Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Op een bankje in het park... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253721)

Morduk 4 juni 2020 12:40

Op een bankje in het park...

Citaat:

Volgens minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) was zitten op een bankje één van de dingen die nog niet zijn toegestaan. “De regel is nog altijd van toepassing. Het zich niet bewegend verplaatsen in parken kan het voorwerp uitmaken van een aanmaning en mogelijk een verbalisering”, zo zei De Crem in een interview met Belga.
Het zich niet bewegend verplaatsen door te zitten op een bankje....

Funny as hell maar realiseer, dit zijn de mensen die de leiding hebben.

En heeft iemand ooit al een nuttig gebruik voor Pieter De Crem ontdekt btw? Ik heb me altijd afgevraagd hoe je die Powertrip verslaafde zelfs maar in je buurt kunt verdragen.

Travis Bickle 4 juni 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk (Bericht 9351483)

En heeft iemand ooit al een nuttig gebruik voor Pieter De Crem ontdekt btw? Ik heb me altijd afgevraagd hoe je die Powertrip verslaafde zelfs maar in je buurt kunt verdragen.

Het zich niet bewegend verplaatsen, is een opvolger van de rustige vastheid. Meer zou ik daar niet achter zoeken.

Rudy 4 juni 2020 13:09

Citaat:

Beslissingen worden genomen binnen een raad.

Jay-P. 4 juni 2020 13:12

In feite zijn jullie allemaal goed genaaid door die raad... al stilzittend op je bank in 't park. :-(

Rudy 4 juni 2020 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9351519)
In feite zijn jullie allemaal goed genaaid door die raad :-(

Het is wel een transparant systeem.

De schoofzak 4 juni 2020 13:39

Ik heb de laatste tijd echt de indruk dat De Crembo seniel aan het worden is.

Zucht 4 juni 2020 14:05

Je hebt speciale relativiteit, algemene relativiteit, en nu ook De Crem relativiteit.
Die man gaat een Nobelprijs voor natuurkunde in de wacht slepen.

Morduk 4 juni 2020 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9351487)
Het zich niet bewegend verplaatsen, is een opvolger van de rustige vastheid. Meer zou ik daar niet achter zoeken.

De vadsige gerustheid eerder.

Vlad 4 juni 2020 14:06

Het zou dan toch terug mogen ...

Morduk 4 juni 2020 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9351517)
Beslissingen worden genomen binnen een raad.

Ik weet niet of dat de Raad was. Het klinkt meer als een eigen interpretatie en een vrijbrief voor powertrippende ordenhandhavers.

Morduk 4 juni 2020 14:44

Tomorrowland gaat digitaal thuisfestival organiseren.

Nu wachten op De Crem die zal aankondigen dat de politie aan huis zal komen voor de drugsfouille :-)

Der Wanderer 4 juni 2020 14:47

Het viel me al op dat de bankjes in een van de parken hier in de buurt zo vaak leeg waren. Ik heb blijkbaar een aantal keer een criminele daad gesteld. :lol:8-)

Rudy 4 juni 2020 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9351607)
Het viel me al op dat de bankjes in een van de parken hier in de buurt zo vaak leeg waren. Ik heb blijkbaar een aantal keer een criminele daad gesteld. :lol:8-)

Het wordt dus uitkijken of geen ordehandhavers in de omtrek zijn, terwijl je beseft dat je niets verkeerd doet.

vlijmscherp 4 juni 2020 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk (Bericht 9351578)
Ik weet niet of dat de Raad was. Het klinkt meer als een eigen interpretatie en een vrijbrief voor powertrippende ordenhandhavers.

jep, dat was een eigen interpretatie van De Crem. Zijn bijnaam is Crembo, dat is niet voor niets.

Rudy 4 juni 2020 18:29

Citaat:

Binnen de huidige crisis is Pieter De Crem niet meer dan woordvoerder binnen zijn domein. En zo zijn er meerdere woordvoerders.
Waarom kakken op één politicus ?

Vlad 5 juni 2020 03:14

Van De Wever mag men op bankjes en in de parken zitten. De politie komt niet tussen. Allen naar Antwerpen.

Jay-P. 5 juni 2020 04:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9351533)
Het is wel een transparant systeem.

Inderdaad?

Jantje 5 juni 2020 06:09

Citaat:

Citaat:

Veel van de regels stonden en staanb vrij voor eigen interpretatie.
Er werden dan ook meer gas-boetes dan PV's uitgeschreven.

Dit omdat PV's aanvechtbaar zijn en een duidelijke omschrijving van de overtredingen moeten hebben, met de nodige bewijzen.

Een GAS-boete is eigenlijk geen boete, maar een gemeentelijke inning voor door een gemeentelijk ambtenaar ongepast gedrag volgens opvatting van de ambtenaar.

Buiten de steden deden de kleinere gemeentes zelfs geen moeite om de zitbanken langst de wandelwegen af te sluiten.
Ook die op de toegankelijke militaire domeinen, zijn nooit afgesloten geweest.
Gemeentelijke ambtenaren zijn op die domeinen niet bevoegd en de mensen konden er dus van hun vrijheid genieten en op een bankje langst het pad uitrusten en iets eten.

Rudy 5 juni 2020 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9352222)
Inderdaad?

lucky patient

Rudy 5 juni 2020 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9352240)
Veel van de regels stonden en staanb vrij voor eigen interpretatie.
Er werden dan ook meer gas-boetes dan PV's uitgeschreven.

Dit omdat PV's aanvechtbaar zijn en een duidelijke omschrijving van de overtredingen moeten hebben, met de nodige bewijzen.

Een GAS-boete is eigenlijk geen boete, maar een gemeentelijke inning voor door een gemeentelijk ambtenaar ongepast gedrag volgens opvatting van de ambtenaar.

Buiten de steden deden de kleinere gemeentes zelfs geen moeite om de zitbanken langst de wandelwegen af te sluiten.
Ook die op de toegankelijke militaire domeinen, zijn nooit afgesloten geweest.
Gemeentelijke ambtenaren zijn op die domeinen niet bevoegd en de mensen konden er dus van hun vrijheid genieten en op een bankje langst het pad uitrusten en iets eten.

GAS-boete of proces verbaal, als je uiteindelijk moet betalen is het resultaat dus hetzelfde. Bevoegdheden worden dus van ondergeschikt belang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be