Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Charles Michel komt klaar na europese top (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254405)

1000 miles 25 juli 2020 09:07

Charles Michel komt klaar na europese top

bron: https://www.tijd.be/dossier/europare.../10240886.html.
Een interview met onze europese president in De Tijd start met zijn summum van wat voor top politiekers effectief "de top ambitie" hoort te zijn:
Citaat:

‘Nooit heeft Europa zo’n omvangrijk financieel pakket op tafel gelegd. Nooit.’
.
Of vrij vertaald: ik smijt met het meeste belastinggeld van allemaal.
Pervers.

Alsof dat de maatstaf is waar alles rond draait
Ik vindt het persoonlijk bijzonder kortzichtig en jammer om te moeten vaststellen dat er letterlijk met miljarden gesmeten wordt (dankzij Rutte met een min of meer duidelijke bestemming en mét voorwaarden) op europees vlak terwijl de armoede en de wachttlijsten voor zorgbehoevenden in eigen land en vele andere europese landen blijven toenemen.
Om nog maar te zwijgen van de schamele pensioenen die mensen krijgen, nadat ze voor zijn 1824 miljard, 40 tot 45 jaar lang netjes hebben mogen afdragen.
Het zou bijzonder naïef zijn om te geloven dat het onmetelijk grote bedrag effectief "goed" zal besteed worden. Het zal, zoals alle subsidies's,wel weer in de juiste lobbygroep hun zakken verdwijnen.
Maar kom: Charles Michel heeft zijn "moment de gloire" gehad onder de übermenschen van europa.
Dat is ook al iets.

O ja....bedankt Rutte om toch als enige "normale" mens te beseffen om die top dat er ook zo iets is al verantwoordelijkheid jegens de bevolking.
Daar heeft Charelken nog geen brood van gegeten...met of zonder pindakaas :-)

Boduo 25 juli 2020 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles (Bericht 9395406)
Een interview met onze europese president in De Tijd start met zijn summum van wat voor top politiekers effectief "de top ambitie" hoort te zijn:
.
Pervers.

Ik vindt het persoonlijk bijzonder kortzichtig en jammer om te moeten vaststellen dat er letterlijk met miljarden gesmeten wordt (dankzij Rutte met een min of meer duidelijke bestemming en mét voorwaarden) op europees vlak terwijl de armoede en de wachttlijsten voor zorgbehoevenden in eigen land en vele andere europese landen blijven toenemen.
Om nog maar te zwijgen van de schamele pensioenen die mensen krijgen, nadat ze voor zijn 1824 miljard, 40 tot 45 jaar lang netjes hebben mogen afdragen.
Het zou bijzonder naïef zijn om te geloven dat het onmetelijk grote bedrag effectief "goed" zal besteed worden. Het zal, zoals alle subsidies's,wel weer in de juiste lobbygroep hun zakken verdwijnen.
Maar kom: Charles Michel heeft zijn "moment de gloire" gehad onder de übermenschen van europa.
Dat is ook al iets.

O ja....bedankt Rutte om toch als enige "normale" mens te beseffen om die top dat er ook zo iets is al verantwoordelijkheid jegens de bevolking.

Rutte & C° !
inderdaad: die hebben het heel goed gedaan.

Zipper 25 juli 2020 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles (Bericht 9395406)
.
Pervers.

Dat is ook al iets.

Zijn orgasme is dan toch van korte duur :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-huwelijksbel/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ting~a0543b48/

Vlad 25 juli 2020 09:17

Hij heeft het wel klaar gespeeld natuurlijk, de schlemiele fils a papa sekskaboeter. Vanaf nu kan Europa zelf belastingen/taksen heffen én schulden maken. Ik heb op mijn blote knieën gebeden dat het zou mislukken maar het is dus zover. Europa heeft nu alle nadelen van de Verenigde Staten zonder ook maar een van de voordelen. Vastgepind met domicilieverplichtingen, een toren van babel aan talen, een totale onoverzichtelijke chaos aan sociale en arbeidswetgeving, open grenzen voor zoontjesoverschot, een munt die niet de reservemunt van de wereld is, ... dient de Europeaan een slavenbestaan te ondergaan en ocmw van de wereld te spelen terwijl de Amerikaan het verder leeg zuigt met zijn dollars.

1000 miles 25 juli 2020 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9395417)

Een goed, politiek, orgasme hoeft ook niet lang te duren :-)
Als het de media heeft gehaald in een toonaangevende krant is het voldoende.

Vlad 25 juli 2020 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9395417)

Vind je ? Als ik dat zo lees wil het parlement nog veel verder gaan want ze wensen nog meer geld/schulden ...

1000 miles 25 juli 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9395423)
Vind je ? Als ik dat zo lees wil het parlement nog veel verder gaan want ze wensen nog meer geld/schulden ...

Ik zal net identiek hetzelfde te denken. Ze willen gewoon nog enkele honderden miljarden meer om zelf ook hun potjes op te kunnen brassen.
De doelgroepen van al dit geld nl. de multinationals kunnen er alleen maar wel bij varen.

