Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   PS wil terug aan de onderhandelingstafel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254227)

Eduard Khil 13 juli 2020 15:29

PS wil terug aan de onderhandelingstafel

volgens L'echo is dat de conclusie van het partijbureau van de PS deze morgen. Magnette had twee opties op tafel gelegd: federaal in de oppositie of een deal zoeken met de n-va

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10238853.html

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...afel~ab774477/

ze beginnen een schrik te pakken dat de SP.A ze wel degelijk eens zou kunnen lossen en dat ze dus niet zo incontournable zijn als ze lieten uitschijnen.

:lol:

wat een soap. Tijd om naar verkiezingen te gaan, dat zal de situatie nog wat vaster zetten en het nog wat leuker maken :lol:

Shadowke 13 juli 2020 15:36

ze WILLEN in een fedgov. de PS en eisen stellen, daar zijn ze goed in.

vlijmscherp 13 juli 2020 15:38

de Conner gaat nog de grote held worden.

Pandareus 13 juli 2020 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 9385764)
ze WILLEN in een fedgov. de PS en eisen stellen, daar zijn ze goed in.

Natuurlijk is dat zo. Net zoals N-VA in een federale regering wil.

Shadowke 13 juli 2020 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9385767)

bron?

Henri1 13 juli 2020 15:59

N-VA en PS zijn tot elkaar veroordeeld.

TheFourHorsemen 13 juli 2020 16:03

Hoe, een regering zonder PS was toch geen mogelijkheid? :D

Tot zover hun incontournabilité.

vlijmscherp 13 juli 2020 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9385789)
Hoe, een regering zonder PS was toch geen mogelijkheid? :D

Tot zover hun incontournabilité.

dankzij mateke Conner.

cato 13 juli 2020 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9385767)

De N-VA wil alleen in een federale regering met een vooruitzicht op een confederatie .
Als die er niet komt, leveren ze hun kiezers uit aan het VB.

cato 13 juli 2020 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9385790)
dankzij mateke Conner.

Eerst zien en dan geloven.

DucDEnghien 13 juli 2020 16:22

Ze hebben dit weekend ook de volgende uitspraak van Jan Jambon gelezen:

"Jan Jambon répète que son parti est prêt ?* négocier un mécanisme financier de transition «de dix ans ou plus». «Je ne dis pas cela seulement par amour pour la Wallonie, mais également par rapport ?* notre propre intérêt. Si nous coupons les transferts du jour au lendemain, la paupérisation en Wallonie serait gigantesque. Ce n’est pas digne humainement. Et nous serions également préjudiciés, dans la mesure où la Wallonie demeure notre plus important partenaire commercial.»

BWarrior 13 juli 2020 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9385813)

"Jan Jambon répète que son parti est prêt ?* négocier un mécanisme financier de transition «de dix ans ou plus». «Je ne dis pas cela seulement par amour pour la Wallonie, mais également par rapport ?* notre propre intérêt. Si nous coupons les transferts du jour au lendemain, la paupérisation en Wallonie serait gigantesque. Ce n’est pas digne humainement. Et nous serions également préjudiciés, dans la mesure où la Wallonie demeure notre plus important partenaire commercial.»

Ik denk wel dat de partijen elkaars standpunten nu al uit het hoofd kennen. Wat meer is, zelfs met de PS erbij, is er geen 2/3 meerderheid.

Eduard Khil 13 juli 2020 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9385813)

de n-va heeft zoiets al tien jaar lang gezegd hé. En net nu heeft de PS vanaf 24 geld nodig. Iedereen met verstand weet het :lol:

Eduard Khil 13 juli 2020 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9385826)
Ik denk wel dat de partijen elkaars standpunten nu al uit het hoofd kennen. Wat meer is, zelfs met de PS erbij, is er geen 2/3 meerderheid.

bof ik denk dat de PS in Wallonie er wel in zal slagen de Waalse partijen die het communautair akkoord afschieten, af te schilderen als de reden voor verdere verarming van Wallonie

Dadeemelee 13 juli 2020 16:37

Volgens mij ziet niemand momenteel een oplossing. De PS en de NVA weten dat ze tot mekaar veroordeeld zijn, maar ze hebben het geschikte moment (Coronacrisis) laten passeren.

Pandareus 13 juli 2020 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9385834)
Volgens mij ziet niemand momenteel een oplossing. De PS en de NVA weten dat ze tot mekaar veroordeeld zijn, maar ze hebben het geschikte moment (Coronacrisis) laten passeren.

Ja, maar toch is er één nieuw politiek feit : na maandenlang de denial-mode te hebben volgehouden heeft Magnette nu toch eindelijk durven zijn partijbestuur de waarheid geven : ofwel is het PS + N-VA erbij ofwel is het een keuze voor verlenging van de oppositie.

Hij weet dus dat hij zijn gigantische linkse dromen mag opbergen, net zoals BDW volgens mij al heel lang beseft dat er van dat geblaat over confederalisme ook niks zal in huis komen omdat hij daarmee alleen staat.

Knuppel 13 juli 2020 16:54

Citaat:

Tot mekaar veroordeeld worden leidt gegarandeerd tot een totale mislukking.

Voor de PS ligt de weg naar een Vivaldi-regering opnieuw open, en maakt daar dankbaar gebruik van. Meer hoef je daar niet achter te zoeken.

Knuppel 13 juli 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9385839)
Ja, maar toch is er één nieuw politiek feit : na maandenlang de denial-mode te hebben volgehouden heeft Magnette nu toch eindelijk durven zijn partijbestuur de waarheid geven : ofwel is het PS + N-VA erbij ofwel is het een keuze voor verlenging van de oppositie.

Hij weet dus dat hij zijn gigantische linkse dromen mag opbergen, net zoals BDW volgens mij al heel lang beseft dat er van dat geblaat over confederalisme ook niks zal in huis komen omdat hij daarmee alleen staat.

Ik zal deze uitspraak inkaderen.

Eduard Khil 13 juli 2020 17:09

Citaat:

correctie: de PS heeft het moment laten passeren.
Er was een deal, remember, die door Magnette werd opgeblazen

Knuppel 13 juli 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9385855)
correctie: de PS heeft het moment laten passeren.
Er was een deal, remember, die door Magnette werd opgeblazen

Precies!
Nu denkt de PS dat het moment terug is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be