Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Geen cabotageopdrachten meer, slechte Europese maatregel voor het milieu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254179)

reservespeler 9 juli 2020 11:29

Geen cabotageopdrachten meer, slechte Europese maatregel voor het milieu
 
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.

Pandareus 9 juli 2020 11:58

Kadert in de maatregelen tegen dumping van oost-europese loonslavernij die onze lokale transporteurs deloyale concurrentie aandoet.
De transportsector moet verder uitgekuist worden.

Dadeemelee 9 juli 2020 12:50

Het is een goede zaak voor Belgische vrachtwagenchauffeurs.

De schoofzak 9 juli 2020 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9382299)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.

Denk jij dat? Ik lees dat anders.

reservespeler 9 juli 2020 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9382346)
Het is een goede zaak voor Belgische vrachtwagenchauffeurs.

Is dat zo?

PeterCC 9 juli 2020 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9382328)
Kadert in de maatregelen tegen dumping van oost-europese loonslavernij die onze lokale transporteurs deloyale concurrentie aandoet.
De transportsector moet verder uitgekuist worden.

Onze lokale transporteurs werken ook met oost-europese chauffeurs.

De maatregel is bedoeld om te vermijden dat chauffeurs weken aan een stuk gans Europa doorkruisen.

PeterCC 9 juli 2020 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9382299)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.

Vrachtverkeer met de vrachtwagen is een competitieve markt en werkt daardoor behoorlijk efficiƫnt. Normaal zou 50% van de vrachtwagens leeg rijden, in de praktijk is dat veel minder.

kelt 9 juli 2020 19:24

Een vrachtwagen moet binnen de 8 weken terug naar de thuisbasis.Een chauffeur moet binnen de 4 weken terug naar de thuisbasis.Als ik het goed begrijp kan "cabotage" pas na een wachtperiode van een aantal dagen....

Het is ook duidelijk gesteld dat daarmee de oorlog verklaard is aan de slecht blijvende werkomstandigheden van (Oost-)Europese chauffeeurs.

Het is eigenlijk "de sector" zelf die zich in de voet geschoten heeft,de "politiek" heeft bijna 20 jaar geduld gehad in de hoop dat het zou verbeteren.Neen ,het verbetert niet ,steeds maar zitten er van die "prijs-undercutters" in de sector die de boel BLIJVEN verzieken.

Het is erg pervers want mensen die transport regelen bij de bedrijven zouden buitengesmeten worden als ze NIET de goedkoopste nemen......de rotternis blijft uitspreiden op die manier......


Dus,spijtig maar dat zijn de gevolgen,soms moet de politiek dan maar een bout tussen de tandwielen gooien.Logistiek/economisch zijn deze nieuwe regels natuurlijk komplete waanzin,maar moest "de sector" zelfs eens voor zijn MENSEN zorgen was dat allemaal niet nodig... :-(

O ja,ook de bestelwagens zitten in het vizier!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be