Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Thierry Detienne (Ecolo) kandidaat rechter voor het grondwettelijk hof? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253710)

reservespeler 3 juni 2020 06:07

Thierry Detienne (Ecolo) kandidaat rechter voor het grondwettelijk hof?

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp

Zakia Khattabi kan het dus schudden, zij zal geen rechter worden voor het grondwettelijk hof.

Ik vind dit alvast een goede zaak.

Thierry Detienne ken ik eigenlijk niet.
Blijkbaar was die ooit minister 1999 - 2014 in de Waalse regeringk.

Wat denken jullie? Een verstandige keuze van de Franstalige Groenen?

De schoofzak 3 juni 2020 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9350187)
...
Wat denken jullie? Een verstandige keuze van de Franstalige Groenen?

Op het eerste zicht, zou je zeggen dat dat onze zaken niet zijn.
Dat is dus een vals eerst zicht.
Want zij vaardigen mensen af die ook over ons lot zullen beslissen.
En je mag verwachten dat die gast die nu voorgesteld wordt, even verkeerd en even intens gedreven is als Katjebi.

Mochten we nu 1 democratie zijn, dan konden en moesten we ons daar democratisch bij neerleggen.

Pandareus 3 juni 2020 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9350203)
En je mag verwachten dat die gast die nu voorgesteld wordt, even verkeerd en even intens gedreven is als Katjebi.

Mochten we nu 1 democratie zijn, dan konden en moesten we ons daar democratisch bij neerleggen.

Enkel op het eerste zicht ?
De procedure tot benoeming is een vast gegeven, men heeft tot voor het torpederen van Khatabbi altijd de consensus onder partijen als methode gebruikt. Reden : er is een beurtrol voor benoemingen, er hoeft dus eigenlijk niet de klassieke politieke strijd gehouden te worden. De partijen weten dat zij de volgende keer aan bod komen.

Dat Khatabbi het niet haalde was gewoon omdat zij het 'te bruin' had gebakken met haar aanhoudende strijd tegen N-VA. En toen gebeurde iets dat niemand kon voorzien : niet alleen de Blokkers stemden tegen, maar ook N-VA + enkele dissidenten. Exit Khatabbi dus.

Maar... stel nu dat men in die mindset blijft, en het consensusmodel niet langer hanteert. Denk je echt dat de volgende keer, als N-VA iemand mag voordragen dat er dan geen andere politieke opportunisten gaan redeneren van : "wat jullie vorige keer flikten, gaan wij jullie nu zelf ook eens laten voelen" ?

Ik denk dat men na de Khatabbi vaudeville best zo snel mogelijk terug naar de normaliteit terugkeert. Als men nu de nieuwe voordracht door Ecolo ook gaat tegenwerken, gaat er zand in de machine komen.

Eduard Khil 3 juni 2020 09:00

ik heb even google uitgespit en er valt weinig nieuws te rapen over die mens. Is dus denk ik alvast een minder militant en rustiger persoon.
Wel weer iemand zonder achtergrond in de rechten.

Als er geen lijk uit de kast valt, dat ze hem dan maar benoemen dat dit circus stopt.
En vervolgens de wet aanpast om dit soort zever in de toekomst te vermijden

Eduard Khil 3 juni 2020 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9350210)

Dat Khatabbi het niet haalde was gewoon omdat zij het 'te bruin' had gebakken met haar aanhoudende strijd tegen N-VA. En toen gebeurde iets dat niemand kon voorzien : niet alleen de Blokkers stemden tegen, maar ook N-VA + enkele dissidenten. Exit Khatabbi dus.

het gaat breder dan dat hé. Khakkabi haalde zelfs geen gewone meerderheid van stemmen meer.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 09:02

Anderzijds, zand in de machine, daar kunnen we toch niet tegen zijn ? :-D

TheFourHorsemen 3 juni 2020 09:08

Citaat:

Hoezo onze zaken niet?

De samenstelling van het Grondwettelijk Hof belangt ook Vlamingen aan hoor.

Xenophon 3 juni 2020 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9350345)
ik heb even google uitgespit en er valt weinig nieuws te rapen over die mens. Is dus denk ik alvast een minder militant en rustiger persoon.

Als er geen lijk uit de kast valt, dat ze hem dan maar benoemen dat dit circus stopt.

