Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Reuzegomdraad “Ze hebben maximaal vier flessen sterkedrank gedronken.” en vervolg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254413)

Dadeemelee 25 juli 2020 14:15

Reuzegomdraad “Ze hebben maximaal vier flessen sterkedrank gedronken.” en vervolg

Kompleet gek zijn die gasten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200724_95961715

Citaat:

“Bij de cantus is het de bedoeling om de schachten comateus te krijgen”, legt Igean uit in een later verhoor. Volgens lid Paterberg waren de drie schachten stomdronken bij aankomst. Janker zegt dat er op die cantus in een zaaltje op de bovenverdieping bier, gin en wodka werd gedronken. “Ze hebben maximaal vier flessen sterkedrank gedronken.”

Zaadje verklaart dat er eenmaal binnen een nieuwe vragenronde volgde. “De schachten moeten zeggen hoeveel pinten ze na elkaar kunnen drinken. Daar tellen we dan nog één pint bij. Sanda dronk zes of zeven pinten, bij de vijfde moest hij braken. Daarna heeft hij nog één pint moeten drinken en dan hebben we hem weggestuurd.” Op de vraag van de speurders of hij nog bij bewustzijn was, antwoordt de preses: “Twijfel. We hebben ze alle drie in een veilige houding gelegd, zodat ze binnen niet opnieuw konden overgeven.”

Citaat:

Alle kranen zijn voordien al hermetisch dichtgeplakt, opdat de schachten “onder geen beding” aan water kunnen om hun kater en bijhorende nadorst te stillen.

Eigenlijk simpelweg poging tot moord.

reservespeler 25 juli 2020 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9395705)

Ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren.
En degenen die zoiets verzinnen zouden toch ietske meer dan middelmatig verstand moeten hebben.

Demper 25 juli 2020 16:28

lol

reservespeler 25 juli 2020 16:33

Citaat:

Ik kan de artikels, die achter de betaalmuur zitten, niet lezen.

Bach 25 juli 2020 17:27

De bedoeling was om mensen een overdosis van een gevaarlijke drug te geven blijkbaar.

fred vanhove 25 juli 2020 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9395916)
De bedoeling was om mensen een overdosis van een gevaarlijke drug te geven blijkbaar.

Tut tut Alcohol is een veilige drug. Het is niet opdat je er dood van kunt gaan dat het niet veilig zou zijn. Onze leiders weten heus wel wat goed en slecht is voor ons:-) Het drugsmenu is in veilige handen ;-)

Libro 25 juli 2020 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9395727)
Ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren.
En degenen die zoiets verzinnen zouden toch ietske meer dan middelmatig verstand moeten hebben.

Dat is gewoon om te zien wie tot het uiterste wil gaan om er bij te horen of om uit te testen wie de echte psychopaten zijn. Die hebben dan later meer kansen op de vetbetaalde jobkes.

Bach 26 juli 2020 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9396098)
Tut tut Alcohol is een veilige drug. Het is niet opdat je er dood van kunt gaan dat het niet veilig zou zijn. Onze leiders weten heus wel wat goed en slecht is voor ons:-) Het drugsmenu is in veilige handen ;-)

Dat heroïne marginaal gevaarlijker zou geweest zijn hoor je me niet ontkennen.

reservespeler 26 juli 2020 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9396098)

Tja, wat is dan veilig.
Enkele jaren geleden stierf een Amerikaanse nadat ze teveel water gedronken had voor een wedstrijd op de radio.

https://www.hpdetijd.nl/2015-07-09/w...n-dodelijk-is/

Bach 26 juli 2020 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9396240)
Tja, wat is dan veilig.
Enkele jaren geleden stierf een Amerikaanse nadat ze teveel water gedronken had voor een wedstrijd op de radio.

https://www.hpdetijd.nl/2015-07-09/w...n-dodelijk-is/

Water? Niet bullshitten. Deze resultaten worden in zowat elke wetenschappelijke studie gereproduceerd:

Den Ardennees 26 juli 2020 07:35

Citaat:

Ik las het ook: vier bladzijden in 't Nieuwsblad waarin dag na dag, uur tot uur wordt beschreven wat ze die schachten aandeden. Het was hallucinant 8O . Eerlijkgezegd: wie zulke smeerlapperijen bedenkt en uitvoert, mag niet wegkomen met een voorwaardelijke straf.

