Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vier jij juneteenth? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253903)

XenApp 20 juni 2020 02:22

Vier jij juneteenth?

Een van mijn grote klanten (een reus van een multinational) geeft het plebs een betaalde vrije dag -vrij te kiezen in 2020 in BE- als zoethoudertje wegen de BLM/antifa rellen/plunderingen. Als contractor krijg ik geen extra dagloon. Mijn eigen werknemers geef ik deze dag natuurlijk ook niet wegens politieke zever. Mijn mening: Onderwerping van C-level aan het plebs voor rellen/stakingen van niet-blanken.

Wat is jullie mening?

Karel Martel B 20 juni 2020 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9367210)
Een van mijn grote klanten (een reus van een multinational) geeft het plebs een betaalde vrije dag -vrij te kiezen in 2020 in BE- als zoethoudertje wegen de BLM/antifa rellen/plunderingen. Als contractor krijg ik geen extra dagloon. Mijn eigen werknemers geef ik deze dag natuurlijk ook niet wegens politieke zever. Mijn mening: Onderwerping van C-level aan het plebs voor rellen/stakingen van niet-blanken.

Wat is jullie mening?

Misschien is het geen slecht idee om de overwinning van de Republikeinen op de slavenhoudende Democraten te vieren?

dalibor 20 juni 2020 08:22

wat is er op 10 juni?

Koenaard Depuydt 20 juni 2020 09:10

Geachte heer

Het begrip "Juneteenth" is niet Nederlandstalig en de inhoud ervan is van vreemde oorsprong (Vrijheidsdag, een hoogdag in de Nieuwe Wereld).

Bijgevolg kan deze dag door goede Vlamingen nooit geƫerd worden.

Bij dezen roep ik op om deze geheel ongewenste overzeese invloed onmiddellijk te stuiten.

Zo zijn er al dergelijke dagen op geheel wansmakelijke wijze in ons wondermooie Vlaamse land ingevoerd.

Allerheiligenavond (Halloween = All Hallows Eve)
Zwarte Vrijdag (Black Friday)

Hoogachtend

Karel Martel B 20 juni 2020 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9367314)
Zwarte Vrijdag (Black Friday)

Zwarte vrijdag is geen feestdag, het is een dag waarop marginalen met elkaar op de vuist gaan in grootwarenhuizen.

Elio di Supo 20 juni 2020 12:26

Wat is juneteenth?

Karel Martel B 20 juni 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9367624)
Wat is juneteenth?

Dan vieren we de overwinning van de Republikeinen op de boze Democraten.

quercus 20 juni 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9367624)
Wat is juneteenth?

June 19th 1865. Remind you something? Einde van de Civil War en dus opdoeken van de slavernij.

Elio di Supo 20 juni 2020 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9367701)
June 19th 1865. Remind you something? Einde van de Civil War en dus opdoeken van de slavernij.

Ik wist dat de burgeroorlog eindigde in 1965 maar niet precies op welke dag. Het staat wel zwaar in de schaduw van July 4. Trouwens de slavernij was eigenlijk maar een excuusje voor die oorlog.

Anselmo 20 juni 2020 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9367751)
Ik wist dat de burgeroorlog eindigde in 1965

Dat wist ik nu niet.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be