![]() |
Ikke en de hitte
Hoe hittebestendig ben je? Ben je een rasechte strandjutter of nip je liever aan een gluhwein terwijl je zit te schaatsen over een bevroren vijver?
Is je lichaam zich al aan het instellen op de klimaatswijziging of ben je nog een echte ouwerwetse noorderling die smelt bij een beetje zon? |
Citaat:
|
Ik trek het me gewoon niet aan, zolang ik maar uit de zon kan blijven.
'k Heb ondertussen al teveel ervaring met "hete plekken" om daar nog over te zeuren. Aluminiumsmelterij, glasovens, nucleaire warme zone, afvalverbrandingsinstallaties, koffiebranderijen, en als kers op de slagroom, 2 weken in Dubai, in een niet airco machinekamer van een werkschip. Gelukkig geen volle zomer, maar oktober is niet bepaald koel te noemen daar. |
De hitte vroeger en nu is hetzelfde.
Het verschil zijn de extra kilo's. Voor de rest vraag ik me af waarom ze geen t shirts van handdoek maken. Het zou van pas komen tijdens het werk. |
![]() |
![]() |
Citaat:
Maar zolang het geen -5°C is, maak ik me geen zorgen over een jas of trui. En bij 30°C, dan ga ik water drinken. VEEL. |
Als het maar niet boven de 30° gaat is het ok.
|
Als ik op pensioen ga, ga ik in Noorwegen wonen.
Maar dat is gelukkig nog lang. |
Citaat:
Wel duur voor een Belgisch pensioen. |
Citaat:
|
Ik heb ooit even in Finland geresideerd in de winter. s'nachts -35°, zalig. Door de dag zonnig, maar toch -15°. Prachtig weer om een wandeling te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Finland , als deel van de EU heeft zo zijn charme, vooral het gebrek aan bronstige Zweden in vergelijking tot het Brusselse gewest is een klein voordeel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dagen van slechts enkele uren licht ... |
Allez, mijn persoonlijke lijfelijke instellingen:
ik kan goed tegen hitte en koude, maar niet tegen directe zonneschijn. Ik aanbid dus (in de zomer) schaduw. Ik vind het heerlijk om te genieten van de zachtere winterse Spaanse zon, en onze zomers hier. Mijn Noorse vrienden die ik leerde kennen in Spanje, komen eigenlijk alleen maar op overwintering voor ... het licht. |
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be