De wet aanpassen zo dat ze minder te graaien hebben?

Ik meen van niet.

Dadeemelee 3 juni 2020 09:32

Citaat:

De procedure tot benoeming is een vast gegeven, men heeft tot voor het torpederen van Khatabbi altijd de consensus onder partijen als methode gebruikt. Reden : er is een beurtrol voor benoemingen, er hoeft dus eigenlijk niet de klassieke politieke strijd gehouden te worden. De partijen weten dat zij de volgende keer aan bod komen.

Maar... stel nu dat men in die mindset blijft, en het consensusmodel niet langer hanteert. Denk je echt dat de volgende keer, als N-VA iemand mag voordragen dat er dan geen andere politieke opportunisten gaan redeneren van : "wat jullie vorige keer flikten, gaan wij jullie nu zelf ook eens laten voelen" ?

Ik denk dat men na de Khatabbi vaudeville best zo snel mogelijk terug naar de normaliteit terugkeert. Als men nu de nieuwe voordracht door Ecolo ook gaat tegenwerken, gaat er zand in de machine komen.

NVA zal wel inbinden. Volgende keer zijn zij aan de beurt (vervanging Trees). En ze gaan best met iemand komen die heilger dan de paus is. De messen liggen al klaar. :cheer:

Eduard Khil 3 juni 2020 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9350393)
NVA zal wel inbinden. Volgende keer zijn zij aan de beurt (vervanging Trees). En ze gaan best met iemand komen die heilger dan de paus is. De messen liggen al klaar. :cheer:

Nadia Sminate :lol: Vrouw en van Marokkaanse origine :lol:

Dadeemelee 3 juni 2020 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9350407)

Anti-islam. :magniet: :lol:

https://www.demorgen.be/politiek/bes...legd~bb4e4ef9/

Xenophon 3 juni 2020 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9350407)

Van opleiding, bakkersvrouw.

Geschikte kandidaat.

Eduard Khil 3 juni 2020 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9350422)

Anti Islam om dat Ceulenaer dat zegt :lol:

Het is een vrouw en van allochtone origine. Twee zaken dat men de tegenstemmer van Khakkabi verwijt als zijnde de redenen waarom ze tegen haar waren. Quod non (zie Kherbache)

Ware ik BDW, ik zou haar naar voor schuiven. Dik in de pot gescheten van de linkse stronten in dat geval :lol: Game set match

Dadeemelee 3 juni 2020 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9350430)
Anti Islam om dat Ceulenaer dat zegt :lol:

Het is een vrouw en van allochtone origine. Twee zaken dat men de tegenstemmer van Khakkabi verwijt als zijnde de redenen waarom ze tegen haar waren. Quod non (zie Kherbache)

Ware ik BDW, ik zou haar naar voor schuiven. Dik in de pot gescheten van de linkse stronten in dat geval :lol: Game set match

De Ceulaer geeft voldoende munitie om haar als anti- islam te bestempelen. En vergeet niet dat Khattabi het etiket pro-islam opgeplakt kreeg. Quid pro quo dus.

Ik denk trouwens dat ze die kelk aan zich voorbij zal later gaan.

Witte Kaproen 3 juni 2020 10:39

Citaat:

Hoe meer zand ,hoe liever.
Hopelijk komt er een zandbak in die machine :-)

Dadeemelee 3 juni 2020 10:42

Citaat:

Hola, romaanse filologie. Nu eens zien of de NVA consequent gaat zijn. :twisted:

Vrijheideerst 3 juni 2020 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9350345)

Maar het is alweer geen jurist.

Eens zien of de N-VA kamerfractie nu ook zal schuimbekken.

Dadeemelee 3 juni 2020 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9350531)
Maar het is alweer geen jurist.

Eens zien of de N-VA kamerfractie nu ook zal schuimbekken.

Ze hebben dat bij Ecolo vermoedelijk opzettelijk gedaan. De stouterikken. :lol:

No Apologies 3 juni 2020 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9350393)

Theo Francken lijkt mij een goede consensus figuur :-)

Vrijheideerst 3 juni 2020 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9350533)
Ze hebben dat bij Ecolo vermoedelijk opzettelijk gedaan. De stouterikken. :lol:

Wel, waarom twijfel ik daar toch niet aan. :-) :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be