Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Uil terroriseert Erpe-Mere (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254335)

Elio di Supo 20 juli 2020 17:44

Uil terroriseert Erpe-Mere

Na de losgeslagen makaken in Thailand is er nu een oehoe die de inwoners van Erpe-Mere de stuipen op het lijf jaagt. Niet enkel de mensen maar ook de dieren op deze planeet zijn blijkbaar losgeslagen.

Owl Lives Matter!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-in-erpe-mere/

Vrijheideerst 20 juli 2020 18:36

De natuur pakt den mens aan omwille van haar wanbeleid ivm Corona. :magniet:

Eduard Khil 20 juli 2020 18:45

https://forum.politics.be/showthread...=221129&page=4

kelt 20 juli 2020 19:00

Kan zo een beest niet getraind worden om snachts halsbandparkieten te gaan vangen?

Want dit jaar waan ik me in de bosjes en parkjes in de streek eerder ergens in India of zo.....

Zelfs de grote bendes kauwen lijken die "groene duiveltjes" niet aan te kunnen :|

Vrijheideerst 20 juli 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9391313)
Kan zo een beest niet getraind worden om snachts halsbandparkieten te gaan vangen?

Want dit jaar waan ik me in de bosjes en parkjes in de streek eerder ergens in India of zo.....

Zelfs de grote bendes kauwen lijken die "groene duiveltjes" niet aan te kunnen :|

U woont dus ergens in het Brusselse. :?

kelt 20 juli 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9391318)
U woont dus ergens in het Brusselse. :?

helemaal niet...

Zuid-West Vlaanderen...

Die halsbandparkieten werd ik eerst gewaar in het Kortrijkse (Heule) en in Gullegem zowat10 jaar geleden....iets later langsheen de Leie richting Wevelgem en Menen.Ze zitten ook in Aalbeke en ondertussen ook al in Ledegem....De ganse grensstreek ondertussen valt te vrezen.Het is nu een kwestie van een paar maanden alvorens het Roeselaarse zijn nederzettingen zal kennen als de jongen van dit jaar nieuwe territoria opzoeken om daar aan "bendevorming" te doen.

Het zijn eigenlijk heel mooie vogels,maar ze staan op de lijsten van exoten die mogen uitgeroeid worden....

Het is te laat.....net zoals bij Canadese ganzen zal er hoogstens af en toe eens een "uitdunning" kunnen gebeuren.....temeer daar in mijn regio de laatste 10 jaar erg veel park en bos aan het bijkomen is.....zijn het die "immigranten" die daar meest van profiteren....:evil:

Of ze ondertussen al meer oostelijk (zeg regio Waregem) zitten kan ik niet zeggen.

Waar de beesten oorspronkelijk vandaan kwamen in Zuid-West-Vlaanderen zou ik niet kunnen zeggen.

Eduard Khil 20 juli 2020 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9391326)
helemaal niet...

Zuid-West Vlaanderen...

Die halsbandparkieten werd ik eerst gewaar in het Kortrijkse (Heule) en in Gullegem zowat10 jaar geleden....iets later langsheen de Leie richting Wevelgem en Menen.Ze zitten ook in Aalbeke en ondertussen ook al in Ledegem....De ganse grensstreek ondertussen valt te vrezen.Het is nu een kwestie van een paar maanden alvorens het Roeselaarse zijn nederzettingen zal kennen als de jongen van dit jaar nieuwe territoria opzoeken om daar aan "bendevorming" te doen.

Het zijn eigenlijk heel mooie vogels,maar ze staan op de lijsten van exoten die mogen uitgeroeid worden....

Het is te laat.....net zoals bij Canadese ganzen zal er hoogstens af en toe eens een "uitdunning" kunnen gebeuren.....temeer daar in mijn regio de laatste 10 jaar erg veel park en bos aan het bijkomen is.....zijn het die "immigranten" die daar meest van profiteren....:evil:

Of ze ondertussen al meer oostelijk (zeg regio Waregem) zitten kan ik niet zeggen.

Waar de beesten oorspronkelijk vandaan kwamen in Zuid-West-Vlaanderen zou ik niet kunnen zeggen.

tiens, hier nog niet te zien

Vrijheideerst 20 juli 2020 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9391346)

Ze zitten vooral in en rond Brussel. Ik hoorde liever dat gekwekker in het park dan de klagers en zagers aan de telefoon.

Libro 20 juli 2020 20:11

Hoe heet den uil? Joop?

Eduard Khil 20 juli 2020 20:14

Eduard Khil 20 juli 2020 20:23

hitler hitler hitler hitler!

voila, en nu is het wachten tot Henri afkomt om de link tussen die uil, de nazi's en de n-va komt leggen

Pandareus 20 juli 2020 20:33

Citaat:

De omvolking is begonnen !!!

Ik snap trouwens niet hoe het komt dat een vaderlandslievende politicus als Sam Van Rooy daar via de uitgeverij van Doorbraak.be nog geen boek over heeft geschreven.

Beseft men wel hoe ernstig deze invasie is ? 8O (aantal leestekens volgens keuze te vermenigvuldigen)

Pandareus 20 juli 2020 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9391381)

Dat is de Maggie De Block onder de Oehoe's

koe de poing 20 juli 2020 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9391403)
Dat is de Maggie De Block onder de Oehoe's

Het Verzet 20 juli 2020 22:24

Geleerd van de hangmarokkanen in het stadspark.

Universalia 21 juli 2020 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9391376)
Hoe heet den uil? Joop?

Ik denk dat de naam van de uil Vivat was.

Van sim-me-don-dei-ne van fa-ri-lon-la ...

Zou er daar in de buurt iemand een 'peerboom' hebben staan in zijn/haar tuin?

Marie van de koster 21 juli 2020 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9391313)

In de gemeenten rond Antwerpen beginnen ze ook een plaag te worden.

Marie van de koster 21 juli 2020 16:21

Citaat:

Die zitten ook niet in de hemel! Ze zijn groen dus ze gaan naar de hel.

Marie van de koster 21 juli 2020 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9391726)
Ik denk dat de naam van de uil Vivat was.

Van sim-me-don-dei-ne van fa-ri-lon-la ...

Zou er daar in de buurt iemand een 'peerboom' hebben staan in zijn/haar tuin?

Dan gaat hij zijn pootje breken :lol:

Jay-P. 21 juli 2020 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9391237)
Na de losgeslagen makaken in Thailand is er nu een oehoe die de inwoners van Erpe-Mere de stuipen op het lijf jaagt. Niet enkel de mensen maar ook de dieren op deze planeet zijn blijkbaar losgeslagen.

Owl Lives Matter!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-in-erpe-mere/

De uil staat voor intelligentie. We komen er dus nog. Oehoe!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be