Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Columbus.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253895)

kelt 19 juni 2020 14:06

Columbus....

....zijn standbeeld is weggehaald in verschillende Amerikaanse steden,nav de nieuwe beeldenstorm.

Nu verwacht ik minstens van al die mensen in Amerika die dat toejuichen en die niet van "First nation" oorsprong zijn dat ze zelfmoord plegen want hun bestaan KAN niet.....

mensenlief....:roll:

Elio di Supo 19 juni 2020 14:11

Ik begrijp de relatie tss Columbus en mensen van Afrikaanse origine niet zo goed.

Jay-P. 19 juni 2020 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9366788)
Ik begrijp de relatie tss Columbus en mensen van Afrikaanse origine niet zo goed.

ze zijn allemaal het noorden kwijt. Hij boven op zijn bootje. Zij beneden in hun bootje enkele tijd later.

En de echte Amerikontjes, wel ja: die zijn later serieus uitgedund geworden he?

Elio di Supo 19 juni 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9366792)
ze zijn allemaal het noorden kwijt. Hij boven op zijn bootje. Zij beneden in hun bootje enkele tijd later.

Dan zou ik toch eerder de zwarte piet (excusez le mot) doorschuiven naar figuren als Cortez en Pizarro. Die hebben echt het beest uitgehangen.

Maar goed, ik begrijp the plight of the indian veel beter als het op Columbus aankomt.

patrickve 19 juni 2020 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9366785)
Nu verwacht ik minstens van al die mensen in Amerika die dat toejuichen en die niet van "First nation" oorsprong zijn dat ze zelfmoord plegen want hun bestaan KAN niet.....

Inderdaad ! Dat zo wat stoerder zijn dan beeldjes omver halen: knal Uzelf neer, want black lives matter, en het uwe niet...

patrickve 19 juni 2020 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9366792)

Zo hoort het: Vae victis !

Tegenwoordig moet ge een loser zijn om een held mogen te zijn.

morte-vivante 19 juni 2020 15:24

Citaat:

Columbus was naart schijnt een klootzakske, ne tiran, liet onder zijn gouverneurschap mensen martelen en vermoorden, en heeft een opstand van de inheemse bevolking de kop ingedrukt door een deel van de bevolking uit te moorden en hun lichamen te laten paraderen door de stad... En iets met slaven.. Hij is zelfs ontheven uit zijn gouverneurschap door de koning van Spanje wegens die geruchten.

Tgrappige is dat in den tijd al die standbeelden van Columbus er meestal gekomen zijn door actieve lobby van de Italiaans-Amerikaanse gemeenschap, die op dat moment in de geschiedenis gediscrimineerd, uitgesloten en uitgespuwd werd door de blanke Angelsaksische Amerikaan... en op deze manier probeerde om de self-esteem wat op te krikken

Universalia 19 juni 2020 15:35

Heeft nu nog niermand door dat die Afrikanen al jaren geld aan het verzamelen zijn om een strijd te beginnen zoals die nu aan de gang is?

Jaren en jaren zeveren en zagen dat zij géén eten hebben en geen zorg hebben en wat deden de anderen: zij stuurden geld en hulp.

Geen eten?

Als je die grote sterke 'krijgers' ziet die met bootjes de EU komen binnenvaren dan denk je????

Een 'gesel Gods' zoals Attila de Hun?

Goede wildkweek ook wel zo zonder eten of hulp.

Ik geloof daar niets meer van, die zijn gewoon op veroveringstocht.

Pijnlijk detail is dat de start van die veroveringstochten nog in de hand gewerkt is geweest door een agent die een serieuze fout gemaakt heeft.

Of was het een betaalde actie? :|

patrickve 19 juni 2020 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9366850)
Columbus was naart schijnt een klootzakske, ne tiran, liet onder zijn gouverneurschap mensen martelen en vermoorden, en heeft een opstand van de inheemse bevolking de kop ingedrukt door een deel van de bevolking uit te moorden en hun lichamen te laten paraderen door de stad...

Ene die alles begrepen had, en daar gaan we nu op spuwen !

kelt 19 juni 2020 16:25

Het moet wel heel erg geweest zijn want in het Spaanse Rijk waren ze niet echt vies van een genocideke meer of minder en ja,wat doe je dan met al die lijken hé,terwijl je eigenlijk net wil gaan zuipen....

