![]() |
De Block: Verstrenging maatregelen komen er Misschien aan
Maggie De Block (Open VLD): “Als coronacijfers nog verslechteren, zullen we verder gaan dan verplichting van mondmaskers”
De Block weet het nu minder dan ooit. Iedere weldenkende persoon wist dat, na een versoepeling van maatregelen, het aantal besmettingen zouden toenemen. Indien dit niet het geval zou zijn, dan waren de lockdown en al de getroffen maatregelen die de regeringk eerder trof, gebaseerd zijn op lucht. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200628_05003432 In een debat op de Zevende Dag heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) gewaarschuwd voor de slechtere cijfers. Als de stijging van het aantal besmettingen aanhoudt, komt er een verstrenging van de regels. “En voor alle duidelijkheid: ik heb het dan niet enkel over een verplichting van mondmaskers in de winkels.” De Block kruiste in de VRT-studio onder meer de degens met Erika Vlieghe, voorzitter van de expertengroep GEES. De Block verdedigde nogmaals de politieke beslissing om mondmaskers - tegen het advies van virologen en medische experts in - niet te verplichten in winkels. Al hield ze een grote slag om de arm, gelet op de stijgende trend in het aantal besmettingen die zich gisteren voor het eerst in weken manifesteere. “Op het moment van de beslissing daalde het aantal besmettingen stelselmatig. Dan kan je niet aan de mensen uitleggen dat de maatregelen verstrengd worden. Maar we hebben nu voor het eerst een stijging in de weekgemiddelden gezien en we gaan die cijfers zeer nauwlettend in het oog houden. Als die indicatoren blijven stijgen, moeten en zullen we ingrijpen”, zegt De Block. “Ingrijpen betekent een verstrenging van de regels, en dan gaat het niet énkel over het verplichten van mondmaskers. Dan zullen we verder moeten gaan. Al die jonge mensen die zich zoals in Brussel weigeren aan de regels te houden en feestjes houden, zijn bij deze gewaarschuwd.” Erika Vlieghe had liever nu al een verplichting gezien. “Er is genoeg wetenschappelijk bewijs over de effectiviteit van mondmaskers. Houden die alles tegen en vermijd je daarmee nieuwe besmettingen? Nee, maar het houdt wel veel tegen. En bovendien creëer je het bewustzijn bij de mensen dat we nog lang niet af zijn van het virus. Terwijl dat nu soms wel zo aanvoelt. Het herinnert ons aan de ernst van de situatie en het is gewoon duidelijk.” Maggie, gewogen en te licht bevonden. |
Allemaal poco zever en niks ter zake doend op epidemiologisch gebied...
Als de flikken nog eens een tuinfeestje,lockdown-party,wathever moeten stilleggen zouden ze IEDEREEN moeten meenemen naar een oude kazerne ergens en daar minstens een week,mogelijk twee,vasthouden (Chinese style),met desnoods hardhandige handhaving van de hygienemaatregelen terwijl die onnozelaars onderzocht worden...allemaal,gene moyen,testen.En als ze bellen voor hun advokaat dan gaat die MEE in lockdown..:evil: Het kan me niet schelen of het een asielzoeker,een student of een bedrijfsleider is,de speeltijd is over.nu de zaak enigszins onder kontrole is,wordt NIEMAND toegelaten de boel te verzieken voor iedereen...NIEMAND...en moet het GEDAAN zijn te "dreigen" iedereen te kloten...Vanaf nu zouden de KLOOTZAKKEN gekloot moeten worden..:oops: Wat mondmaskers in de winkel betreft,het staat de warenhuizen geheel vrij de toegang tot hun gebouwen te weigeren als ze daar zo voor voelen.Net zoals het hen vrij staat dat niet te doen.Altijd maar bleitend naar "de regering" kijken is werkelijk GENANT aan het worden. Ik kan me voorstellen dat het in de drukke uren niet eens een slecht idee zou zijn..... |
Citaat:
Dat het veel tegenhoudt vonden ze blijkbaar niet belangrijk:roll::roll:. Met andere woorden de arrogantie van deze mensen heeft veel onnodig leed veroorzaakt. Dat het veel veiliger is als iedereen er ééntje draagt dan wanneer niemand er één draagt wist het kleinste kind al maanden geleden. Ik heb hier van dag 1 geschreven baat het niet dan schaadt het niet. Alle beetjes kunnen helpen. |
Wat zouden de mensen nog luisteren naar MDB? Wat ze ook zegt, welke wet ze ook uitvaardigt, hoe kwaad ze zich ook maakt, het is over en out voor haar (en hopelijk ook als dokter btw), onverantwoord mens zit nog steeds over haar mondmaskers te mekkeren terwijl ze het zelf was die zolang het zwijgen bij virologen opgelegd heeft! Meer zelfs op 5 maart op tv nog zeggen dat het een "griepje" was terwijl een rapport van de WHO dat op 3 maart al ontkrachte... ze zal het niet gelezen hebben, hopelijk leest ze haar C4 wel. Als Lachaert de OVLD nog wil redden bij de volgende verkiezingen, zet dan dat gedrocht uit uw partij !
