Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Extreem-rechts vervalst Covid tweets van Van Ranst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253807)

Dadeemelee 11 juni 2020 19:42

Extreem-rechts vervalst Covid tweets van Van Ranst.

Nu ook al in Belgie. Onze lokale alt-righters nemen de kwalijke gewoonten van hun US White Supremacist broeders over.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200611_04988698

Citaat:

“Het gewone volk begrijpt niet, dat omwille van economische en logisitieke (sic) redenen, het nu eenmaal een keuze is geweest, om ouderen te laten sterven in de woon-zorgcentra. Hen alsnog naar een ziekenhuis brengen, zou een logistieke ramp geweest zijn. Keuzes moeten gemaakt worden”, staat te lezen in een afbeelding die lijkt op een tweet verstuurd door Van Ranst.

Maar de viroloog zelf ontkent ten stelligste dat het bericht van zijn hand is. “Extreemrechtse sympathisanten verspreiden een vervalste tweet, waarmee ze mij proberen schade te berokkenen of mij in diskrediet proberen te brengen. Weet je wat? Het zal hen niet lukken. Zulke lage streken zijn verfoeilijk, en maken mij enkel nog strijdvaardiger”, reageert hij op Twitter.

Hoofdstraat 11 juni 2020 19:51

Het is anders wel de reden waarom oudjes uit WZC niet naar het ziekenhuis werden gebracht.

Of heeft hij het enkel over "het gewone volk" ?

Van Ranst zegt niet welk deel van de tweet vals is of helemaal, hij begint zich meer en meer te gedragen als een politieker.

Dadeemelee 11 juni 2020 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9359541)
Het is anders wel de reden waarom oudjes uit WZC niet naar het ziekenhuis werden gebracht.

Of heeft hij het enkel over "het gewone volk" ?

Van Ranst zegt niet welk deel van de tweet vals is of helemaal, hij begint zich meer en meer te gedragen als een politieker.

Hij?

Het is een fake tweet.

‘Hij’ is de vervalser.

Hoofdstraat 11 juni 2020 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9359544)
Hij?

Het is een fake tweet.

‘Hij’ is de vervalser.

Ik bedoel, is de volledige tweet onwaar of enkel stukken daaruit?

Wat is zijn mening over het feit dat WZC bewoners niet naar het ziekenhuis werden gebracht?

Hoofdstraat 11 juni 2020 20:03

En direct al z'n criticasters labelen als extreem rechts is ook niet slim van meneer.

ViveLaBelgique 11 juni 2020 20:07

Wie zijn die "extreemrechtse sympathisanten" waar Marc Van Ranst het over heeft ?

Dadeemelee 11 juni 2020 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9359548)
Ik bedoel, is de volledige tweet onwaar of enkel stukken daaruit?

Wat is zijn mening over het feit dat WZC bewoners niet naar het ziekenhuis werden gebracht?

Het is een fake tweet. Iemand die zich voordoet als Van Ranst.
Van Ranst heeft dat zo nooit gezegd.

Wat begrijp je daar niet aan?

Of zou jij graag hebben dat ik hier een fake profiel van jou aanmaak en daar allerlei zaken kom zeggen die je zou kunnen gezegd hebben?

Praat je dubbelnicks, fake nicks en dergelijke goed?

ViveLaBelgique 11 juni 2020 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9359555)
Het is een fake tweet. Iemand die zich voordoet als Van Ranst.
Van Ranst heeft dat zo nooit gezegd.

Wat begrijp je daar niet aan?

Graag een juiste bronvermelding. Zolang Marc Van Ranst zelf niet de originele tweet laat zien is hij een verdachte bron.

Dadeemelee 11 juni 2020 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9359562)
Graag een juiste bronvermelding. Zolang Marc Van Ranst zelf niet de originele tweet laat zien is hij een verdachte bron.

Die staat in het artikel dat ik citeer.

De schoofzak 11 juni 2020 20:17

Een bericht of mening vervalsen, faken dus in moderne terminologie, is zeer fout.

Ook het bericht waar je de daders van een misdrijf (vb. een fake bericht verspreiden) zonder enig bewijs projecteert op een hele gemeenschap, is zeer fout.

Der Wanderer 11 juni 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9359533)
Nu ook al in Belgie. Onze lokale alt-righters nemen de kwalijke gewoonten van hun US White Supremacist broeders over.

Wat een debielen: dat is meteen herkenbaar als fake. Ze hadden om het geloofwaardig te maken (niet dat ik zou goedkeuren overigens) dat van het 'gewone volk' en 'economische' moeten weglaten. "Men moet begrijpen dat het nu eenmaal om logistieke redenen noodzakelijk was om etc.".

ViveLaBelgique 11 juni 2020 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9359564)
Die staat in het artikel dat ik citeer.

Nope. Het artikel vermeldt Marc Van Ranst als bron.

Dadeemelee 11 juni 2020 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9359574)
Nope. Het artikel vermeldt Marc Van Ranst als bron.

De fake tweet staat er (rood doorstreept) met de reactie van de echte Van Ranst erbij.

ViveLaBelgique 11 juni 2020 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9359566)
Een bericht of mening vervalsen, faken dus in moderne terminologie, is zeer fout.

Ook het bericht waar je de daders van een misdrijf (vb. een fake bericht verspreiden) zonder enig bewijs projecteert op een hele gemeenschap, is zeer fout.

Blijkbaar wil Marc Van Ranst niet de bron weergeven. Wat beweegt hem om een vervalste tweet te tweeten ? De Tweet is alleen te vinden op zijn twitter-account, zonder vermelding van de account van waar de tweet afkomstig zou zijn.

Het is duidelijk dat Marc Van Ranst bewust een vervalste tweet de wereld in gestuurd heeft. Voor zover geweten dusver is hij de bron.

De Prof 11 juni 2020 20:36

Ik vind de stijl van zijn communiceren ook niet dat. En dat hij heel snel draait als de wind. Maar valse berichten onder zijn naam verspreiden is er over.

Maar vindt zijn reactie dan weer zeer bedenkelijk.

Het maakt mij nog strijdvaardiger... 8O

Dient hij dan één of andere (politieke) strijd te voeren???

Sorry, maar hij ondergraaft hiermee meer en meer zijn status van viroloog, en werpt zich eerder op als een echte politieker

Indomitable 11 juni 2020 20:46

Deze persoon: ArbiterOfTweets op twitter heeft de bron blijkbaar gevonden.

JimmyB 11 juni 2020 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9359592)
Ik vind de stijl van zijn communiceren ook niet dat. En dat hij heel snel draait als de wind. Maar valse berichten onder zijn naam verspreiden is er over.

Sorry, maar hij ondergraaft hiermee meer en meer zijn status van viroloog, en werpt zich eerder op als een echte politieker

Ja, maar wie zegt dat die reactie wel van hem komt? mss is het ook fake.

daiwa 11 juni 2020 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9359533)

Hoe weet de media geile leugenaar dat het van een extreemrechtse sympathisant komt?

Rudy 11 juni 2020 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9359592)

"Schoenmaker, blijf bij je leest".
Virologen hoeven zich niet met politiek bezig te houden. Enkel adviseren.
Na de uitzending van Pano werd iets duidelijk.
Er was (is) geen 100 % verstandhouding tussen experten en politici.
De verstandige burger heeft dit ondertussen begrepen, en weet wat hij best doet en wat niet.

Dadeemelee 11 juni 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 9359602)
Ja, maar wie zegt dat die reactie wel van hem komt? mss is het ook fake.

Dat is een officiële tweet, geen screenshot.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be