Dadeemelee 19 juni 2020 18:32

Citaat:

Columbus was naart schijnt een klootzakske, ne tiran, liet onder zijn gouverneurschap mensen martelen en vermoorden, en heeft een opstand van de inheemse bevolking de kop ingedrukt door een deel van de bevolking uit te moorden en hun lichamen te laten paraderen door de stad... En iets met slaven.. Hij is zelfs ontheven uit zijn gouverneurschap door de koning van Spanje wegens die geruchten.

Tgrappige is dat in den tijd al die standbeelden van Columbus er meestal gekomen zijn door actieve lobby van de Italiaans-Amerikaanse gemeenschap, die op dat moment in de geschiedenis gediscrimineerd, uitgesloten en uitgespuwd werd door de blanke Angelsaksische Amerikaan... en op deze manier probeerde om de self-esteem wat op te krikken

Ik heb ook al zo’n dingen gelezen. Dat was geen heilig boontje.

patrickve 19 juni 2020 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9366947)

... volgens onze huidige dogma's. Destijds was dat juist "goed gedrag en zeden" he.

kelt 20 juni 2020 06:23

Ik heb nog niet gehoord van massale zelfmoorden in de VS......schijnheilige nitwits.....stenen beelden omtrekken en andere mensen zeggen wat ze zouden moeten denken ja,maar zelf de consequentie nemen voor de eigen "gedachten"....ha neen hoor...

Zo kennen we ze wel,wereldwijd,de "wereldverbeteraars"...:roll:

Jay-P. 20 juni 2020 06:46

Citaat:

Nou ja, 't was gene Bert Anciaux, he!

dpg 20 juni 2020 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9367236)
Ik heb nog niet gehoord van massale zelfmoorden in de VS......schijnheilige nitwits.....stenen beelden omtrekken en andere mensen zeggen wat ze zouden moeten denken ja,maar zelf de consequentie nemen voor de eigen "gedachten"....ha neen hoor...

Zo kennen we ze wel,wereldwijd,de "wereldverbeteraars"...:roll:

Ik ook niet in Belgie waar een groot deel van de bevolking zit te mekkeren over overbevolking in Belgie, dat ze dan het goede voorbeeld geven hé.

kelt 20 juni 2020 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9367252)
Ik ook niet in Belgie waar een groot deel van de bevolking zit te mekkeren over overbevolking in Belgie, dat ze dan het goede voorbeeld geven hé.

Gezien de steeds verlagende "vruchtbaarheidscijfers bij jonge vrouwen) is de aktie al goed bezig...

Even tijd geven aan de babyboom om op natuurlijke wijze "plaats" te maken hé? ;-)

Maar er is natuurlijk dat "andere" probleem waar men,om poco-redenen,niet aan wil om de bevolkingsgroei sneller te doen stoppen...

Overigens zit in Belgie geen "groot deel van de bevolking" te "mekkeren" over overbevolking.Ik doe dat wel eens maar acht mezelf niet representatief voor een "groot deel van" de bevolking hoor....:oops:

Travis Bickle 20 juni 2020 07:46

Citaat:

Wie met een standbeeld was dat wel?
Moet je niet op zijn minst een klein beetje een klootzak zijn om een standbeeld te 'verdienen'?

parcifal 20 juni 2020 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9367263)
Wie met een standbeeld was dat wel?
Moet je niet op zijn minst een klein beetje een klootzak zijn om een standbeeld te 'verdienen'?

Karel Martel B 20 juni 2020 08:09

Citaat:

Hij is een witte man die iets gepresteerd heeft in zijn leven.

Karel Martel B 20 juni 2020 08:10

Citaat:

Columbus was naart schijnt een klootzakske, ne tiran, liet onder zijn gouverneurschap mensen martelen en vermoorden, en heeft een opstand van de inheemse bevolking de kop ingedrukt door een deel van de bevolking uit te moorden en hun lichamen te laten paraderen door de stad...

Gebeurden exact dezelfde dingen niet in Europa?

Deden de Azteken niet veel ergere dingen met de stammen die ze overwonnen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be