Zipper 25 juli 2020 09:35

Citaat:

Veel verder ?? Dan vindt Michel terug de "meer zuinige" (Nederland, Oostenrijk...) landen op zijn weg.

cato 25 juli 2020 11:40

Citaat:

Ja Verhofstadt is zeker niet tevreden met het akkoord .
Hij had veel meer geld willen zien en roept het parlement op om niet akkoord te gaan.

Adam Smith 26 juli 2020 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9395515)
Ja Verhofstadt is zeker niet tevreden met het akkoord .
Hij had veel meer geld willen zien en roept het parlement op om niet akkoord te gaan.

Enige nuance mag ook wel, de posten op de begroting waar het Europese Parlement over te hoop loopt zijn wel posten waar Nederland voor was. OK, weliswaar ten koste van Landbouw en de structuurfondsen, want netto wilde Nederland en bondgenoten ook niet meer gaan bijdragen, maar ze waren niet tegen onderzoek, grensbewaking of green deal.
Dat was wel het ongelukkige van het originele wensenlijstje van het Europees parlement, ondanks het wegvallen van het VK wilden ze alleen maar meer. Ik sta achter waar ze meer voor willen 100%, maar verschuif ook eens wat in het huidige budget, voordat je met enkel hogere afdrachten komt.

Vlad 26 juli 2020 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9395434)
Veel verder ?? Dan vindt Michel terug de "meer zuinige" (Nederland, Oostenrijk...) landen op zijn weg.

Die 'zuinige' landen zijn maar een kleine minderheid in het EP. Vermoedelijk zijn er wel nog 'zuinige' parlementsleden uit andere landen. Geen idee wie de meerderheid vormt.

reservespeler 26 juli 2020 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9396216)
Enige nuance mag ook wel, de posten op de begroting waar het Europese Parlement over te hoop loopt zijn wel posten waar Nederland voor was. OK, weliswaar ten koste van Landbouw en de structuurfondsen, want netto wilde Nederland en bondgenoten ook niet meer gaan bijdragen, maar ze waren niet tegen onderzoek, grensbewaking of green deal.
Dat was wel het ongelukkige van het originele wensenlijstje van het Europees parlement, ondanks het wegvallen van het VK wilden ze alleen maar meer. Ik sta achter waar ze meer voor willen 100%, maar verschuif ook eens wat in het huidige budget, voordat je met enkel hogere afdrachten komt.

Misschien eerst bezuinigen op het Europees apparaat.

Adam Smith 27 juli 2020 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9396298)
Misschien eerst bezuinigen op het Europees apparaat.

Het Europese apparaat an sich is vrij efficient, op de onnodige verplaatsing van Brussel naar Straatsburg na dan.

Jay-P. 27 juli 2020 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9397263)
Het Europese apparaat an sich is vrij efficient, op de onnodige verplaatsing van Brussel naar Straatsburg na dan.

Ik snap duidelijk dat ge er een eigen logica op nahoudt.

Adam Smith 28 juli 2020 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9397314)
Ik snap duidelijk dat ge er een eigen logica op nahoudt.

Nee. Het Europese ambtelijke apparaat is relatief efficiënt, daar kan menige lidstaat een puntje aan zuigen. De inefficiëntie zit op het politieke niveau, de onnodige verplaatsing naar Straatsburg; maarja niemand heeft de ballen om Frankrijk zijn speeltje af te pakken....

reservespeler 28 juli 2020 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9397263)

Efficient?
Het kostenplaatje is veel te hoog.

reservespeler 28 juli 2020 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9398226)
Nee. Het Europese ambtelijke apparaat is relatief efficiënt, daar kan menige lidstaat een puntje aan zuigen. De inefficiëntie zit op het politieke niveau, de onnodige verplaatsing naar Straatsburg; maarja niemand heeft de ballen om Frankrijk zijn speeltje af te pakken....

Efficiëntie meet je aan de kostprijs / resultaat.

Het Europees apparaat kost zeer veel geld voor een heel pover resultaat.

Skobelev 28 juli 2020 07:05

Zoals alle smeerlappen in europa gaat Sjalen-Michel ons weer heel wat geld kosten.

fox 28 juli 2020 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9398226)

Onzin, de verloning voor Europese ambtenaren is immers compleet van de pot gerukt en is totaal niet gebenchmarked met vergelijkbaar posities.

Verder is het gebouw van de Europese raad in Brussel een toonbeeld van geldverkwesting. De claims die betaald zijn aan Interbuild/De Nul zijn hallucinant.

Knuppel 30 juli 2020 05:32

Citaat:

Dat klopt. Voor het behoud van HUN gouden postjes moeten WIJ wat overhebben, hé? Stel je voor dat andere lidstaten het in hun hoofd halen om het voorbeeld van de UK te volgen....
Zo houden ze de tenminste de armlastige landen aan boord, en beschermen ze met het meeste kans op succes hun lucratieve handel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be