![]() |
Geldt arbeidsreglement niet voor elke werknemer?
Ik dacht van wel maar een rechter denkt daar anders over.
De rechtbank heeft het over discriminatie op basis van geloof maar eigenlijk is het de rechtbank zélf die discrimineert. Een gelovige moet zich niet aan het arbeidsreglement houden maar een ongelovige moet dat wel doen. En dat is ook discriminatie op basis van geloof ! https://www.unia.be/nl/artikels/ocmw...len-gebruikers |
unia moet afgeschaft worden
|
Een afwijking op een Blegisch arbeidsreglement is perfect mogelijk. Maar is dan is dat opgenomen in het individuele contract.
Indien niet is het woord tegen woord. En dan is het het woord van een vuile kapitalistische racistische werkgever het tegenover de eer van.... |
Het gaat over een schoonmaakster. Moeten we dan ook schoonmakers met tattoos verbieden?
|
Citaat:
Ook al is het, net als de hoofddoek, een uiting van een overtuiging of eredienst. |
Citaat:
Zou jij het graag hebben dat jouw kuis gedaan wordt door een getatoeëerde ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een tiental jaren terug, iets langer mogelijks had ik aanbestedingen o. a. van het UZ GENT waar tattoo bij mijn werknemers absoluut verboden waren.
Ook mochten er geen logo of opschrift op hu. T shirts staan en was een bewijs van goed gedrag en zeden nodig. Ook bij electrabel en nog wat anderen. Dat stond zwart op wit. |
Citaat:
Behalve soms wat medelijden zie ik geen probleem. |
Citaat:
Zoals programmeurs die programmeren. Wat ze op hun kop hebben is van ondergeschikt belang. Als ze maar goed programmeren. In casu, goed poetsen, uw vuilbakje leegmaken, enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen kijken enorm naar wie komt poetsen of ander werk. Uiterlijk en verzorgd voorkomen is behalve goed werk de presentatie. |
Citaat:
Je zal maar een bazin hebben met een hoofddoek. Als het om pure presentatie gaat. Ik heb geen probleem met hoofddoekjes. Het loopt er in mijn straat hier in Mechelen vol van. Opvallend zijn de reacties van vrouwen op seksegenoten met hoofddoek. Maar om op de casus in de beginpost terug te komen. Dat OCMW heeft het echt dom gespeeld. Zeggen dat "de voorkeur gaat naar een andere kandidaat" zou hebben volstaan. |
Citaat:
Voor een bekwame programmeur met een swastika op zijn kop kan een andere oplossing bekomen worden zolang hij maar niet in beeld komt en geen visibele, rechtstreekse banden met de opdrachtgever heeft? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be