![]() |
Charles Michel komt klaar na europese top
bron: https://www.tijd.be/dossier/europare.../10240886.html.
Een interview met onze europese president in De Tijd start met zijn summum van wat voor top politiekers effectief "de top ambitie" hoort te zijn: Citaat:
Of vrij vertaald: ik smijt met het meeste belastinggeld van allemaal. Pervers. Alsof dat de maatstaf is waar alles rond draait Ik vindt het persoonlijk bijzonder kortzichtig en jammer om te moeten vaststellen dat er letterlijk met miljarden gesmeten wordt (dankzij Rutte met een min of meer duidelijke bestemming en mét voorwaarden) op europees vlak terwijl de armoede en de wachttlijsten voor zorgbehoevenden in eigen land en vele andere europese landen blijven toenemen. Om nog maar te zwijgen van de schamele pensioenen die mensen krijgen, nadat ze voor zijn 1824 miljard, 40 tot 45 jaar lang netjes hebben mogen afdragen. Het zou bijzonder naïef zijn om te geloven dat het onmetelijk grote bedrag effectief "goed" zal besteed worden. Het zal, zoals alle subsidies's,wel weer in de juiste lobbygroep hun zakken verdwijnen. Maar kom: Charles Michel heeft zijn "moment de gloire" gehad onder de übermenschen van europa. Dat is ook al iets. O ja....bedankt Rutte om toch als enige "normale" mens te beseffen om die top dat er ook zo iets is al verantwoordelijkheid jegens de bevolking. Daar heeft Charelken nog geen brood van gegeten...met of zonder pindakaas :-) |
Citaat:
inderdaad: die hebben het heel goed gedaan. |
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-huwelijksbel/ https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ting~a0543b48/ |
Hij heeft het wel klaar gespeeld natuurlijk, de schlemiele fils a papa sekskaboeter. Vanaf nu kan Europa zelf belastingen/taksen heffen én schulden maken. Ik heb op mijn blote knieën gebeden dat het zou mislukken maar het is dus zover. Europa heeft nu alle nadelen van de Verenigde Staten zonder ook maar een van de voordelen. Vastgepind met domicilieverplichtingen, een toren van babel aan talen, een totale onoverzichtelijke chaos aan sociale en arbeidswetgeving, open grenzen voor zoontjesoverschot, een munt die niet de reservemunt van de wereld is, ... dient de Europeaan een slavenbestaan te ondergaan en ocmw van de wereld te spelen terwijl de Amerikaan het verder leeg zuigt met zijn dollars.
|
Citaat:
Als het de media heeft gehaald in een toonaangevende krant is het voldoende. |
Citaat:
|
Citaat:
De doelgroepen van al dit geld nl. de multinationals kunnen er alleen maar wel bij varen. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij had veel meer geld willen zien en roept het parlement op om niet akkoord te gaan. |
Citaat:
Dat was wel het ongelukkige van het originele wensenlijstje van het Europees parlement, ondanks het wegvallen van het VK wilden ze alleen maar meer. Ik sta achter waar ze meer voor willen 100%, maar verschuif ook eens wat in het huidige budget, voordat je met enkel hogere afdrachten komt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kostenplaatje is veel te hoog. |
Citaat:
Het Europees apparaat kost zeer veel geld voor een heel pover resultaat. |
Zoals alle smeerlappen in europa gaat Sjalen-Michel ons weer heel wat geld kosten.
|
Citaat:
Verder is het gebouw van de Europese raad in Brussel een toonbeeld van geldverkwesting. De claims die betaald zijn aan Interbuild/De Nul zijn hallucinant. |
Citaat:
Zo houden ze de tenminste de armlastige landen aan boord, en beschermen ze met het meeste kans op succes hun lucratieve handel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be