij extreem rechtse terreurbewegingen bewijst dat er niets is veranderd.

Skobelev 26 mei 2020 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9342114)
We zijn zoveel jaar verder en er is een zekere gewenning opgetreden tegen de haat die het VB verspreidt. Deze zaak zet het probleem opnieuw in volle licht.

Je kan niet van de ene kant ganse groepen in de samenleving afschilderen als ongewenst en gevaarlijk, en dan zeggen dat iemand die geweld pleegt tegen die groepen het verkeerd heeft begrepen of te ver gaat.

En het VB heeft er evenmin uit geleerd. Dat zou misschien nog kunnen zijn als de uit de vergelijking met 20 jaar geleden blijkt dat de partij de radicale en gewelddadige strekking heeft afgezworen.

Het aantrekken van een figuur als Van Langenhove, die constant alludeert op zich bewapenen en aanleunt bij extreem rechtse terreurbewegingen bewijst dat er niets is veranderd
.

Er is ondertussen heel veel veranderd, de situatie met allochtonen en illegalen is er ondertussen nog heel wat erger op geworden.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9342114)

Het aantrekken van een figuur als Van Langenhove, die constant alludeert op zich bewapenen en aanleunt bij extreem rechtse terreurbewegingen bewijst dat er niets is veranderd.

Hoera! Daar zijn we weer met het goedkoop etiketjes kleven. Wie blijkbaar vragen stelt bij illegale migratie, verspreidt "haat".

Dalibor, kunt u mij eens vertellen hoeveel "vluchtelingen" u onlangs in uw eigen huis hebt opgenomen? Dat lijkt me de lakmoesproef bij uitstek!

dalibor 26 mei 2020 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342131)
Hoera! Daar zijn we weer met het goedkoop etiketjes kleven. Wie blijkbaar vragen stelt bij illegale migratie, verspreidt "haat".

Dalibor, kunt u mij eens vertellen hoeveel "vluchtelingen" u onlangs in uw eigen huis hebt opgenomen? Dat lijkt me de lakmoesproef bij uitstek!

U ontwijkt - zoals gewoonlijk - de kern van mijn betoog. Er zijn andere partijen dan het VB die vragen stellen bij migratie. Maar er is er maar één in Vlaanderen die dat doet zoals het VB.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9342136)
U ontwijkt - zoals gewoonlijk - de kern van mijn betoog. Er zijn andere partijen dan het VB die vragen stellen bij migratie. Maar er is er maar één in Vlaanderen die dat doet zoals het VB.

En wat is er mis mee?

Jan van den Berghe 26 mei 2020 07:56

Beste dalibor, u zag deze vraag over het hoofd. Toevallig, ongetwijfeld:

Citaat:

spherelike 26 mei 2020 08:02

Citaat:

Ik denk eerder dat u het wat minimaliseert, Kijk naar de tussenkomsten in de verschillende parlementen over om het even welk onderwerp, na 2 zinnen zit het VB al bij de Walen of de migranten als oorzaak van om het even welk probleem. Dat is zeer bewust een sfeer scheppen.
Ik zou het willen vergelijken met radicale imams, die plegen ook zelf geen aanslagen, maar beïnvloeden zodanig dat er zijn die denken de plicht te hebben om de daad bij het woord te voegen.
Het opnemen van DVL met zijn gekende gedachtengoed getuigd NIET van enige wil tot verbetering binnen de partij. Ook het opnemen als "onafhankelijke" lijkt eerder strategisch dan recht door zee. Zo iets als we nemen hem op voor zijn gedachtengoed en de stemmen die dat oplevert, maar mocht hij het nepdecor van fatsoen dat VG opgetrokken heeft om het echte VB te verbergen, in de weg staan, dan kunnen we afstand van hem nemen.

dalibor 26 mei 2020 08:02

Het VB veracht iedereen met een kleurtje, ook als die hier al decennia zijn en niet kwamen als vluchteling.

Je vlucht in de vluchtelingenkwestie, Jan.

En vind je dan dat Vanthemsche mag vrijkomen? Droeg hij met zijn actie bij tot wat je ook nastreeft? Of ging hij alleen wat te ver? Of helemaal niet, en waarom dan?

spherelike 26 mei 2020 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342139)
Beste dalibor, u zag deze vraag over het hoofd. Toevallig, ongetwijfeld:

Flauwe en doorzichtige tactiek om de tegenstander te treffen.

Zeg eens wat gij allemaal al gedaan hebt om het in de thuislanden van die vluchtelingen zo goed te maken, zodat ze geen zin meer hebben om naar hier te komen.

Zelfde tactiek

Graag een antwoord

Jan van den Berghe 26 mei 2020 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9342145)
Ik denk eerder dat u het wat minimaliseert, Kijk naar de tussenkomsten in de verschillende parlementen over om het even welk onderwerp, na 2 zinnen zit het VB al bij de Walen of de migranten als oorzaak van om het even welk probleem. Dat is zeer bewust een sfeer scheppen.

Is dat zo? Ik denk dat u eerder uw fantasie laat werken dan dat u hier daadwerkelijk spreekt vanuit uw ervaring (lees: het parlementair debat van dichtbij volgen).

Jan van den Berghe 26 mei 2020 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9342150)
Flauwe en doorzichtige tactiek om de tegenstander te treffen.

Zeg eens wat gij allemaal al gedaan hebt om het in de thuislanden van die vluchtelingen zo goed te maken, zodat ze geen zin meer hebben om naar hier te komen.

Zelfde tactiek

Graag een antwoord

Ieder jaar storten mijn vrouw en ik een substantieel bedrag dat ten goede komt aan mensen uit de Derde Wereld.

Dus, nu weer de vraag aan dalibor: hoeveel vluchtelingen heeft die al in zijn eigen huis opgenomen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be