![]() |
De beste boeken ter wereld.
In de Morgen.
https://www.demorgen.be/tv-cultuur/d...eeuw~bd5725fd/ Ik heb enkel de Da Vinci Code gelezen en de eerste van Stieg Larsson. Ik ben een cultuurbarbaar. :-( |
Citaat:
De Morgen (DPGMedia) = cookiesite. De instellingen van uw browser of toestel laten niet toe dat cookies worden opgeslagen. Deze instelling hindert de werking van deze website. Gelieve deze instelling te wijzigen alvorens verder te gaan. Yeah right!! :roll: ![]() |
![]() |
Ik blijf nog steeds groot fan van de boeken van Preston & Child.
Ik ben dan ook enorm fan van het hoofdpersonage in de boeken namelijk agent Pendergast. Die heb ik ver vallemaal maar naast de thrillers van agent Pendergast hebben beide heren ook andere boeken geschreven die zeker de moeite zijn om er op nagelezen te mogen worden. Zo heb je bijvoorbeeld: 'De verdwenen stad' een waargebeurde expeditie diep in de jungle van honduras waar men dan nog een zeldzame archeologische ontdekking gedaan heeft. (dit boek was van de hand van Douglas Preston) ![]() p.s. 'De vloek van het oerwoud' en 'De gruwelkamer' worden trouens gerekend tot de honderd beste thr'illers aller tijden. De gruwelkamer is echt machtig ... :lol: |
Citaat:
Natuurlijk kan je u daarbij de vraag stellen, welke is de echte eigenlijk of zijn die teksten door de jaren al zo aangepast geweest dat ... :| Als iemand die gaat lezen als niet-moslim moet hij/zij wel véél peper/zout gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan iemand de lijst hier even posten?
|
21. Jonathan Franzen – De correcties (2001)
20. A.F.Th. Van der Heijden – Tonio (2011) 19. Paolo Cognetti – De acht bergen (2016) 18. Jeroen Brouwers – Het hout (2014) 17. Elena Ferrante – De geniale vriendin (2011) 16. Stefan Brijs – De engelenmaker (2005) 15. Hanya Yanigahara – Een klein leven (2016) 14. Jonathan Safran Foer – Extreem luid en ongelooflijk dichtbij (2005) 13. Arnon Grunberg – Tirza (2006) 12. Paolo Giordano – De eenzaamheid van de priemgetallen (2008) 11. Jeroen Olyslaegers – Wil (2016) 10. Dan Brown – De Da Vinci Code (2003) 9. Stieg Larsson - The Girl with The Dragon Tattoo (2005) 8. Herman Koch – Het diner (2009) 7. Tom Lanoye – Sprakeloos (2009) 6. Haruki Murakami – 1Q84 (2009) 5. Lize Spit – Het smelt (2016) 4. Ilja Leonard Pfeijffer – Grand Hotel Europa (2018) 3. Stefan Hertmans – Oorlog en terpentijn (2013) 2. Khaled Hosseini – De vliegeraar (2008) 1. Dimitri Verhulst – De helaasheid der dingen (2006) |
Toch 6 van gelezen.
'Het diner' van Koch kan ik iedereen aanbevelen :-) |
hoe is die lijst opgesteld? Op basis van verkoopscijfers?
|
Lezerstemmen.
Er is ook een ‘beste tv-series’ 1. Chernobyl 2. Het eiland 3. Breaking bad 4. Game of thrones https://www.demorgen.be/tv-cultuur/d...eeuw~bcb100af/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op de Da Vinci Code na niks van gelezen (en ik lees wel wat). Maar dit is literatuur dat mij niet kan boeien.
|
Ik lees de laatste jaren bitter weinig boeken maar ik herinner me met plezier "Catch 22" van Heller, "Het Parfum" van Süskind, "De geverfde vogel" van Kosinski en "Postkantoor" van Bukowski.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be