Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Trumpie koopt de volledige voorraad remdesevir (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254082)

Eduard Khil 2 juli 2020 10:34

Trumpie koopt de volledige voorraad remdesevir

https://www.demorgen.be/nieuws/veren...n-op~b5b02ae9/

America first in de praktijk :lol:

Tegen de rest van de wereld: trek uw plan :lol:

Dat ze de grensen voor de yanks maar goed toehouden voor nog een tijd, en als wij een vaccin ontwikkelen de uitvoer ervan naar ginder gewoon verbieden voor we onze eigen markt voorzien hebben.

Lukkas 2 juli 2020 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9377206)

Dat ze de grensen voor de yanks maar goed toehouden voor nog een tijd, en als wij een vaccin ontwikkelen de uitvoer ervan naar ginder gewoon verbieden voor we onze eigen markt voorzien hebben.

Wie leest er nu de Morgen ????

Johan217 2 juli 2020 10:59

Genezen is beter dan voorkomen! :-D

Universalia 2 juli 2020 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9377206)

Ik heb zo een flauw vermoeden dat die er niet echt van wakker gaan liggen dat men in de EU de grenzen voor de 'yanks' toe wil houden.

Ik denk ook dat Trump van mening is dat er in Europa niets meer te zoeken valt daar Europa aan zijn eigen ondergang bezig is.

Ik heb zelfs het duistere idee dat mocht er in de EU iets gebeuren waar men hulp voor nodig heeft men niet meer op de VS zal moeten rekenen.

Een vreselijk duistere gedachte van mijnentwege maar toch ...

patrickve 2 juli 2020 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9377244)
Ik heb zo een flauw vermoeden dat die er niet echt van wakker gaan liggen dat men in de EU de grenzen voor de 'yanks' toe wil houden.

Ik denk ook dat Trump van mening is dat er in Europa niets meer te zoeken valt daar Europa aan zijn eigen ondergang bezig is.

Ik heb zelfs het duistere idee dat mocht er in de EU iets gebeuren waar men hulp voor nodig heeft men niet meer op de VS zal moeten rekenen.

Een vreselijk duistere gedachte van mijnentwege maar toch ...

Het werd tijd he. Hoe lang gaan wij ons nog als klein kinderen gedragen ?

DewareJakob 2 juli 2020 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9377251)

De bevrijding destijds was eigenlijk gewoon een wissel van bezetter.
Op eigen beentjes staan was met papa-Amerika niet nodig.

Hoofdstraat 2 juli 2020 11:28

Ach, wat gaat Europa doen, de halve voorraad laten liggen voor andere landen zoals Indie? :-D Ze zaten elkaar zelfs mondmaskertjes af te snoepen.

stab 2 juli 2020 11:40

Citaat:

Kom, kom.
Beter door Amerika "gedomestikeerd" , dan "afgelapt" door Chinezen of Russen of mss zelfs Indiërs.
Of zie ik da verkeerd ? :roll:

Universalia 2 juli 2020 11:44

Citaat:

Tjah, dat zal spijtig genoeg nog wel een tijdje blijven duren. :|

DewareJakob 2 juli 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9377266)
Kom, kom.
Beter door Amerika "gedomestikeerd" , dan "afgelapt" door Chinezen of Russen of mss zelfs Indiërs.
Of zie ik da verkeerd ? :roll:

pest of cholera

Ozymandias 2 juli 2020 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9377256)
Ach, wat gaat Europa doen, de halve voorraad laten liggen voor andere landen zoals Indie? :-D Ze zaten elkaar zelfs mondmaskertjes af te snoepen.

Nee, hem een fortuin laten uitgeven aan een medicijn, zodat hij de komende 700 jaar goed zit tegen ebola in de VS. Net zoals met malaria.

patrickve 2 juli 2020 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 9377307)
Nee, hem een fortuin laten uitgeven aan een medicijn, zodat hij de komende 700 jaar goed zit tegen ebola in de VS. Net zoals met malaria.

2

Het is wel sneu voor die die NU ebola opdoen...

De schoofzak 2 juli 2020 13:11

Citaat:

Wij gedragen ons niet als kleine kinderen, maar als armoezaaiers.
Want dat zijn we ook.

Verder wens ik dat bedrijf dat nu een mooie winst boekt, alle succes toe voor verdere winstontwikkeling. Door vb. nog meer en nog betere geneesmiddelen te ontwikkelen.

kelt 2 juli 2020 13:22

Ik lees dat zo een ampul een paar honderd dollar per stuk kost en een volledige behandeling een paar duizend dollar.

Een plafond aan behoefte zal er zijn want het is geen vaccin en eens er een of meerdere vaccins beschikbaar komen (zeer waarschijnlijk ) zal er minder behoefte zijn aan dergelijke symptoombestrijders.

De VS heeft dus een kolossale bestelling gedaan aan "early adopter"-prijs.Het lijkt me kompleet onwaarschijnlijk dat anderen dergelijke bedragen zullen betalen.Voor de meeste naties op deze planeet is een mensenleven gewoon geen 2000 dollar staatsgeld waard.Nu niet en ook niet in de toekomst.Zelfs in de VS niet.Ik zou zelfs zeggen,ZEKER in de VS niet.

onnozelaars.....wat hebben ze nu gekocht :lolabove:

Boduo 2 juli 2020 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 9377307)

3 !

Boduo 2 juli 2020 15:43

benieuwd wat de reakties zullen zijn in de VS.
zoveel geld voor een "onnozel griepje".

patrickve 2 juli 2020 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9377332)
De VS heeft dus een kolossale bestelling gedaan aan "early adopter"-prijs.Het lijkt me kompleet onwaarschijnlijk dat anderen dergelijke bedragen zullen betalen.

Die gaan dat zelfs niet meer moeten doen, want er is maar een kleine productie mogelijkheid voor dat geneesmiddel, en al die toekomstige productie is dus al opgekocht tot in oktober.

Het is een niche-geneesmiddel waar maar een kleine vraag naar was.

Enfin, ik denk dat Trump dat voor persoonlijk gebruik besteld heeft :-)

Tavek 2 juli 2020 21:55

Hij heeft ze ook meer nodig....

Tavek 2 juli 2020 21:57

1 behandeling 2000-3000 dollar

lol

Gilead is ook Amerikaans. Is in 2009 ontwikkeld, dus vanaf 2029 zal het generisch te koop zijn.

fred vanhove 2 juli 2020 22:12

Citaat:

En we gaan nog kleiner kinderen worden als iedere regio terug onafhankelijk gaat worden. We worden dan echt wel het smurfen continent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be