![]() |
Hoe lust u uw mossel?
Stel u durft naar de kust.
Stel u durft een restaurant binnen te stappen. Hoe lust u uw mossel het liefst? |
Hendrikje, mosselen zijn verkrijgbaar in de meeste winkels voor tweeënzeventig Vranken ofte 1,79 €. Ze zijn wel in een zure vloeistof (azijn, edik < Lat. acetum) ondergedompeld. Dit is lekker. Deze zure vloeistof bevat verder gesneden look (oorspronkelijk woord voor ui < Lat. unio[nem], niet te verwarren met knoflook). Dit laatste is goed voor een verhoging van de mannelijke drijfstoffen, noodzakelijk voor de spiergroei. Bovendien zijn er bij deze mosselen geen zandsmaak en ze bewaren lang.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vy pravy! (= U hebt gelijk!) Deze taal is mij niet vreemd. Hoogachtend |
Ik geef voorkeur aan mossel in eigen nat, zeer vers, in enkelvoud. Persoonlijk klaargemaakt.
En ik ga er niet voor naar de kust. Toeristenvallen, alleen in de vorm van echte musea. Victory en Patriot Park , ja graag. Arsenalen en Musee des Blindes, staan op de lijst. En als alles goed gaat, zal ik de verse mossel ook daar smullen. |
Citaat:
|
Geachte heren
Bij dezen dien ik mijn verontschuldiging aan te bieden voor een onvolledigheid in mijn vorig bericht in deze draad. Het woord mossel is eveneens van Latijnse oorsprong: musculus("muisje", ook "spier"). Het ware Nederlandser om vanaf nu deze weekdieren "blauwschelpen" of "kraaischelpen" te heten vgl. IJslands: "bláskel", "krákuskel". Met ziltige groeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Momenteel 23 € aan zee. |
Geschoren
|
Met het schelpje wijd open. Uitnodigend en beschikbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
![]() |
Citaat:
|
Ik hou wel van wat variatie in de bereiding.
Maar ik maak ze zelf klaar, die dingen zijn immers klaar in een wip. Klaargemaakt mosselen gaan eten vind ik te duur, en ge weet ni wie er boven heeft hangen zweten. |
Ik persoonlijk vind "Suppa di Cozze" héél erg lekker.
Niet die van de foto, want die zien er onverteerbaar uit. Jak. ![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be