Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   17 november 2020 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253665)

De schoofzak 30 mei 2020 15:59

17 november 2020

Naarmate de tijd zal verstrijken deze zomer, zal 17 november zijn schaduw vooruit werpen.

Gaan we het record verbreken?

Citaat:

17 november, noteer het alvast in uw agenda: op die dag kunnen we ons wereldrecord regeringsvorming evenaren. Dat staat op 541 dagen, gevestigd na de verkiezingen van 2010. We sukkelen nu al welgeteld 526 dagen in lopende zaken, sinds de val van de regering-Michel in december 2018.

reservespeler 30 mei 2020 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9346400)
Naarmate de tijd zal verstrijken deze zomer, zal 17 november zijn schaduw vooruit werpen.

We hebben toch al meer dan één maand een regeringk

Boduo 30 mei 2020 16:15

30 mei 1949: oprichting v.d. Raad van Europa

De schoofzak 30 mei 2020 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9346433)
We hebben toch al meer dan één maand een regeringk

Dat blijkt niet de mening te zijn van prof De Vos, politicoloog.
Zoals hij dit schrijft in Het Laagste Nieuws van vandaag.

ViveLaBelgique 30 mei 2020 18:29

Er is sinds maart een regering met ruim vertrouwen van het parlement. Dat deze regering gebaseerd is op een politiek akkoord dat haar bevoegdheden buitenrechterlijk inperkt is zever voor pol&soc'rs.

Het parlement kan dat vertrouwen niet intrekken.

De schoofzak 31 mei 2020 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9346620)
Er is sinds maart een regering met ruim vertrouwen van het parlement. Dat deze regering gebaseerd is op een politiek akkoord dat haar bevoegdheden buitenrechterlijk inperkt is zever voor pol&soc'rs.

Dat bruist daar van vertrouwen! Wat een feest van democratie, dat vertrouwen, die samenhang, het geloof in de toekomst ...

lamenielachen 31 mei 2020 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9346921)
Dat bruist daar van vertrouwen! Wat een feest van democratie, dat vertrouwen, die samenhang, het geloof in de toekomst ...

België zit in de penarie, geen overheid of beleid die naam waardig, schulden tot over ons oren en maar lullen die overheid, maar dat helpt niet.
Over onze schuld zullen we het best niet hebben want geen zinnig mens weet hoe we dat moeten terug betalen zonder schurkenstreken.
Binnen 20 jaar zijn de maffia en de marokkanen hier de baas.
Toestanden zoals nu in America zullen schering en inslag worden tot wij op de knieën gaan als we er nu al niet op zitten......
Schande, grote schande voor wie dit mooie landje zo leeg gezogen, verpest voor de Belgen en onbestuurbaar gemaakt heeft.

Tavek 1 juni 2020 18:49

Het zijn dan sociale verkiezingen.

dalibor 1 juni 2020 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9346477)
Dat blijkt niet de mening te zijn van prof De Vos, politicoloog.
Zoals hij dit schrijft in Het Laagste Nieuws van vandaag.

In een speciale pinkstermaandageditie.

De schoofzak 1 juni 2020 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9348893)
In een speciale pinkstermaandageditie.

Nu begrijp ik je even niet.
Dat artikel verscheen op zaterdag. Dezelfde dag dat ik die post neerpootte.
Wat kom jij nu af met een maandag?

BWarrior 1 juni 2020 23:59

Citaat:

Jawel, via een motie van wantrouwen of door een motie van vertrouwen te verwerpen.

Jan van den Berghe 2 juni 2020 00:38

Citaat:

Natuurlijk kan het parlement haar vertrouwen in de regering opzeggen. Vertrouwensstemming. Als er nog slechts een minderheid zich achter deze regering schaart dan is het exit regering.

Jan van den Berghe 2 juni 2020 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9349210)
Jawel, via een motie van wantrouwen of door een motie van vertrouwen te verwerpen.

U was me voor. Terechte opmerking. De volkssoevereiniteit rust immers bij het parlement, niet bij de regering. Dus kan het parlement de regering ook wandelen sturen.

lamenielachen 2 juni 2020 03:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9349229)
U was me voor. Terechte opmerking. De volkssoevereiniteit rust immers bij het parlement, niet bij de regering. Dus kan het parlement de regering ook wandelen sturen.

Het "Parlement" in theorie de toezichthouders van de bevolking over de werking van de regering.
In de praktijk, veel gebleit maar weinig wol, afgedaan door een hoogmoedig ellenlang antwoord van de regering.
De enige parlementariër die naam waardig die ik ken is JMDD, die "durft" te zeggen waar het om draait.
Een parlementariër wordt ook niet aangeduidt door de bevolking zoals het zou moeten maar door "zijn" partij die hij vertegenwoordigt.
"Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt ...?"

patrickve 2 juni 2020 04:53

Citaat:

Met een beetje chance hebben we dan onze tweede piek, onze tweede lockdown, en onze tweede noodregering die dezelfde is gebleven. Als corona om de 6 maanden zijn kop opsteekt, is dat perfecte timing om zo voort te boeren he :lol:

Universalia 2 juni 2020 07:50

Ik koos bij de enquête voor: Ja, het water is en blijft te diep.

Dat had een reden want ik dacht: 'En wie zullen er allemaal 'verzuipen? :| '

dalibor 2 juni 2020 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9349094)
Nu begrijp ik je even niet.
Dat artikel verscheen op zaterdag. Dezelfde dag dat ik die post neerpootte.
Wat kom jij nu af met een maandag?

Je hebt gelijk. Mijn excuses. Ik zat wat te hard in een ironische modus na een paar discussies met JVDB.

vlijmscherp 2 juni 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9349210)

maar daar moet je dus ook een meerderheid voor hebben.

IJsboer 2 juni 2020 11:17

Citaat:

Als het moet dan kunnen ze het. :roll:

In de Belgische regeringen ontbreken er 2 dingen: Politieke moed en leiderschap. Leiders hebben we niet. Iedereen moet zijn zegje kunnen doen, ook al is het complete nonsens.

Jantje 2 juni 2020 11:23

Citaat:

Het is toch steeds het doel om record te breken.

Tegen 2024 nieuwe verkiezingen en dan opnieuw proberen met een andere zetelverdeling.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be