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe geloofwaardig komt zo'n minister nog over. |
Citaat:
Citaat:
Als ik 20 om makkelijk te rekenen 21 gevallen in een WZC tel op en week, 3 per dag, kom ik van 92 nog op 89 buiten dat wzc. Als ik dan rekeninghoud met het feit dat er nu meer beter anders en onder een andere bevolkingsgroep word getest, lijkt dat aantal nieuw gevonden besmettingen niets om over te paniekeren. Het is gewoon een weg die moet afgelegd worden om aan groepsimmuniteit te kunnen geraken. Iets dat door de lockdown is tegen gewerkt. |
De beste regels dan maar terug invoeren?
"Blijf in uw kot!!!" "Blijf in uw eigen land!!!" :twisted: Waar is mijn mondmasker? Uni zoekt ... |
Citaat:
Zelfs geen verhogingen door de stoute jongeren die toch zijn gaan feesten na 1 uur. Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ieuw~a0eb855c/ Of zouden onze experten onzin verkopen en gewoon niet weten waarover ze het hebben. |
Citaat:
We zitten nu al vanaf 23 mei met een dagelijkse opname lager dan 50 personen per dag. Het aantal opnames op IC is al negatief vanaf half april. Waarom er dan nu nog altijd de mensen zoveel angst wordt aangejaagd is onbegrijpelijk. Men had beter de maatregelen veel sneller afgebouwd, uitgezonderd de WZC's, en indien er een significante stijging, niet die 5 extra besmettingen van vorige week, optrad kon men dan direct maatregelen opnieuw invoeren. Dan kon de bevolking het belang van de maatregelen zelf ondervinden en was al die schoolmeesterachtige communicatie niet nodig. |
Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/w...l-1578355.html |
Ook superleuk nog eens een "initiatiefje" te lezen van onze teerbeminde Vlaamse Overheid,terwijl mevr De block van de Belgische overheid haar dingen zegt,zegt de Vlaams overheid weer eens anders....
Blijkbaar zijn er straks 180€ subsidies te scoren voor wie een "buurtfeestje" organiseert.....te spenderen in de lokaliteit... Feestjes....we hebben er al van gehoord.Eigenlijk WILLEN dus minister(s) dat de politie straks k n e t t e r g e k wordt of wat? Ook,het is duidelijk,zijn er bestuurderen die nog nooit gehoord hebben van "distancing".Het AANMOEDIGEN van omstandigheden waar dit,na één of twee Leffes,moeilijk zal worden ,lijkt toch wel ietwat wereldvreemd.. :? Nochtans,zoals in onderstaand stukje uitgelegd,is de individuele koopkracht van de burgers nog niet bijzonder aangetast....Overheidsgeld dient straks beter voorbehouden te worden voor FUNDAMENTELER zaken dan dat hoor....als de klappen gaan vallen ....Ik zie een heel oude overheidsziekte opduiken : "De budgetten MOETEN op" https://www.tijd.be/opinie/commentaa.../10236058.html Mevrouw Deblock mag blijkbaar zeggen wat ze wil....:roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be