Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lange tenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254329)

Rudy 20 juli 2020 14:17

Lange tenen

Ik heb het gevoel dat mensen zich de laatste tijd, jaren, zich steeds vlugger op hun tenen getrapt voelen.
Het minste incident laait op tot een luidruchtige discussie.
Scheldpartijen, waar ook.
Zich excuseren wordt minder aan de orde.
Ik merk dat nu, praktisch dagelijks, in de winkel, op straat, op café....

De schoofzak 20 juli 2020 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9391037)
Ik heb het gevoel dat mensen zich de laatste tijd, jaren, zich steeds vlugger op hun tenen getrapt voelen.

Klopt. Je mag niets zeggen of iets antwoorden, of je krijgt het verwijt van lange tenen te hebben ...

fred vanhove 20 juli 2020 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9391037)

Klopt. In het begin van de crisis waren hier romantici die geloofden dat we een pak vriendelijker en minzamer zouden worden tegenover elkander. Niks is minder waar.
Ik heb ook de indruk dat de maatschappij er een pak killer op is geworden. Mensen zijn inderdaad veel korter van stof wat niet verwonderlijk is. Mensen zijn het beu. Ik begrijp dat want niemand is in zijn gewone doen of kan eigenlijk doen wat hij zou willen doen.

De schoofzak 20 juli 2020 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9391054)
Klopt. In het begin van de crisis waren hier romantici die geloofden dat we een pak vriendelijker en minzamer zouden worden tegenover elkander. Niks is minder waar.
Ik heb ook de indruk dat de maatschappij er een pak killer op is geworden. Mensen zijn inderdaad veel korter van stof wat niet verwonderlijk is. Mensen zijn het beu. Ik begrijp dat want niemand is in zijn gewone doen of kan eigenlijk doen wat hij zou willen doen.

De geachte draadopstarter ziet het wel wat ruimer in de tijd, dan "in het begin van de crisis" tot nu.

Citaat:

Ik heb het gevoel dat mensen zich de laatste tijd, jaren, zich steeds vlugger ...

Eyjafjallajökull 20 juli 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9391062)
De geachte draadopstarter ziet het wel wat ruimer in de tijd, dan "in het begin van de crisis" tot nu.

Fred zijn ganse leven wordt beheerst en bepaald door corona ;-)

reservespeler 20 juli 2020 15:52

Citaat:

Het asociale gedrag van sommigen werkt op de zenuwen van mensen.

Elio di Supo 20 juli 2020 15:53

Citaat:

Ik weet het niet. Zover ik me kan herinneren zijn er altijd klootzakjes geweest. Of het nu 40 jaar geleden was of nu, ze zijn er altijd geweest. Ik merk eigenlijk dat naarmate ik ouder word ik ook respectvoller wordt behandeld. Behalve in het verkeer dan waar ze je niet goed kunnen zien als je in je wagen zit.

reservespeler 20 juli 2020 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9391115)
Ik weet het niet. Zover ik me kan herinneren zijn er altijd klootzakjes geweest. Of het nu 40 jaar geleden was of nu, ze zijn er altijd geweest. Ik merk eigenlijk dat naarmate ik ouder word ik ook respectvoller wordt behandeld. Behalve in het verkeer dan waar ze je niet goed kunnen zien als je in je wagen zit.

Vroeger was dat: "Ene met een nummerplaat van 5 tekens" of "Het is er ene met een klak op."

Libro 20 juli 2020 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9391042)
Klopt. Je mag niets zeggen of iets antwoorden, of je krijgt het verwijt van lange tenen te hebben ...

Als zelfs een aflevering van FC De Kampioenen gecanceld wordt...

Elio di Supo 20 juli 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9391129)

Je moet dat positief bekijken. Hoe wilder iets om zich heen schopt hoe sneller de val komt. Het poco-isme is in zijn dolle, rabiate staat aan het raken.

Rudy 20 juli 2020 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9391042)

Inderdaad.
En dan is het nog opletten of je wordt er bij betrokken.
In de publieke sfeer. Ik word lastig als ik soms zie hoe ouders, of een ouder, omgaat met een kind, niet dat ik een voorbeeld ben.
Ik word lastig als ik zie hoe in een winkel, café, restaurant sommige mensen kunnen vitten en doordrammen over een futiliteit.
Soms heb ik het gevoel dat er mensen zijn die denken dat ze op een eilandje wonen, zonder besef of mededogen met de omgeving.
En ik stel vast dat er ook meer en meer mensen zijn die doen alsof ze niets hebben gezien.
Burgerzin ? Tararé. Het egocentrisch, egoïstisch gedoe begint op mijn zenuwen te werken.

Den Ardennees 20 juli 2020 22:00

De mens is mondiger geworden, zoveel is duidelijk. Vroeger kreeg de kleine thuis een opmerking van zijn ouders, als de cijfers op school slecht waren, nu stappen die ouders naar de rechter als de cijfers van zoon- of dochterlief hen niet bevallen.

Rudy 21 juli 2020 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9391129)

Die gecancelde aflevering van thuis, hoort elders thuis.

Rudy 21 juli 2020 00:50

Citaat:

Fred. Je merkt het overal, dus ook op dit forum.
Er wordt zwart wit gereageerd.
Mij gaat het vooral om de publieke ruimte.
Probeer maar eens iemand aan te spreken omtrent geldende regels.

Rudy 21 juli 2020 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9391455)
De mens is mondiger geworden, zoveel is duidelijk. Vroeger kreeg de kleine thuis een opmerking van zijn ouders, als de cijfers op school slecht waren, nu stappen die ouders naar de rechter als de cijfers van zoon- of dochterlief hen niet bevallen.

De mens is mondiger geworden omdat de communicatiemiddelen er zijn.
En iedereen, van puber tot ouder en grootouder is er beducht voor. Op z'n hoede dus.

patrickve 21 juli 2020 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9391246)
Je moet dat positief bekijken. Hoe wilder iets om zich heen schopt hoe sneller de val komt. Het poco-isme is in zijn dolle, rabiate staat aan het raken.

Een beetje zoals het islam-terrorisme :-)

patrickve 21 juli 2020 05:25

Wij worden agressiever omdat de densiteit van mensen toeneemt. De oplossing is altijd dezelfde :lol:

Vlad 21 juli 2020 05:57

Mensen met lange tenen moeten verplicht worden overal met een winkelkar rond te lopen.

reservespeler 21 juli 2020 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9391529)
Mensen met lange tenen moeten verplicht worden overal met een winkelkar rond te lopen.

Of schoenen met stalen neuzen aan doen.

Rahowa 21 juli 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9391113)
Het asociale gedrag van sommigen werkt op de zenuwen van mensen.

Yep,de relatie met mijn buurman is totaal verzuurd door zijn asociaal gedrag.Nu heeft hij een zwembad opgesteld met een pomp die blijkbaar elke dag van 7 tot 16 uur moet draaien.Die pomp moet blijkbaar tegen de afsluiting staan op een 4-tal meter van ons terras(lekker ver weg van zijn terras),en mag 65 decibel produceren (geluid van een gesprek).Nu is hij woedend omdat van zodra ik buiten ga zitten en zijn pomp hoor hij mag(moet?) genieten van 65 decibel hardcore-punk,death-metal en skinheadmuziek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be