![]() |
Tesla meest waardevolle autobouwer
|
en wat is jouw mening?
|
Citaat:
|
Dat Tesla maar een kleine speler is op de markt klopt met 500k wagens per jaar.
Tesla mag alles en wordt veel vergeven als stoksmijter in de oude plofkippenstal, lol. Maar daar denkt de beurs niet echt aan, Tesla staat voor innovatie en dus toekomst en sowieso verdere groei. Tesla is meer Apple en Toyota is meer Nokia las ik ergens. Of een bedrijf nu 400k/jaar verkoopt of 10k zoals Ferrari maakt ook weinig uit. Euh, Nikola (plaats 11) heeft zelfs nog geen enkele wagen verkocht... Hier het plaatje van gisteren, vandaag loopt Tesla nog ~6% meer uit. ![]() |
En nog symbolischer, Tesla is nu ook ruim meer waard dan ExxonMobil, een van de grootste oliemaatschappijen van de wereld.
Die koers viel namelijk opnieuw... Citaat:
Soit Q2 afwachten, stel voor Tesla maakt lichte winst en wordt nog opgenomen in de S&P 500. Nee, ik weet het niet... |
t'is nu niet omdat één notoire mercedesrijder een teslatje koopt dat de beurs zo euforisch moet worden denk ik dan:lol:
|
tja, de beurskoers komt niet echt overeen met de realiteit van het bedrijf hé. Zelfs Musk geeft dat aan
|
https://www.nio.com/
Eens kijken wat dit gaat doen. Zit veel Chinees geld achter ;-) |
Citaat:
De ES6 klom in China naar de vijfde plaats in mei 2020, YTD verkoop nu reeds 6e net achter de goedkopere BAIC. Citaat:
Dus ze zaten toen echt diep in de miserieput en hadden te weing cash. 1 jaar geleden (mei 2019) vielen ze zelfs uit de top 20 van China met enkel hun grotere ES8. In april 2019 al afgezakt naar plaats 19: http://ev-sales.blogspot.com/2019/05...pril-2019.html Maar als je hoopvolle EVs maakt in China zelf vind je daar wel geld neem ik aan. Nu komt de EC6 eraan... NIOs marktwaarde is nu zowat $ 10 miljard, en het kan goed zijn dat ze PSA gaan bijbenen. |
Citaat:
Citaat:
Wat zou Musk nu tweeten bij $1200? lol |
Meneer Musk zegt dat de firma zeer dicht bij "fase 5" staat,en dat zou een echte autonome (artificieel intelligente-) wagen betekenen.
Zelfs als we daar wat "Musk-time" bij rekenen is het natuurlijk best geloofwaardig.In iedere Tesla die ooit van de produktieband geduwd is zitten groeiende hoeveelheden "lerende" software en we mogen aannemen dat de firma veel blijft leren uit de gegevens afkomstig van al die wagens overal..... NIEMAND anders heeft dergelijke ervaring hiermee,zelfs Google niet..... Dan wordt Tesla natuurlijk alweer wat waardevoller.......wie dacht dat tesla een autofabrikant is ........denkt verkeerd...;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Tesla Gigafactorys: bestaande en in aanbouw* schaalgrootte van de site.
Om een idee te hebben, site Giga Berlin is ~ 300 hectare of 3 km² Giga Nevada is groter na update. Voor de legende van de gebouwen, zie ook kleurencode: rood= planned , geel = construction, groen= completed. Giga Texas zal de grootste fabriek worden, en wslk de grootste van de wereld (daarom terafactory Austin), minstens 4 modellen zullen er van de band rollen. Citaat:
|
Tesla toont met eigen logdata aan dat "autopilot" + bestuurder met de jaren veiliger wordt, en elk geval is de trend zo.
Steeds meer miljoenen miles per ongeval tijdens "autopilot" actief dan zonder (maar ook dan zijn de basis-assistentsystemen actief), het gaat enkel over Tesla-modellen. Of de bestuurders gaan er algemeen veiliger mee om met de jaren, of minder misbruik. De bestuurder blijft immers altijd verantwoordelijk. Citaat:
Citaat:
|
Tesla is bucht.
|
Citaat:
Maar net als de wagens op fossiele brandstof is de elektrische wagen eigenlijk al voorbijgestreefd. Dat lijkt paradoxaal, maar het is wel waar. De wagens die rijden op waterstof ( en het zijn er steeds meer en meer ) dat is de toekomst. Alleen zijn deze wagens nog erg duur en tanken is een probleem omdat er niet veel locaties zijn waar men dit vooralsnog kan (in Duitsland gaat dit al bij mondjesmaat veel beter, zie °°°). Maar dat was ook zo in het begin met de elektrische wagens. Oost-Azië investeert ook in waterstof. In totaal staan in Japan daar al 178 waterstoftankstations (2020). Toemaatje. °Audi heeft weliswaar net de elektrische e-tron klaar, maar in de boardroom kijkt men al naar de volgende stap. Net als mega-toeleverancier Bosch gaat Audi plankgas geven met waterstof. °°Een utopie voor sommigen, de toekomst voor anderen: waterstof heeft zich nog niet echt kunnen nestelen in onze auto's. Maar dat zou kunnen veranderen met een inzet van 9 miljard euro van Duitsland. (Autogids, 12 06 2020) °°° "(in 2019) 62ste waterstoflocatie in Duitsland geopend bij Shell-tankstation" |
Citaat:
Ook in Japan en Korea krijgt men de waterstofautos niet van de grond ondanks grotere subsudies dan bij de electrische autos. Daarom gaan Japanse en Koreaanse merken vol voor electrische wagens. Ook onwetendheid is menselijk. Ik kan je de laatste cijfers geven van de wereldwijde verkoop (H1 of 6 maanden 2020 YTD), van een merk dat de meeste waterstofautos maakt (Hyundai Nexo) en verkoopt. Ook de evolutie YoY tov Juni 2019: -1,4%. Vooral in eigen land S-Korea natuurlijk waar de premies voor FCEV huizenhoog zijn (omdat de H2 aan de pomp zo duur is). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/e...favontuur.html |
Citaat:
|
Citaat:
Begrijp je dat dan niet? Wil je cijfers sinds 2002? Vanaf eerste en tweede generatie Honda FCX probeerde men in USA, want Californië is daar place to be. Einde 2002 begon het... Citaat:
Die Duitse waterstoftankstations zullen alvast niet voor autos zijn. (wel voor zeldene vrachtwagens en bussen) Er is niemand van de normale mensen die een FCEV auto echt koopt besef je dat nog niet? Er zijn maar wereldwijd 2 merken "van de 100" die waterstofautos voor de normale verkoop maken (met enorme subsidies). Hyundai en Toyota (Honda stapt eigenlijk uit dit jaar). Ik geef je de verkoop 2019 wereldwijd, of quasi bijna *18 jaar na de Honda Clarity FCX, en zijn homologatie in de USA** Citaat:
Citaat:
FEV: 1.635.275 pure EV (2,21 milj *74%) FCEV: 7.574 fuel cell wagens op H2. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be