![]() |
Vlaamse huisartsen vragen extra geld na coronapandemie
Vlaamse huisartsen vragen extra geld na coronapandemie
Citaat:
Ze kregen al geld per telefonische consultatie. En, waar blijft hun solidariteit met de zorgverleners die in de frontlinie stonden en het blijkbaar moeten stellen met een eenmalig bescheiden consumptiecheque ? |
Citaat:
Ong. 40% aanvragen tot onderzoek bleken achteraf onnodig ! Scopiën e.d. Zal hier in BE ook wel zoiets zijn... Je krijgt 20min. bij de dokter : 10 min achter zijn/haar computer om je medische historiek te bekijken en dan maar voorschrijven en je kan gaan. |
Citaat:
Waar het mij om gaat is dat er de laatste twee maanden telefonische consultaties waren van pakweg drie minuten. Daar krijgt de huisarts 20 € voor, van de overheid. Weet ik toevallig via de apotheker. |
Elke keer ik langs het triagecentrum passeerde zag ik niets anders dan verveelde mensen die op hun smartphone bezig waren. Ik heb het al lang gezien. De luidste roepers gaan weer met de meeste centen gaan lopen. De mensen in de corona-ic's, de zorgverleners die in de rusthuizen zijn blijven doorwerken, het winkelpersoneel dat letterlijk en figuurlijk is ondersteboven gelopen, ... eindigen met een habbekrats. Als die al iets krijgen zal het evenveel zijn als de technisch werkloze verpleegkundigen en de fake- en schrikzieken. Klotewereld.
|
Citaat:
|
Tandartsen krijgen ook al ferm extra.
Vanwege minder omzet. Duh iedereen heeft minder omzet! |
Citaat:
Het volgend artikel loont de moeite om eens te lezen. Let vooral op de "50 prestaties per week" die mogen worden aangerekend. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...n-compensatie/ |
Degenen die het minst gedaan hebben pakken weer het grootste stuk van de taart.
Het is gewoon oneerlijk. Bv die COVID toeslag in restaurants. 5€ per persoon. Wie geeft hun dat recht? |
Citaat:
Werd ondertussen aangeklaagd, en voor zover ik heb gelezen ook afgevoerd. |
Citaat:
|
De medische sector denkt meer geld te krijgen nadat ze de economie naar de kloten hebben geholpen. Erg grappig moest het niet zo tragisch zijn.
|
Citaat:
Uiteraard hebben we de medische sector nodig. Ze hebben echter nooit verlies aan inkomsten geleden. Werk genoeg de laatste maanden. En 20 € verdienen tijdens drie minuten telefonisch gesprek is best meegenomen. Dat een tandarts geen tand kan trekken via de telefoon kan ik nog begrijpen. Hun zever over 50 € supplement werd vlug afgehandeld. Er zijn faillissementen in andere sectoren. Maar, de zorgverleners, de verpleegkundigen, waarvoor we elke avond om 20 uur applaudisseren met reden, die worden in de steek gelaten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be