Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vooral vreemde bevolkingsgroepen zijn oorzaak corona stijging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254264)

Blue Sky 15 juli 2020 20:26

Vooral vreemde bevolkingsgroepen zijn oorzaak corona stijging

Turken, Marokkanen en Joden. Daarnaast ook twintigers en blijkbaar ook de groep 80-90 jarigen.

Dit werd gewoon benoemd door Van Damme. Iets wat enkele jaren geleden nog ondenkbaar geweest zou zijn wegens politiek niet correct en / of stigmatiserend.

Vlad 15 juli 2020 20:28

Ik had al eens op de vrt site gelezen dat die 80-90 jarigen in het rusthuis er een orgie van maken. Voor de camera houden ze elkaars hand vast maar wanneer de camera verdwijnt vette knipoog ... :lol:

Rudy 16 juli 2020 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9387815)
Turken, Marokkanen en Joden. Daarnaast ook twintigers en blijkbaar ook de groep 80-90 jarigen.

Dit werd gewoon benoemd door Van Damme. Iets wat enkele jaren geleden nog ondenkbaar geweest zou zijn wegens politiek niet correct en / of stigmatiserend.

Lees je eigen titel eens.
Dit is te vooringenomen.
Daar doe ik niet aan mee.

reservespeler 16 juli 2020 05:25

Als dat zo is, dan is dat zo.
Daar is niets racistisch aan.

Hoofdstraat 16 juli 2020 05:27

Joden verwonderen me wel maar de rest lijkt me logisch.

De hardnekkigste besmetting is via uitwerpselen en dan zijn WZC een vaste klant, erg moeilijk te vermijden aldaar, en moslims die berucht zijn voor hun slechte handhygiëne. Ze gebruiken geen WC-papier en wassen niet steeds hun handen met goeie zeep.

Ze wonen ook vlugger met meerdere generaties samen en grotere gezinnen, dat zal ze ook wel vatbaarder maken. Dat het opeens benoemd mag worden is een goeie zaak, wetenschap mag niet politiek correct zijn.

reservespeler 16 juli 2020 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9387927)

De hardnekkigste besmetting is via uitwerpselen en dan zijn WZC een vaste klant, erg moeilijk te vermijden aldaar, en moslims die berucht zijn voor hun slechte handhygiëne. Ze gebruiken geen WC-papier en wassen niet steeds hun handen met goeie zeep.

Ze wonen ook vlugger met meerdere generaties samen en grotere gezinnen, dat zal ze ook wel vatbaarder maken. Dat het opeens benoemd mag worden is een goeie zaak, wetenschap mag niet politiek correct zijn.

Turken mogen naar Turkije reizen als Turk.
Ze mogen terug naar België komen als Belg.

Voor de rest van het gepeupel geldt dan een verbod om naar Turkije te gaan.

reservespeler 16 juli 2020 06:05

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200712_...in-quarantaine

Door de coronapandemie mogen Belgen deze zomer Turkije nog niet in, maar Belgen die ook de Turkse nationaliteit hebben zijn er wel welkom. “Zij worden in Turkije toegelaten dankzij hun Turkse paspoort. Als ze terugkeren doen ze dat met hun Belgische paspoort en worden ze als Belgen gezien”, licht Arnaud Gaspart van Buitenlandse Zaken toe.

Hoofdstraat 16 juli 2020 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9387946)

Door de coronapandemie mogen Belgen deze zomer Turkije nog niet in, maar Belgen die ook de Turkse nationaliteit hebben zijn er wel welkom. “Zij worden in Turkije toegelaten dankzij hun Turkse paspoort. Als ze terugkeren doen ze dat met hun Belgische paspoort en worden ze als Belgen gezien”, licht Arnaud Gaspart van Buitenlandse Zaken toe.

Dat is een Turkse zaak waar de Belgische overheid niets aan kan doen, mij krijg je met geen stok naar Turkije dus dat ze maar vertrekken, doei.

reservespeler 16 juli 2020 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9387950)
Dat is een Turkse zaak waar de Belgische overheid niets aan kan doen, mij krijg je met geen stok naar Turkije dus dat ze maar vertrekken, doei.

