![]() |
2 de golf komt eraan
Ik denk dat we binnen een tweetal weken weer bij af zijn
Ik zie dan ook nog heel weinig mensen enige voorzichtigheid aan de dag leggen. En dan te bedenken dat er vanaf volgende week weer heel wat Alcohol in het spel zal zijn. En is de wijn in de man is de wijsheid in de kan. De vrijheid zou wel eens van zeer korte duur kunnen zijn; https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omst~a703d1f9/ |
En een tweede golf onder controle houden is nog nooit gelukt volgens MVR 8O
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen reden dus om de economie daarvoor verder te verkreupelen. |
Het zal m.i. zo tegen oktober zijn......
|
Citaat:
|
Als je al die - gedoogde, want links - "demonstraties/betogingen/protestmarsen" (tussen wel heel vette aanhalingstekens) overal ter wereld zag, leek 't wel alsof er nooit 'n Covid19 geweest is.
Dan is 't natuurlijk niet te verwonderen dat er 2de golven zitten aan te komen. Maar dat krijgt de tandenloze PvdA'er natuurlijk nooit over de lippen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En meestal zijn die die chance gehad hebben de eerste keer, de slachtoffers de tweede keer. Doet denken aan Australie die de Spaanse griep in 1919 op zijn dak kreeg, daar waar de meeste anderen hun twee pieken in 1918 hadden gehad, terwijl Australide die toen konden buiten houden met quarantaine maatregelen. |
Citaat:
Maar goed, dit moet aangehouden worden, hopelijk lappen ze in de USA nog een paar negers af, zodat de demonstraties lang genoeg duren om groepsimmuniteit onder de jongeren te bekomen. |
Nog kort geleden was het "name and shame" jegens mensen die bleken in,uiteindelijk erg beperkte-,"samenkomsten" aanwezig te zijn....
Tegenwoordig zijn betogingen en ongetwijfeld schermutselingen weer toegestaan.... Hopelijk heeft men in de zorgverlening een paar dagen congé kunnen opnemen... |
Citaat:
|
Niet de 2e golf zal het probleem zijn, wel komende herfst dreigt de hel pas echt los te barsten. Als je weet hoe lelijk al een griep virus jaarlijks huishoudt terwijl er dan een hoop mensen gevaccineerd zijn, dan weet je wat ons te wachten staan met dit beestje. En inderdaad, weinig mensen houden zich aan de regels. Massaal naar zee afzakken, feestjes organiseren en zelfs gaan demonstreren en masse. Het toont eens te meer de diepgewortelde dommigheid van de mens die er niet in slaagt de juiste prioriteiten te stellen. Knuffelen met kinderen is nu belangrijker dan eigen gezondheid. Ik stel ook eens te meer vast dat hier veel teveel mensen zijn. Overal waar je komt is het over de koppen lopen, aan zee, in de supermarkt enz.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk ook wel dat het gevaar van een 2de golf er zit aan te komen of zelfs een 4 en 5de golf zoals forumlid fcal al wist te schrijven.
Val ik in herhaling als ik schrijf: "Zolang er géén middel of vaccin bestaat dat het virus baas kan, blijft het een gevaar. 8O " p.s. De afgelopen 24 uur zijn in ons land 165 nieuwe gevallen, besmet met COVID-19. |
dat er een tweede golf komt, lijkt vrij zeker, heel waarschijnlijk komen er nog (veel) meer. maar op zich hoeft dat niet zo erg te zijn als we deze keer ons wel goed voorbereiden. maw deze keer wel genoeg medisch materiaal en testmateriaal, rusthuizen die deze keer wel goed opgevolgd worden en vooral een bevolking die zich houdt aan alle maatregelen.
maw, mondmaskers dragen in situaties die risicovol zijn, direct in quarantaine bij symptomen en tracing toelaten. Grote evenementen zullen op een echte piek ook niet kunnen doorgaan en de horeca, vooral cafés die het moeten hebben van een zatte uitgelaten menigte, gaat een zeer harde tijd tegemoet. We moeten mss eens wat meer kijken naar landen die hier ervaring mee hebben, maw Aziatische landen. daar zijn mondmaskers en tracing doodgewoon en die doorstaan deze crisissen veel beter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be