Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Conner op huwelijksfeestje in corona-twijfelgeval? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254436)

De schoofzak 26 juli 2020 12:59

Conner op huwelijksfeestje in corona-twijfelgeval?

Hij zit in goed gezelschap, met de andere bbv en bv's die al 'gepakt' zijn. (bijna bekende vlaming en bekende vlamingen)

Het "was in Frankrijk" en het "was volgens de regels".

titel: Filmpjes van feestende sp.a-voorzitter Conner Rousseau opgedoken
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oken~ae2c6542/

Citaat:

Enkele filmpjes van een feestende sp.a-voorzitter Conner Rousseau zorgen voor ophef op sociale media, omdat hij op de beelden de coronamaatregelen zou schenden. Rousseau bevestigt dat het gaat om het huwelijksfeest van zijn broer in Frankrijk. “Volledig volgens de coronaregels georganiseerd.”

Op sociale media zijn beelden opgedoken van Conner Rousseau die zingt en danst op een feest met dj. Achter de dj-tafel staat tv-presentator Kobe Ilsen, aan de micro stelt Viktor Verhulst de sp.a-voorzitter voor, die meezingt met een Samson & Gert-lied. Ook een tweede video dook op, waarop Rousseau te zien is, dansend op een yacht.
00:01
00:01 / 00:28

Het rechtse satirische blad ’t Scheldt publiceerde enkele artikels over de filmpjes, suggererend dat de feestvierders de coronaregels niet respecteerden. Politiek commentator Rik Van Cauwelaert stelt op Twitter dat Rousseau “met een communicatieprobleem zit. Zijn adviseurs hebben niet goed opgelet.”

De Morgen kon Rousseau voorlopig enkel via sms bereiken. Volgens hem zijn de beelden vorige week gemaakt, in Frankrijk, op “een trouwfeest van mijn broer, in open lucht en volledig volgens de coronaregels georganiseerd”. Boven de dj-installatie is een plafond te zien, maar volgens Rousseau is dat “een klein zeil van een stretchtent boven de dj-booth, outdoor dus”. De sp.a-voorzitter sprak eerder in Vlaamse media over het huwelijksfeest van zijn broer, in de week van 6 juli, omdat dat de agenda van de regeringsonderhandelingen bemoeilijkte.

Binnen of buiten, ook met de meest recente versoepelingen zou het in België op dat moment nog altijd verboden zijn om te dansen op trouwfeesten. Op een huwelijksfeest was enkel de openingsdans van het pas getrouwde koppel toegelaten. In Frankrijk geldt de regel dat ook op trouwfeesten de sociale afstand van 1 meter (de Franse norm, red.) bewaard dient te blijven en dat maximaal dertig personen aanwezig mogen zijn.

Reverberation 26 juli 2020 13:08

Ben je opgewonden nu?

Vlad 26 juli 2020 13:10

Er is ook een filmpje opgedoken van een feestje op een jacht aan de Cote d'Azur. Je herkent het mateke aan zijn spastische arm.

Vette Pois(s)on 26 juli 2020 13:10

gezellig

Eyjafjallajökull 26 juli 2020 13:40

Wilmès riep toch op om de Belgische regels ook in het buitenland toe te passen.

Het mateke zal het niet verstaan hebben...

Kobe Ilsen, Viktor Verhulst,... weeral een kaviaarsos dus :-D

discuz 26 juli 2020 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9396641)
Wilmès riep toch op om de Belgische regels ook in het buitenland toe te passen.

Het viel me toen al op dat ze dat zei. Eigenlijk is het onzin, want je hebt in een land waar de wetten anders zijn die wetten te volgen, en niet die van je thuisland. 't Zou schoon worden anders.

Maar zou het kunnen dat pers en politiek toen al wisten van dit filmpje?

discuz 26 juli 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9396598)
Ben je opgewonden nu?

Een betere reactie zou zijn, ja dat was redelijk idioot. Welke partij er ook in het spel was.

Trouwens, links heeft geen al te beste track record inzake privacy, in Engeland was het Snooper Charter een geesteskind van New Labour.

