Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ocharme wij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254356)

IJsboer 22 juli 2020 07:32

Ocharme wij

Ocharme wij, die een mondkapje moeten dragen. 20 minuten lang moeten we rondlopen in een winkel alsof we een sjaal om hebben. Ocharme wij. Ocharme toch. Zie ons hier eens zwaar gestraft worden en onze vrijheden afgepakt worden door mondmaskerverplichtingen in naam van gezondheid. Ocharme wij. We zouden zelf mogen bepalen welke vod we op onze kop of ons gezicht hebben... Heu, dat klinkt ergens bekend, waar heb ik dat nog gehoord? :lol:

Skobelev 22 juli 2020 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9392333)
Ocharme wij, die een mondkapje moeten dragen. 20 minuten lang moeten we rondlopen in een winkel alsof we een sjaal om hebben. Ocharme wij. Ocharme toch. Zie ons hier eens zwaar gestraft worden en onze vrijheden afgepakt worden door mondmaskerverplichtingen in naam van gezondheid. Ocharme wij. We zouden zelf mogen bepalen welke vod we op onze kop of ons gezicht hebben... Heu, dat klinkt ergens bekend, waar heb ik dat nog gehoord? :lol:

Een vod voor uw mond en een vod op uw hoofd. Hoe ver zijn we van de burka af?

Dadeemelee 22 juli 2020 08:10

Citaat:

Het einde van de wereld is nabij.

Straks mogen we ook niet meer moeten stemmen. :-D

Bobke 22 juli 2020 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9392339)

En laat het vooral in de Marokaanse gemeenschap zijn dat de meeste besmettingen optreden.
Slecht poeierke.:lol:

IJsboer 22 juli 2020 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9392375)
En laat het vooral in de Marokaanse gemeenschap zijn dat de meeste besmettingen optreden.
Slecht poeierke.:lol:

Eigenlijk iedereen die af en toe buiten de EU reist en nu terugkomt, en dat is omdat mondmaskers maar 70% tegenhouden. Social distancing is veel efficiënter. Maar omdat meermaals bewezen is dat de gemiddelde Belg zich niet aan een paar simpele regels kan houden hebben ze de mondmaskers moeten verplichten.

Het is trouwens bekend dat Marokkanen vaak in juli naar Marokko trekken om familie te bezoeken. Dat is vragen om problemen. Ook al die mensen die het niet kunnen laten om naar het buitenland te móéten, ook al zijn het in België de laatste jaren best mooie zomers.

Ik ben misschien eerder centrum qua politiek spectrum maar ik ben alvast zéker tegen de poco-cultuur. Het is een feit dus linksen moeten niet rond de pot draaien en rechtsen moeten niet doen alsof het coronavirus in hun genen geschreven staat.

Bobke 22 juli 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9392378)
Eigenlijk iedereen die af en toe buiten de EU reist en nu terugkomt, en dat is omdat mondmaskers maar 70% tegenhouden. Social distancing is veel efficiënter. Maar omdat meermaals bewezen is dat de gemiddelde Belg zich niet aan een paar simpele regels kan houden hebben ze de mondmaskers moeten verplichten.

Het is trouwens bekend dat Marokkanen vaak in juli naar Marokko trekken om familie te bezoeken. Dat is vragen om problemen. Ook al die mensen die het niet kunnen laten om naar het buitenland te móéten, ook al zijn het in België de laatste jaren best mooie zomers.

Ik ben misschien eerder centrum qua politiek spectrum maar ik ben alvast zéker tegen de poco-cultuur. Het is een feit dus linksen moeten niet rond de pot draaien en rechtsen moeten niet doen alsof het coronavirus in hun genen geschreven staat.

Al eens gezien hoe de meesten met hun mondmasker omspringen?
Het geeft inderdaad een vals gevoel van veiligigheid.

Het Verzet 22 juli 2020 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9392339)

Hééél ver:

Universalia 22 juli 2020 11:02

WIJ, Koning der Belgen??

kelt 22 juli 2020 11:41

Citaat:

sja zeg....

Je zal maar net 50000EUR gespendeerd hebben aan plastische chirugie,en nu hangt er een doek voor....:evil:

kelt 22 juli 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9392388)
Hééél ver:

Een ninja met wandelschoenen......

Inderdaad,er is nog een lange weg te gaan.....

Xenophon 22 juli 2020 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9392520)
Een ninja met wandelschoenen......

Inderdaad,er is nog een lange weg te gaan.....

Hij schijnt volgens mij te denken dat hij een baseball bat vast heeft.

Koenaard Depuydt 22 juli 2020 12:35

Geachte heren

U hoeft hier niet uw beklag te doen in de trant van "ocharme wij". Jullie zijn steeds een stelletje slappe ja-knikkers geweest. Jullie laten zich altijd doen. De Walen en andere vreemden spelen met jullie voeten. Zelfs geen welgemeende "dank u wel" (merci beaucoup) voor bv. Komen-Moeskroen en de talloze geldstromen. Nu laten jullie zich volop door de overheid en het blauw gevaar vernederen en bestelen. In dit geval verdienen jullie niet beter...
Als vanaf nu iedereen volledig terecht zou weigeren om een mondvod in het openbaar te dragen. Wat zal de overheid en het blauw gevaar nog kunnen doen? Niet veel...Waar is die durf? Een Vlaamse leeuw laat zich niet temmen!
Jammer genoeg zijn er veel tegenstanders binnen hetzelfde Vlaamse volk. Deze mondvondsteuners (verdorven lieden) zijn op dit ogenblik mijn ergste vijanden nog boven de Walen...Komen-Moeskroen is al zorgvuldig verziekt (verwaalst)...het afgestane geld is al uitgegeven. Ik blijf erbij de verkeerde mensen worden gestraft! Het Midden Koninkrijk (Nederlandse vertaling voor "China", vernederlandst: Sina) treft schuld voor deze tweedracht in ons Vlaamse land. Het is de broedplek van veel besmettelijke ziekten. Wanneer zal men eindelijk dit vervloekt land doen boeten voor hun misdaden (ook voor: invoer van waardeloze goederen, bespieding, overname van onze ondernemingen,...)?

Trouwens is het "toegestaan" om zich in het openbaar als een dergelijke heimelijke krijger (nin "heimelijk" - ja "mens") te begeven? Zonder vechtstokken (kusarifundo), lang zwaard (katana) of werpsterren (shuriken) welteverstaan. Of zal het "blauw gevaar" het nodig achten om zich te komen moeien?

met heimelijke groeten

Koenaard Depuydt 22 juli 2020 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9392540)
Hij schijnt volgens mij te denken dat hij een baseball bat vast heeft.

Geachte vreemdtalige

In het Nederlands heet dit "honkbalknuppel".

Deze slag van lange zwaarden dient met twee handen bedient te worden zoals een honkbalknuppel.

Met rein Nederlandstalige groeten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be