Een bloemlezing van wat ze gedaan hebben met die schachten:
- op hen urineren, zelfs éénmaal een grote behoefte op hen gedaan
- hen urenlang buiten in een put met koud water steken
- hen de kop van een levende muis laten afbijten, en allerlei rotzooi laten eten
- hen visolie en andere rotzooi laten drinken zodat ze zouden moeten overgeven

en nog een ander hoop zaken die je nauwelijks kan voorstellen

Vlad 26 juli 2020 07:59

Hoe moeilijker het is om ergens bij te geraken hoe loyaler men er tegenover staat als het lukt. Het is een geval van conditionering waarbij men veel te ver is gegaan. Daar moet toch ergens een psychopaat tussen de organisatoren hebben gezeten vrees ik. Die mag voor zeer lang achter de tralies.

Den Ardennees 26 juli 2020 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9396268)
Hoe moeilijker het is om ergens bij te geraken hoe loyaler men er tegenover staat als het lukt. Het is een geval van conditionering waarbij men veel te ver is gegaan. Daar moet toch ergens een psychopaat tussen de organisatoren hebben gezeten vrees ik. Die mag voor zeer lang achter de tralies.

Inderdaad.

Ik denk ook dat zulke dingen over de jaren verergeren. Je begint met een onschuldige doop (wat bierspelletjes of zo) het jaar nadien wordt het al wat ruwer, de jaren daarna telkens een schepje er bovenop, tot het uiteindelijk deze smeerlapperij wordt. Dat moést sowieso fout lopen.

reservespeler 26 juli 2020 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9396268)

Voor een heel korte tijd levenslang.

reservespeler 26 juli 2020 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9396274)
Inderdaad.

Ik denk ook dat zulke dingen over de jaren verergeren. Je begint met een onschuldige doop (wat bierspelletjes of zo) het jaar nadien wordt het al wat ruwer, de jaren daarna telkens een schepje er bovenop, tot het uiteindelijk deze smeerlapperij wordt. Dat moést sowieso fout lopen.

Mijn ervaring is dat de dopen net minder erg zijn dan jaren geleden.
Er wordt nog wat afgezopen, dat is waar. Maar degenen die geen alcohol wensen te drinken, worden ook niet verplicht daartoe.

Dadeemelee 26 juli 2020 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9396291)
Er wordt nog wat afgezopen, dat is waar. Maar degenen die geen alcohol wensen te drinken, worden ook niet verplicht daartoe.

Er zijn sinds een aantal jaar strikte regels opgelegd door universiteiten en hogescholen aan studentenclubs en die worden meestal goed opgevolgd.

Het ging hier echt over een uitzondering en echt heel gore smeerlapperijen die je zelfs vroeger niet tegenkwam:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9396256)
Ik las het ook: vier bladzijden in 't Nieuwsblad waarin dag na dag, uur tot uur wordt beschreven wat ze die schachten aandeden. Het was hallucinant 8O . Eerlijkgezegd: wie zulke smeerlapperijen bedenkt en uitvoert, mag niet wegkomen met een voorwaardelijke straf.

Een bloemlezing van wat ze gedaan hebben met die schachten:
- op hen urineren, zelfs éénmaal een grote behoefte op hen gedaan
- hen urenlang buiten in een put met koud water steken
- hen de kop van een levende muis laten afbijten, en allerlei rotzooi laten eten
- hen visolie en andere rotzooi laten drinken zodat ze zouden moeten overgeven

en nog een ander hoop zaken die je nauwelijks kan voorstellen

Den Ardennees 26 juli 2020 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9396291)

In Gent was één van de meest beruchte die van de Dierengeneeskunde. In mijn tijd (vijftiental jaar geleden) was er onder andere het organenbad: studenten in een badkuip vol organen van dode beesten steken. Dat werd zelfs niet geheim gehouden, hun praeses vertelde dat met veel trots in de pers :roll: en men heeft me ook verteld van een strontbad, een student vertelde me dat ze daarin helemaal onder werden geduwd.

Zoals gezegd: dit is een vijftiental jaar geleden, of dat nu nog bestaat, weet ik niet, maar ik mag hopen van niet.

Xenophon 26 juli 2020 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9396330)
In Gent was één van de meest beruchte die van de Dierengeneeskunde. In mijn tijd (vijftiental jaar geleden) was er onder andere het organenbad: studenten in een badkuip vol organen van dode beesten steken. Dat werd zelfs niet geheim gehouden, hun praeses vertelde dat met veel trots in de pers :roll: en men heeft me ook verteld van een strontbad, een student vertelde me dat ze daarin helemaal onder werden geduwd.

Zoals gezegd: dit is een vijftiental jaar geleden, of dat nu nog bestaat, weet ik niet, maar ik mag hopen van niet.

Wat ik niet begrijp dat is waarom die jongens daaraan meedoen in de eerste plaats?

Bach 26 juli 2020 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9396407)
Wat ik niet begrijp dat is waarom die jongens daaraan meedoen in de eerste plaats?

Die vraag stelde Milgram zich ook.

Rudy 26 juli 2020 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9396407)

zwakke persoonlijkheden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be