Eyjafjallajökull 26 juli 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9396672)
Het viel me toen al op dat ze dat zei. Eigenlijk is het onzin, want je hebt in een land waar de wetten anders zijn die wetten te volgen, en niet die van je thuisland. 't Zou schoon worden anders.

Natuurlijk is dat onzin. Het is gewoon een oproep tot gezond verstand.

Een partijvoorzitter zou dat toch mogen begrepen hebben.

discuz 26 juli 2020 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9396676)

Tja. Het is allemaal erg schizofreen. Een overheid die de grenzen opengooit voor toeristen en dan mensen aanraadt om niet te boeken?

Zo'n positie lijkt me ook niet meteen te getuigen van gezond verstand, maar van onverantwoordelijkheid en van een knieval voor de EU, de banken/verzekeringen en de reisindustrie.

Eyjafjallajökull 26 juli 2020 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9396680)
Tja. Het is allemaal erg schizofreen. Een overheid die de grenzen opengooit voor toeristen en dan mensen aanraadt om niet te boeken?

Zo'n positie lijkt me ook niet meteen te getuigen van gezond verstand, maar van onverantwoordelijkheid en van een knieval voor de EU, de banken/verzekeringen en de reisindustrie.

Je kan je gezond verstand toch ook gebruiken op vakantie ?

Mij is dat althans gelukt...

Vette Pois(s)on 26 juli 2020 14:32

das serieus gefokt

Dadeemelee 26 juli 2020 14:44

Het kan wel volgens de regels zijn, maar het is behoorlijk dom.

Ik zou trouwfeesten nu gewoon verbieden. Trouw nu en vier feest als het terug veilig is. Of geef geen feest en gebruik het geld voor iets nuttig.

gertc 26 juli 2020 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9396676)

Zoals je van een premier zou mogen verwachten dat ze geen onzin uitkraamt?

De schoofzak 26 juli 2020 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9396598)
Ben je opgewonden nu?

Eén keer per week is voor mijn leeftijd al een prestatie.
Ben jij nu fier op jezelf met die onnozele vraag?

De schoofzak 26 juli 2020 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9396685)
das serieus gefokt

:lol: :lol:

De schoofzak 26 juli 2020 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9396695)
Het kan wel volgens de regels zijn, maar het is behoorlijk dom.

Ik zou trouwfeesten nu gewoon verbieden. Trouw nu en vier feest als het terug veilig is. Of geef geen feest en gebruik het geld voor iets nuttig.

:lol: Aan fair trade koffie spenderen?

De schoofzak 26 juli 2020 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9396717)
Zoals je van een premier zou mogen verwachten dat ze geen onzin uitkraamt?

Ik moet Wilmès in geen jaren,
maar een advies om ook in het buitenland:
- afstand te bewaren
- uw poten te wassen
- een masker te dragen op drukke plaatsen
- uw contacten te limiteren en deze te onthouden voor het geval
- contacten in open lucht bij voorkeur, of toch op plaatsen die je kan ventilleren
- bij koorts of hoest direct een arts te raadplegen en in afwachting u af te zonderen

vind ik getuigen van gezond verstand.

Dadeemelee 26 juli 2020 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9396819)
:lol: Aan fair trade koffie spenderen?

Eerlijk gezegd, is het dat waard om 100,000 euro en meer uit te geven aan een trouwfeest?

De schoofzak 26 juli 2020 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9396824)
Eerlijk gezegd, is het dat waard om 100,000 euro en meer uit te geven aan een trouwfeest?

Da's nu wel veel.
Maar mocht Drieske Mertens of Kevin Den Bruyne een trouwfeest geven van slechts 100.000 euro, ik zou ze gierigaards noemen.

Dadeemelee 26 juli 2020 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9396825)
Da's nu wel veel.
Maar mocht Drieske Mertens of Kevin Den Bruyne een trouwfeest geven van slechts 100.000 euro, ik zou ze gierigaards noemen.

Nulleke teveel,:oops:, maar Kobe Ilsen is niet gratis. In ieder geval, je kan er een auto mee kopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be