De Belgische staat kan haar Turkse onderdanen verbieden om naar Turkije te gaan.
Als dit niet kan, kan ze de naar Belgische onderdanen getransformeerde onderdanen verbieden om terug naar België te komen.

Kaal 16 juli 2020 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9387815)

Joden ? Hoe kan je dat te weten komen ? Wordt de vraag misschien gesteld als je een test afneement ?

Hoofdstraat 16 juli 2020 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9387951)
De Belgische staat kan haar Turkse onderdanen verbieden om naar Turkije te gaan.
Als dit niet kan, kan ze de naar Belgische onderdanen getransformeerde onderdanen verbieden om terug naar België te komen.

Turkije zit ongeveer op het Zweedse niveau dus dat is een optie, anders gaan ze Zweden van de lijst moeten nemen. :-D

Vlad 16 juli 2020 11:26

Citaat:

Citaat:

Antwerpse Turken verrast door verplichte quarantaine na terugkeer: “Had ik dit geweten, was ik nooit vertrokken” Bron GVA.

Ze mogen al lang blij zijn dat ze mogen terugkomen en hun Belgische nationaliteit niet verliezen. Bij mij zou het geen waar zijn.

fred vanhove 16 juli 2020 11:33

Citaat:

Zij moeten daar geen Belgisch paspoort voor hebben. Ook vreemdelingen die in België zijn ingeschreven en dusdanig in het bezit van een verblijfskaart mogen terugkeren naar België. Zij worden op dat vlak gelijkgesteld met Europeanen.

alice 16 juli 2020 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9387927)

Het betreft vooral Joodse burgers die met dubbele nationaliteit naar Israel afreisden. En terug kwamen...nu, die mensen raken een stukje van de Thora aan bij iedere deur die ze betreden, dat zit naast de deuringang.. een behoorlijke haard van besmetting vrees ik.

Bij veel Marokkaanse gezinnen is minder controle op wat zonen en mannen doen buiten de deur, dan breng je ook veel sneller een besmetting mee naar huis. Dus die vaststelling dat vooral bepaalde groepen kwetsbaar zijn is belangrijk, de communicatie moet dan gerichter.

fred vanhove 16 juli 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9388180)
Ze mogen al lang blij zijn dat ze mogen terugkomen en hun Belgische nationaliteit niet verliezen. Bij mij zou het geen waar zijn.

Wie hier legaal woont en een officiële verblijfsstatus heeft kan altijd terugkomen. Die mensen wonen en werken hier en hebben in vele gevallen hier een gezin.

Vlad 16 juli 2020 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9388196)
Wie hier legaal woont en een officiële verblijfsstatus heeft kan altijd terugkomen. Die mensen wonen en werken hier en hebben in vele gevallen hier een gezin.

Maakt niet uit. Ze horen bij Erdogans vijfde colonne. Anders zouden ze niet naar Turkije trekken als de andere Belgen het niet mogen.

fred vanhove 16 juli 2020 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9388199)
Maakt niet uit. Ze horen bij Erdogans vijfde colonne. Anders zouden ze niet naar Turkije trekken als de andere Belgen het niet mogen.

Zijt gij dan geen fan van Erdogan ? Is dat niet een goede vriend van het VB ?

En trouwens dat het iets uitmaakt of niet heeft geen belang . Ze hebben de officiële documenten ....en die zijn evenveel waard als die van U.

alice 16 juli 2020 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9388199)

Al gehoord van familie, vrienden? Ik vind het niet meer dan normaal dat die mensen dus naar Turkije gaan in de zomer, mooi land trouwens, met " vijfde colonne" heeft het niets te maken. Alleen nu in coronatijden zou het gewoon verboden moeten worden, want het vormt een extra risico.

Skobelev 16 juli 2020 12:18

We zouden de grens "naar" en "van" Turkije ook kunnen sluiten. Al mag voor mij "naar" gerust open blijven.

fred vanhove 16 juli 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9388250)
We zouden de grens "naar" en "van" Turkije ook kunnen sluiten. Al mag voor mij "naar" gerust open blijven.

Waarom ? Ben je op zoek naar een goedkope plastisch chirurg ? Valse tanden zijn daar ook pak goedkoper.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be