Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Straks mag U betalen voor wat meer dan 60 jaar geleden gebeurde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253864)

Den Ardennees 17 juni 2020 18:44

Straks mag U betalen voor wat meer dan 60 jaar geleden gebeurde

Het woordje viel bijna onopvallend in het interview dat Patrick Dewael gaf "(...) eventuele herstelvorderingen (...)

Los van het feit dat de eigenlijke plundering gebeurde onder privé-bewind van Pol II, is dit dus te gek voor woorden. De belastingbetaler van vandaag moet betalen voor zaken die gebeurd zijn tussen de 60 en de 120 jaar geleden.

Tevens in aanmerking te nemen:
- jarenlang heeft de Belgische Staat grote hoeveelheden ontwikkelingshulp gegeven, blijkbaar al vergeten
- Congo is in alle geledingen corrupt, gaan wij in die bodemloze put nog wat geld gooien?

Hoofdstraat 17 juni 2020 20:18

Dat de Walen het dan maar betalen

Karel Martel B 17 juni 2020 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9365240)

Dat de koninklijke familie het maar betaalt.

Eyjafjallajökull 17 juni 2020 20:29

Citaat:

Met welk geld ? :lol:

Zucht 17 juni 2020 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9365252)

Slavenhandel.
Walen worden naar de Congo gestuurd om in de rubberplantages te werken.

Eyjafjallajökull 17 juni 2020 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9365263)
Slavenhandel.

Ik zie een win-win :-D

quercus 17 juni 2020 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9365263)
Slavenhandel.

Wel ja, in Congo was alles toch “en français n’est-ce-pas?”. La Belgique francophone kon zich in de verste verte niet voorstellen dat de taal van de meerderheid uit dit idiote land in Afrika zou gebruikt worden als de taal van de kolonisators. De Vlamingen mochten wel paters en nonnetjes er naartoe sturen en er zelfs gewestelijke administrators worden “?* condition que tout soit réglé en français, bien sûr”.
Tijd dus om werkloze francofone Wallobruxers naar ginder te sturen om hun “oeuvre de civilisation” verder te zetten.

Hoofdstraat 17 juni 2020 20:56

1 Bijlage(n)
.

Libro 17 juni 2020 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9365109)
Het woordje viel bijna onopvallend in het interview dat Patrick Dewael gaf "(...) eventuele herstelvorderingen (...)

Los van het feit dat de eigenlijke plundering gebeurde onder privé-bewind van Pol II, is dit dus te gek voor woorden. De belastingbetaler van vandaag moet betalen voor zaken die gebeurd zijn tussen de 60 en de 120 jaar geleden.

- jarenlang heeft de Belgische Staat grote hoeveelheden ontwikkelingshulp gegeven, blijkbaar al vergeten
- Congo is in alle geledingen corrupt, gaan wij in die bodemloze put nog wat geld gooien?

De dag dat Patrick Dewael iets zinnigs zegt, valt de hemel op ons hoofd. Dat het koningshuis hun uit de kolonie geroofde rijkdom teruggeeft.

Den Ardennees 17 juni 2020 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9365300)
De dag dat Patrick Dewael iets zinnigs zegt, valt de hemel op ons hoofd. Dat het koningshuis hun uit de kolonie geroofde rijkdom teruggeeft.

kan zijn, maar ik vrees dat de geest uit de fles is...

Boduo 17 juni 2020 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9365342)

2 !

Libro 17 juni 2020 22:31

Citaat:

Ik ook. Ik hoop eigenlijk dat er nieuwe verkiezingen komen (u snapt het plaatje :mrgreen:)

reservespeler 18 juni 2020 06:24

Citaat:

Het koningshuis, is door de plunderingen, rijk genoeg.
Filip den Taaie zal het wel oplossen.

Als er al iemand z'n verontschuldigingen moet aanbieden, dan is het toch wel den Taaie.

(Naam die hij zichzelf gaf).

reservespeler 18 juni 2020 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9365252)

Vlaams geld.

reservespeler 18 juni 2020 06:26

Citaat:

De fles zit dagelijks in Patrick Dewael.

kelt 18 juni 2020 07:20

Die discussie komt zowat iedere 10 a 20 jaar terug (dit is de tweede keer waarvan ik weet heb,bij de vorige was Mobutu niet lang dood en waren de "ontvolkingsprojecten" van aanbelanden Burundi en Ruanda bezig)

Ondertussen houdt Belgie zich amper nog bezig met "Zaire" ,we zijn er ook effectief uit gegooid.

De interesses(economisch en militair-cooperatief) kunnen nu vooral gaan naar Noord-,West- en Zuid-Afrika......die ook liggen op de handelsroutes....veel belangrijker voor ons allemaal.

Congo is potentieel een van de rijkste naties op deze planeet,eigen armoede is al 60 jaar eigen schuld, en desondanks is de bevolking al een veelvoud van wat ze was ten tijde van "de kroonkolonie"....ik weet zelfs niet meer waarover er nog zou moeten geklaagd worden...

Jantje 18 juni 2020 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9365109)

Herstelvorderingen zijn internationale aangelegenheden.

Als Congo die van België krijgt, dan is het hek pas van de dam, want dan moeten Frankrijk en het VK er ook aan geloven.
En uiteindelijk ook Spanje en Portugal, vergeet dat verhaaltje dus maar.
Word nooit internationaal goedgekeurd.

Tavek 18 juni 2020 09:38

Er komen geen herstelvorderingen. Vergeet dat maar.

Politiek onhaalbaar.

DewareJakob 18 juni 2020 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9365285)
.

Wallonië zonder transfers.:lol:

dpg 18 juni 2020 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9365576)
Er komen geen herstelvorderingen. Vergeet dat maar.

Politiek onhaalbaar.

Financieel ook niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be